21 C
Vinkovci
Srijeda, 18. rujna 2024.

Tri vinkovačke osmašice upoznale portugalski obrazovni sustav

Više od autora

- vl promo-
Mario Kurhelec
Mario Kurhelec
mario.kurhelec@novosti.hr

Tri učenice OŠ Ivana Gorana Kovačić iz Vinkovaca, koje su se svojim trudom, znanjem engleskog jezika i uključenosti u druge školske projekte istaknule i bile odabrane od strane Učiteljsko vijeća, boravile su tjedan dana u Portugalu.

Učenici i delegacija vinkovačke četvrte škole imali su priliku upoznati obrazovni sustav Portugala u školi Agrupamento de Escolas de Vale de Ovil – Baiao, a riječ je o školi koja obuhvaća školovanje učenika od šeste do sedamnaeste godine odnosno objedinjuje niže i više razrede osnovne škole te razrede srednje škole i posebne odjele za učenike s poteškoćama.

U Portugal su tako putovale tri učenice osmih razreda Sara Bošković, Korina Čačić i Dora Tomić, a njihova pratnja bila je računovotkinja škole Ivana Marinčić. Učenice su sudjelovale na nastavi te na osnovi osobnog iskustva mogle su usporediti hrvatski i portugalski način obrazovanja.

„Sudjelovale su u cjelodnevnoj nastavi, koja se ne bazira samo na boravku u učionici nego nudi i različite dodatne aktivnosti za svakog pojedinačno. Tri vinkovačke osmašice bile su uključene i u dodatne aktivnosti pa su tako, između ostaloga, na rijeci Douro naučile tehniku veslanja na kanuima pri čemu je do izražaja došao timski rad. S obzirom na to da su bile smještene u obiteljima domaćica – portugalskih vršnjakinja, osvijestile su i kulturološke razlike”, poručili su iz vinkovačke četvrte škole.

Ono što ih se posebno dojmilo je činjenica da nema školskog zvona. Portugalski domaćini pojasnili su kako je školsko zvono ukinuti prije nekoliko godina i da se to pokazalo kao dobra odluka. Nije ni čudno onda što su Portugalci poprilično opušten narod koji se ne opterećuje minutama ili strogim pravilima početka i završetka nastave, ali zato njihova nastava i popratne aktivnosti traju od 8:30 pa sve do 18:30.

Učenice koje su sa svojim domaćinima sudjelovale na nastavi svoja iskustava usporedile s hrvatskim školama i zaključile da postoje dobre, ali i loše strane svakog školskog sustava. Na kraju putovanja dva dana su ostala šesteročlanom izaslanstvu OŠ I. G. Kovačića za istraživanje Porta.

Povezani članci

- vl promo-

Posljednje objavljeno