Kontaktirajte nas

Glazba

The Beatles – The Beatles (1968.)

Objavljeno

-

mka_the-beatles_the-beatles_1968_coverParadoksalno, bio je to svojevrstan početak kraja. Da, forma dvostrukog albuma nipošto nije prototip onog što bi trebalo označavati ili sugerirati raspad nekog benda, ali ‘bijeli album’ Beatlesa, kako ga se najčešće zove, pravi je dokument sumraka sastava koji je trajno obilježio, te umnogome i definirao suvremenu popularnu glazbu.

Pisati o ‘The Beatles’ (to je jedino što je napisano na naslovnici albuma i pod tim se nazivom službeno i vodi) posebno je zanimljivo iskustvo i izazov, u smislu da previše znači i previše skriva. Jedan od najmagičnijih, najkompleksnijih, najzagonetnijih i ujedno najneurednijih albuma ikad snimljenih desetljećima nakon svoga nastanka ne prestaje biti tema debata, najmaštovitijih tumačenja i iscrpljujućih analiza. Ne prestaje biti ni osobni stalni slušateljski izazov, a samim tim sve draži i draži, te viši na listi najdražih albuma. Da, otkriva se postupno, čak sporo, zavlači se u uho i pod kožu bez ikakvog očijukanja ili umiljatosti, vrlo samodopadno i samouvjereno – sve je to možda klišej za reći, ali u slučaju Bijelog albuma drugačijeg tumačenja nema.

Nastao u punoj autorskoj zrelosti i u stvaralačkom zamahu kojem je samo nebo bila granica, nakon upečatljive psihodelične faze, ali i uslijed dramatičnih događaja poput smrti dugogodišnjeg menadžera i prijatelja Briana Epsteina, Lennonove rastave i zaljubljivanja u konceptualnu umjetnicu Yoko Ono, turbulencija i stresova oko osnivanja korporacije Apple, te čudne indijske ‘epizode’ u društvu duhovnog gurua Maharishija Mahesh Yogija, raskošni dvostruki album konačno je predstavio Beatlese kao potpuno različite i sve udaljenije četiri persone. Samo pisanje pjesama odvijalo se što u Indiji, što po povratku u Veliku Britaniju i uglavnom u samoći svakog od autora, da bi snimanje u studiju bilo sve samo ne performans punokrvnog i kompaktnog benda kakvog bi, u pravilu, sugerirao ovakav naziv albuma (originalna zamisao za naziv albuma bila je ‘A Doll’s House’, no odbacili su je kad su ih bend Family preduhitrili albumom previše sličnog naziva, ‘Music in a Doll’s House’). Tenzije među članovima benda su konstantno rasle i sukobi su bili iznimno burni, toliko da je u jednom stadiju Ringo napustio bend, razočaran svojim položajem u bendu, prepustivši u konačnici McCartneyu bubnjeve na nekoliko pjesama (‘Back in the U.S.S.R.’ i ‘Dear Prudence’, koju su, navodno, odbubnjali svi pomalo). Počesto bi McCartney i Lennon snimali pjesme jedan bez drugoga, po dogovoru i s različitim studijskim tehničarima, a uslijed snimanja George Martin je otišao na godišnji odmor, svjestan, valjda, da je njegov autoritet (kao stalnog producenta) neumitno pao na niske grane. Taj kreativni kaos odrazio se neminovno na kompaktnost snimljenog materijala kojeg, usprkos (ili baš zbog njih) svim problemima nije manjkalo, a iz tog nereda izniklo je jedno od najzačudnijih remek-djela rocka.

mka_the-beatles_the-beatles_1968_ST1

Vrebajući iza svake pjesme novim, neočekivanim muzičkim arsenalom, The Beatles su iz svog kaosa stvorili slojevito, intertekstualno rock-čudovište savršene forme i… a, sklada (!). Od kada se otisnete na put ‘natrag u SSSR’, sve je moguće i sve je posloženo, sve se kotrlja baš kao kotrljajuće kamenje i sve zapinje na svakom vidikovcu kao da ste na turističkoj ruti. Ta svojevrsna posveta The Beach Boys savršeno trasira dug i zavojit put kojim album preko trideset stanica ide. Bilo da zalaze u područja dance halla ili musicala (Honey Pie, Good Night), nude svoje verzije countryja (Don’t Pass Me By, Rocky Raccoon), akustičnih balada (Blackbird, Mother Nature’s Son) i rokerskih razarača (Everybody’s Got Something to Hide Except Me and My Monkey, Helter Skelter) ili se poigravaju obrascima komorne muzike (Piggies), pa čak i čistokrvnog bluesa (Yer Blues) i ska manirizmima (Ob-La-Di-Ob-La-Da), The Beatles zvuče sjajno i bez trunke zadrške ili nesigurnosti. Čak se i svojevremeno prilično napadan zvučni kolaž ‘Revolution 9’ u sagledavanju albumske cjeline čini baš kao na svom mjestu. Eto, usprkos obimu materijala i toj i takvoj rastresenosti, osim zadnje navedenog i eventualno minijature ‘Wild Honey Pie’ na cijelom albumu nema nijedne druge ‘polupjesme’, odnosno, konceptualne stanke među ‘pravim’ pjesmama.

Da stvari budu još zanimljivije, u razdoblju kad su nastale sve ove pjesme, nastalo ih je još, i to više nego kvalitetnih, poput ‘Hey Jude’ (koja će dobiti svoj singl s bržom, više gitarski distorziranom verzijom Revolution 1), ‘Long and Winding Road’ koja će svjetlo dana ugledati na albumu ‘Let It Be’, ‘Polythene Pam’, ‘Mean Mr. Mustard’ i ‘Something’ koji će završiti na ‘Abbey Road’ te cijeli niz pjesama koje će se kasnije pojaviti na Lennonovim, McCartneyevim i Harrisonovim solo albumima. The Beatles su tim stvaralačkim vatrometom obuhvatili, zapravo, sve što se dalo dotaknuti u to vrijeme, zalazeći i u rasplitanje vlastitog mita u ‘Glass Onion’, dovodeći Erica Claptona da im ‘pripomogne’ svojom gitarom na Harrisonovoj sjajnoj ‘While My Guitar Gently Weeps’ (navodno je Claptonova prisutnost bar na to kratko vrijeme ujedinila bend ponovno u jedno kompaktno tijelo), pa čak kucajući na vrata onog što će postati heavy metal s mahnitom ‘Helter Skelter’, kojom su pokazali da itekako mogu rokati, uvjerljivije od nekih tobože ‘rokerskijih’ i razuzdanijih suvremenika. Odjek koji su svim tim izazvali bio je zaglušujuć.
Neki su išli tako daleko da su, po preslušavanju ovoga albuma, prozvali Beatlese evolucijskim agentima poslanim od samog Boga da svojim zagonetnim moćima potpomognu daljnji razvoj ljudske vrste.

mka_the-beatles_the-beatles_1968_ST2

Tražile su se kriptične poruke i svojatala raznorazna objašnjenja i značenja kako pojedinih pjesama, tako i albuma u cijelosti. Nažalost, među takvima je bio i Charles Manson, koji je u albumu nalazio opravdanja svojim idejama da je potrebno krenuti u rat s ciljem pogubljenja svih imućnih (Helter Skelter bila je pritom glavna ‘žrtva’, zbog čega su je dva desetljeća kasnije U2 pretenciozno odlučili ‘ukrasti natrag’ na svom albumu Rattle and Hum). Album se tumačio i kao oproštaj s hipijevštinom, te kao kamen temeljac nekog novog vremena. Jedna od smješnijih epizoda u ‘razotkrivanju’ misterija Bijelog albuma bila je navodna skrivena indicija da je McCartney tada već bio mrtav i da ga je zamijenio dvojnik.

Bilo je, naravno, i negativnih osvrta, praktički neizbježnih za ovako razbarušeno djelo, pa je ‘The Beatles’ bio proglašen i beznadežno dosadnom kolekcijom mediokriteta. Pa da, uistinu možete ovih oko sat i po glazbe uzeti kao magičnu pobjedu muzičkog genija nad svim oblicima zadanosti i formi, a možete naprosto odmahnuti rukom i reći da je slušanje tuđih ekstravagancija i bulažnjenja gubitak vremena. Baš u ovom slučaju mogu najbolje dokazati moju davnu tvrdnju da mogu reći kakva je tko osoba po muzici koju voli. Bez podcjenjivanja ikoga, Bijeli album uistinu traži jako nizak nivo konzervativnosti u pogledima na muzičke forme, kao i visok stupanj slušateljskog i istraživačkog angažmana koji bi bez izuzetka doveo do čistog uživanja u nizu malih remek-djela poput ‘Happiness is a Warm Gun’, ‘Dear Prudence’, ‘While My Guitar Gently Weeps’, ‘I’m So Tired’, ‘Blackbird’, ‘I Will’ i da dalje ne nabrajamo favorite čiji zbroj teži brojci 30. I zaljubljenosti u neponovljivu kolekciju čiji sklad, kao nijedne dotad, a ni poslije, počiva na apsolutnom neskladu njenih sastavnica.

Čini mi se – ili se bar mogu nadati – da je i ova recenzija svojom rastresenošću uspjela popratiti temperament svoga subjekta. Jer, bilo je namjerno. [SoundGuardian]

Izdavač: Apple Records / Parlophone / Dancing Bear, 1968/2009.

Popis pjesama:

CD 1: Back in the U.S.S.R. / Dear Prudence / Glass Onion / Ob-La-Di, Ob-La-Da / Wild Honey Pie / The Continuing Story of Bungalow Bill / While My Guitar Gently Weeps / Happiness Is a Warm Gun / Martha My Dear / I’m So Tired / Blackbird / Piggies / Rocky Raccoon / Don’t Pass Me By / Why Don’t We Do It in the Road? / I Will / Julia

CD 2: Birthday / Yer Blues / Mother Nature’s Son / Everybody’s Got Something to Hide Except Me and My Monkey / Sexy Sadie / Helter Skelter / Long, Long, Long / Revolution 1 / Honey Pie / Savoy Truffle / Cry Baby Cry / Revolution 9 / Good Night

THE BEATLES: BACK IN THE U.S.S.R. [1968]

Glazba

29.7.2016. | The Chris Robinson Brotherhood: Anyway You Love, We Know How You Feel

Objavljeno

-

Napisao/la

    326 pregleda

Foto: Jay Blakesberg

Na današnji dan, 29. srpnja 2016. godine The Chris Robinson Brotherhood objavljuju album pod naslovom “Anyway You Love, We Know How You Feel” (Silver Arrow records).

Premda će ga mainstream publika uvijek pamtiti prije svega kao vođu The Black Crowesa, karijera Chrisa Robinsona kasnijih se godina ispreplela na više kolosijeka. Osim u sklopu matične grupe, vodio je i projekt New Earth Mud, te noviji The Chris Robinson Brotherhood.

“Anyway You Love, We Know How You Feel” album je kojim još jednom pokazuje kako se fokus Robinsonovih utjecaja odavno premjestio iz područja Rolling Stonesa i grupe The Faces na teren grupe Grateful Dead iz njihovog blagog, omamljenog ali melodičnog razdoblja sredine 1970-ih; elestično strukturirane skladbe u prosjeku traju između pet i šest minuta. Podatak da je Robinson u postavi svojeg pratećeg benda angažirao odličnog kantautora i gitarista Neala Casala dovoljno govori o njegovom autoritetu i tadašnjoj snazi – barem kad se govori o suvremenoj američkoj jam-rock sceni.

A ona je uvijek malo pomaknuta od srednje struje, što znači da će Robinson i dalje, zajedno sa svojom verzijom klasičnog rocka – pomiješanog s osunčanim countryjem i suptilnim funkom – funkcionirati isključivo kao miljenik upućenih.

Dani slave su iza njega, ali on zato glazbu doživljava kao užitak i gotovo ništa više. A to je u svijetu korporativnih imperativa dragocjena vrlina. (Denis Leskovar, hifi media)

Popis pjesama: 1. Narcissus Soaking Wet | 2. Forever As The Moon | 3. Ain’t It Hard But Fair | 4. Give Us Back Our Eleven Days | 5. Some Gardens Green | 6. Leave My Guitar Alone | 7. Oak Apple Day | 8. California Hymn

Nastavi čitati

Glazba

28.7.1986. | R.E.M. – Lifes Rich Pageant

Objavljeno

-

Napisao/la

    470 pregleda

Foto: Chris Carroll/Corbis via Getty Images

Bilo je sasvim jasno da su R.E.M. došli do novog poglavlja – utopiti se u manirizmu ili ponovno zaplivati u neku novu, neistraženu vodu. Povukli su sasvim neočekivani potez angažiravši Don Gehmana, producenta u ono vrijeme mega- popularnog John Cougar Mellencampa koji je potpuno promijenio njihov odnos prema radu u studiju. S komercijalnog aspekta Gehman je bio apsolutni protivnik produkcijske sofistikacije, kompliciranosti i nečistog zvuka.

Na današnji dan 28. srpnja 1986. godine izlazi im četvrti studijski album “Lifes Rich Pageant” koji su najavili pjesmom “Swan Swan Humignbird” (soundtrack), a dotadašnju publiku iznenadili jasnim, potpuno razumljivim vokalom, čvrstim i žestokim gitarama i tipičnom “middle of the road” produkcijom. Sve pjesme su bile dinamične, upravo rock and roll kakav do tada nisu snimili, a album je bio u studijskom i kompozitorskom pogledu briljantno odrađen.

Na vrlo domišljat način su izbjegli zamci šablona i potpuno odagnali kritičarske predrasude oko možebitnih utjecaja. Više ih nitko nije mogao uspoređivati ni s poplavom britanskih sastava (Housemartins ili The Smiths) ili s tradicionalnim folk- rock izvođačima, već je bilo jasno da su R.E.M. u stvari iz svojeg malog i opskurnog Athensa i undergrounda zahvaljujući svojem radu postali jednim od glavnih protagonista u svijetu rock and rolla.

Album se prodao u neočekivanih 500.000 komada, a na sve strane su počele frcati gomile priznanja: “…grupa desetljeća, glasnogovornici nove američke r’n’r kulture, najvažnija generacijska rock grupa, uz The Rolling Stones, The Who i U2 najvažniji band u povijesti rocka…”. Album je dosegnuo 21. mjesto američke i 43. mjesto britanske ljestvice te iznjedrio singlove “Fall On Me” (US#94) i “Superman”. (Horvi, terapija.net)

R.E.M. su djelovali kao kvartet u sastavu Michael Stipe (vokal), Peter Buck (gitara, bendžo), Mike Mills (bas) i Bill Berry (bubanj).

Popis pjesama: Begin The Begin | 2. These Days | 3. Fall On Me | 4. Cuyahoga | 5. Hyena | 6. Underneath The Bunker | 7. The Flowers Of Guatemala | 8. I Believe | 9. What I We Give It Away? | 10. Just A Touch | | 11. Swan Swan H | 12. Superman

Nastavi čitati

Glazba

Nick Mason’s Saucerful of Secrets u sklopu odgođene turneje u svibnju 2022. u Zagrebu!

Objavljeno

-

Napisao/la

    569 pregleda

Foto: Nick Mason fb promo

Legendarni Nick Mason, osnivač, autor, bubnjar i najdugovječniji član velikih Pink Floyda sa supergrupom Nick Manson’s Saucerful of Secrets na svjetske pozornice vraća revolucionarni zvuk ranih albuma Pink Floyda, benda koji je promijenio tijek glazbene povijesti – posebno glazbeno putovanje u sklopu odgođene turneje održati će se u paviljonu 9 Zagrebačkog velesajma 31. svibnja 2022. godine!

Stvorivši jedinstven i neponovljiv zvuk Pink Floyda koji se najčešće opisuje kao art rock ili progressive rock, Nick Mason je s kolegama iz benda, Roger Watersom, David Gilmourom, Richard Wrightom i Syd Barrettom postao glazbeni besmrtnik i jedan od najznačajnijih glazbenika 20. stoljeća. Utjecaj Pink Floyda je ogroman,  a neka od najvećih imena inspirirana  Pink Floydima su David Bowie, U2, Queen, Radiohead, Kraftwerk, Tool, Nine Inch Nails, The Smashing Pumpkins itd.

Nakon što je 2016. kurirao hvaljeni box set “The Early Years 1965-1972” posvećen ranim psihodeličnim radovima kultnog benda, Nick Mason odlučio se za punokrvni povratak na scenu nakon povijesnog nastupa u sklopu humanitarnog Live 8 koncerta koji je 2005. godine posljednji put okupio sve živuće članove Pink Floyda. Za razliku od bendovskih kolega Davida Gilmoura i Rogera Watersa čije se ekstenzivne turneje fokusiraju na kasnije radove Pink Floyda, njihove solo radove te izabrane klasike iz rane faze Pink Floyda, Nick Mason’s Saucerful of Secrets vraća se najinovativnijoj fazi Pink Floyda te donosi koncertnu interpretaciju albuma od “The Piper at the Gates of Dawn” do “Obscured by Clouds” izvodeći isključivo pjesme Pink Floyda. S obzirom da se radi o presjeku od sedam albuma Pink Floyda od ukupno 15 studijskih izdanja, Nick Mason publici nudi najekstenzivnije koncertno iskustvo jednog od najznačajnijih i najvećih rock bandova svih vremena. Riječima samog Nick Masona, Saucerful of Secrets njegovo je vraćanje omiljenim pjesmama na koje je ponosan.

U novom projektu, u želji da “uhvati duh vremena”, Nick Mason okuplja vrhunske glazbenike u supergrupu, kao što su Gary Kemp (Spandau Ballet), Guy Pratt (basist Pink Floyda nakon Watersa), Lee Harris (Ian Dury & the Blockheads) i Dom Beken (The Orb, Transit Kings) koji autentično i vitalno reinterpretiraju najizazovnije, najproduktivnije i najinventivnije godine Pink Floyda. Publiku očekuju vrhunske izvedbe klasika koji su trajno obilježili suvremenu povijest glazbe – “A Saucerful of Secrets”, “One of These Days”, “Astronomy Domine”, “Let There Be More Light”, “Green Is the Colour”, “Set the Controls for the Heart of the Sun”, “Lucifer Sam”, “Arnold Layne”, “Bike”, “Fearless”,  i dr. Nakon ekskluzivna četiri nastupa u Londonu u svibnju 2018. godine, uslijedila je, odmah po objavi rasprodana, europska i sjevernoamerička turneja koja je zvuk ranih Pink Floyda dovela na neke od najprestižnijih pozornica u svijetu – od slavljeničkog koncerta u londonskom Roundhouseu, pariške Olympije, filadelfijske Metropolitan Opera House, antičkih amfiteatara u Lyonu i sicilijanskoj Taormini, sve do najavljenih nastupa u berlinskom Tempodromu i londonskom Royal Albert Hallu odgođenih za proljeće 2022. Financial Times najbolje je sažeo što Nick Mason’s Saucerful of Secrets uživo jest – “…posve izvanredan i radostan koncert, i podsjetnik na to koliko su poseban i briljantan bend Pink Floyd bili… ako imate imalo interesa za Pink Floyd, ne smijete propustiti ovaj koncert…”

U sklopu odgođene ekstenzivne europske turneje u 2022., uz nastupe na nekim od najprestižnijih europskih pozornica, Nick Mason’s Saucerful of Secrets u organizaciji INmusic festivala dolazi i u Zagreb 31. svibnja 2022. godine. Na jedinstvenom koncertu u paviljonu 9 Zagrebačkog velesajma hrvatska publika imati će prilike čuti rijetko izvođene klasike Pink Floyda i zakoračiti u glazbenu eru, ovjekovječenu kultnim koncertnim filmom “Pink Floyd: Live at Pompeii”, koja je oblikovala i usmjerila čitave generacije glazbenika i publike.

Ulaznice za koncert Nick Mason’s Saucerful of Secrets dostupne su putem službenog INmusic festivalskog webshopa te u Dirty Old Shopu (Tratinska 18). Svi vlasnici prethodno kupljenih ulaznica za INmusic festival #15 mogu ostvariti 10% popusta na ulaznicu za koncert  Nick Mason’s Saucerful of Secrets putem e-mail zahtjeva na tickets@inmusicfestival.com do isteka zaliha.

Nastavi čitati

Zadnje objave

Aktualnoprije 4 sata

Tehnički upis više od 21.100 studenata na ljetnom upisnom roku

Upisi novih studenata s ljetnog upisnog roka uspješno su tehnički završeni na većini visokih učilišta koja koriste Informacijski sustav visokih...

Aktualnoprije 5 sati

Domagoj Bubalo prvak Hrvatske u kategoriji 30+

U organizaciji Hrvatskog teniskog saveza veterana i Teniskog kluba „Županja 1881” održano je Pojedinačno prvenstvo Hrvatske 2021. koje je okupilo...

Aktualnoprije 7 sati

Za dva Erasmus+ projekta Poljoprivredno šumarskoj školi odobreno gotovo 100 tisuća eura

Ovih je dana u Poljoprivredno šumarskoj školi Vinkovci puno razloga za slavlje i ponos. Naime, u ovom projektnom ciklusu odobrena...

Aktualnoprije 8 sati

Zbog pesticida opozvano vrhnje i Cremino za kuhanje

Ministarstvo poljoprivrede obavijestilo je potrošače o opozivu još dva proizvoda, vrhnja i Cremina za kuhanje, zbog utvrđenog pesticida etilen oksida...

Aktualnoprije 10 sati

U Hrvatskoj 186 novooboljelih i jedan smrtni slučaj

U Hrvatskoj je zabilježeno 186 novih slučajeva zaraze koronavirusom s kojim je umrla jedna osoba, izvijestio je Nacionalni stožer civilne...

Aktualnoprije 12 sati

Gužve zbog nove osobne, u Vinkovcima prvi dan zaprimljeno 114 zahtjeva

U ponedjeljak, 2. kolovoza, započelo je zaprimanje zahtjeva za izdavanje elektroničkih osobnih iskaznica druge generacije koje će sadržavati biometrijske identifikatore...

Aktualnoprije 13 sati

Dvoje novooboljelih u Vukovarsko-srijemskoj županiji

U Vukovarsko-srijemskoj županiji, prema podacima pristiglim do 8:00 sati, u posljednja 24 PCR testiranjem na COVID-19 potvrđene su 2 nove...

Aktualnoprije 13 sati

Uništavanje imovine i fizički napad u Vukovaru

Iz PU vukovarsko-srijemske danas izvješćuju kako je 31. srpnja oko 22,30 sati u Vukovaru, u ulici Dvanaest redarstvenika, 31-godišnji Vukovarac...

Najčitanije