I ove godine Poljoprivredno šumarska škola Vinkovci nastavlja s Erasmus programom. Prijavila je uspješan Erasmus+ KA102 projekt, a stručna praksa za 30 učenika, tri nastavnika i job shadowing, odnosno promatranje rada kolega, sufinancirano je s 80 tisuća eura.
Kako nam je pojasnila koordinatorica Erasmus+ projekata Rejhana Nuhanović Tadijan u projekt su, osim nastavnika, uključeni učenici 2., 3. i 4. razreda obrazovnih programa poljoprivredni tehničar fitofarmaceut, agrotehničar, šumarski tehničar i poljoprivredni gospodarstvenik u tri različita programa stručne prakse – obuka za primjenu dronova u poljoprivredi, šumarstvo i hortikultura. Projekt nosi naziv Tehnologije, inovacija i modernizacija za edukaciju (TIME), a cilj mu je, kako i sam naziv kaže, uvesti inovativne metode poučavanja i suvremene tehnike i tehnologije u svakodnevni rad ustanove te osuvremeniti kurikulum i uskladiti sadržaj s tržištem rada kako bi učenici imali priliku steći vještine koje će im biti prijeko potrebne i kako bi bili što kompetentniji na tržištu rada, ali i u radu na svojim OPG-ovima.
“Tako će se nakon provedenog programa job shadowing izraditi plan obuke za upravljanje dronovima za praćenje usjeva i nasada i stanja šumskih posjeda koji će se uvrstiti u provedbu stručne prakse i vježbi i biti dio kontinuiranog podučavanja u školi. Također, izradit će se i plan modernizacije kurikuluma stručne prakse u sjemenarstvu, rasadničarstvu i iskorištavanju šuma, kao i modernizacija kurikuluma stručne prakse iz područja stilova uređenja vrtova, načina uzgoja, presađivanja i plasiranja na tržište voća i povrća prema EU standardima te marketinških i poduzetničkih aktivnosti. Sve će se to provoditi uvažavajući ekološke principe, što je Poljoprivredno šumarskoj školi, kao ekoškoli i Regionalnom centru kompetentnosti iznimno važno. Stručna praksa i job shadowing provodit će se u Sevilli i u suvremenoj školi Centre d’Enseignement Horticole et de Promotion Privé (CHEP) u blizini Pariza”, pojasnila nam je Rejhana.
Prva je na redu mobilnost u Španjolsku koja je planirana od 1. do 12. ožujka kada će 18 učenika praktično naučiti primjenjivati dronove u poljoprivredi, imati konkretne nove relevantne kompetencije i biti konkurentniji na tržištu rada, ali moći će i osuvremeniti vlastite OPG-ove, budući da se rad s dronovima u preciznoj poljoprivredi sve više koristi. Ubuduće će se u školi provoditi obuka i za ostale učenike kako bi mogli steći prijeko potrebne kompetencije i biti ukorak s tehnologijama u suvremenoj poljoprivredi, čemu će doprinijeti boravak jednog nastavnika na job shadowingu.
“Osim stručnog usavršavanje, vrlo je važno kod učenika razvijati i interkulturalne kompetencije, a nema boljeg načina za upoznavanje drugih kultura nego iskusiti svakodnevicu, način rada, znamenitosti, jezik, hranu i sve ostale komponente koje čine kulturu jedne države iz prve ruke. Osim toga, provođenjem ovog projekta svakako će se poboljšati i razina komunikacije na stranom jeziku, kako u svakodnevnim stvarnim situacijama, tako i u pogledu strukovnih sadržaja, budući da se cjelokupna stručna praksa provodi na engleskome jeziku. Jednako tako, unaprijedit će se i IKT vještine učenika zato što će naučiti raditi s kompjutorskim programima za kontrolu bespilotnih letjelica u poljoprivredi, ali i kreirati videomaterijale i izvješća o svojim iskustvima uz pomoć raznih programa”, dodaje koordinatorica.
Dugoročni cilj škole je, u skladu sa strategijom internacionalizacije, sustavno omogućavati sve većem broju učenika iz svih obrazovnih programa priliku za stjecanje međunarodnih iskustava koja će ih obogatiti kako privatno tako i stručno, a kako bi ta nova iskustva mogli dalje primijeniti u svojem radu.
Osim ovog projekta, u školi je trenutno u tijeku i provođenje Erasmus+ KA101 projekt „Stepenica prema modernoj školi“ u sklopu kojega sedam nastavnika i stručnih suradnika pohađa strukturirane tečajeve diljem Europe kako bi stekli potrebne kompetencije za primjenu IKT alata u nastavi, osiguravanje sigurnijeg korištenja interneta i poboljšanje medijske pismenosti učenika, sprječavanje ranog napuštanja škole i razvoj internacionalizacije ustanove koji je sufinanciran s 15.200,00 EUR. Tečajevi koje su nastavnici pohađali netom prije pandemije uvelike su pomogli i svim ostalim nastavnicima u školi da se lakše priviknu na novi način rada na daljinu, budući da su sudionici sve što su naučili, praktično podijelili sa svojim kolegama.
Ali, ni tu ovi vrijedni učenici i nastavnici ne staju. Ove je godine započeo još jedan Erasmus+ projekt pod nazivom „I DON’T KNOW“ ukupne vrijednosti 275.546,00 EUR u kojem je Poljoprivredno šumarska škola Vinkovci partner, uz Obrtnu tehničku školu Split, partnere iz Danske, Finske, Austrije i Malte kao koordinatora. Cilj je ovog projekta, koji traje dvije godine, poboljšanje financijske pismenosti mladih, a predviđa kreiranje online baze podataka već dostupnih alata, razvoj modularnog kurikuluma, pedagoškog priručnika, digitalne platforme i aplikacija koji će pomoći nastavnicima, ali i mladima, u poučavanju i učenju o ovoj važnoj, ali još uvijek nedovoljno zastupljenoj temi.