3 C
Vinkovci
Petak, 19. travnja 2024.

U Vinkovcima održan okrugli stol na temu “Mladi i mediji”

Više od autora

- vl promo-
Aneta Pšihistal
Aneta Pšihistal
aneta.psihistal@novosti.hr

U organizaciji Zajednice žena HDZ-a „Katarina Zrinski” Vukovarsko-srijemske županije Gradskog odbora Vinkovci danas je u prostoru Poduzetničkog inkubatora održan okrugli stol na temu „Mladi i mediji”.

„Mi smo relativno mladi, ustrojeni smo u prosincu prošle godine i pokušavamo opipati bilo našega grada i ljudi koji žive ovdje i ponuditi im teme koje ih zanimaju. Tako je, primjerice, jedna od tema koju smo imali problem zlostavljanja, a sada smo se odlučili za ovu temu zato što mislimo da se premalo o njoj govori. Svjesni smo koja je snaga i moć medija, posebice društvenih mreža, i mislimo da je potrebno o tome razgovarati kao i o svim problemima s kojima se susrećemo”, istaknula je Mirela Fabijan, predsjednica Zajednice žena HDZ-a „Katarina Zrinski” GO Vinkovci.

U raspravi su sudjelovali Sunčana Glavak, zastupnica u EU parlamentu, Tomislav Ramljak, voditelj Centra za nestalu i zlostavljanu djecu u Osijeku, Nikolina Beljo, ravnateljica Centra za pružanje usluga u zajednici VSŽ, Ivana Biljan, ravnateljica Gimnazije Matije Antuna Reljkovića Vinkovci, Marina Markić, ravnateljica OŠ Ivana Mažuranića Vinkovci i Robert Kovačević, psiholog, Lea Vidić, predsjednica Savjeta mladih VSŽ i Mirela Fabijan. Moderatorica je bila Marijana Ban.

„Ono što zapravo pokazuju podaci to je da 80 posto naših mladih ljudi želi više znati o medijskoj pismenosti ili da im medijska pismenost pruži odgovore na neka od najvažnijih pitanja. Njih zapravo muči na koji način prepoznati lažne vijesti i muči ih odgovor na pitanje koliko vijesti koje oni konzumiraju na različitim društvenim mrežama utječu na njihovo mentalno zdravlje”, istaknula je Sunčana Glavak.


Činjenica je, kazala je, da društvene mreže preuzimaju primat i poražavajuće je što, prema istraživanjima, kada je riječ o dnevnom informiranju mladi gotovo uopće ne čitaju novine, a zanimljiv je podatak da najviše vjeruju radiju.

„Kada se ukupno gleda korištenje društvenih mreža najviše ih privlači YouTube odnosno kratke i neopterećujuće informacije. Međutim, za sagledavanje u onom kontekstu kada su oni suočeni s algoritmima koji preuzimaju primat nad sadržajima koje će susretati, mislim da je tu jako važna medijska pismenost”, kazala je Sunčana Glavak.

„Mediji u svakom slučaju imaju sjajnu i važnu ulogu u našem društvu, međutim, ne možemo svi biti novinari, a pojavom društvenih mreža mislimo da smo svi postali novinar. Zato je „fact checking” nešto što je jako važno i moramo mlade ljude naučiti kako se nositi s informacijama, a ne ih samo “šerati” dalje. Jednostavno informacije treba provjeravati”, istaknula je, između ostaloga Sunčana Glavak.

Povezani članci

- vl promo-

Posljednje objavljeno