Kada u studenome muškarac pusti brkove, bradu ili oboje, znajmo, šalje poruku kojom svoga oca, brata, prijatelja ili kolegu s posla želi podsjetiti na potrebu kontrole muškog zdravlja s naglaskom na prevenciju raka prostate ili testisa.
Nažalost, rijetki su oni koji se odlučuju na preventivne preglede zbog čega su nam statistike kasnog otkrivanja ovog karcinoma poražavajuće. Čak 800 muškaraca umire godišnje u Hrvatskoj od raka prostate, a 1800 ih obolijeva, podaci su Lige protiv raka.
Studeni, poigravši se svojim međunarodnim nazivom, preimenovan je u Movember stavljajući muški brk u epicentar globalne kampanje kojoj potporu daje i vinkovački barber Krešimir Španić s uigranom ekipom pravih umjetnik(c)a u fazoniranju zaštitnog znaka velikog broja sugrađana.
„Drago mi je da se nakon dvogodišnje stanke, problem ponovno medijski aktualizirao i nadam se konkretnim rezultatima u suradnji s Ligom protiv raka. Kampanja je hvalevrijedna, no u našoj regiji nedostaje konkretnih akcija. Posljednjih godina sudjelujemo u „Bradatoj akciji” splitskog kolege što je konkretan primjer privlačenja pozornosti i prikupljanja financijskih sredstva za besplatne preventivne preglede. Naime, svatko tko želi stavlja svoju bradu na aukciju, procjenjuje ju na određenu svotu novca, nakon čega ju javno obrije u okviru eventa i tako daje do znanja da je spreman odreći se svog simbola pa čak i ljepote kako bi upozorio na potrebu kontrolnih pregleda, a novac donira kampanji” kaže Španić čija obiteljska frizersko-brijačka tradicija u Vinkovcima datira iz 1954. godine. Utoliko je veća i društvena odgovornost.
„Volio bih da tu praksu možemo prenijeti i na ostatak Hrvatske uz jače medijsko osvještavanje problema. Ovo su konkretni načini za odvesti muškarce na preventivni pregled. Nevjerojatno je, u kojoj mjeri se otkrije ne baš zanemariv broj poodmakle faze karcinoma testisa, a izlječivost je izuzetno visoka ako je na vrijeme”, poručuje Španić.
„Da je potrebno ostaviti samo brkove, odmah bih obrijao bradu u znak maksimalne podrške prevenciji muškog zdravlja”, rezolutan je Željko Rupčić, klijent kojeg smo zatekli na uređenju brade u Barbershopu Španić. Nju već godinu dana povjerava u sigurne ruke Marka Nedoklana koji mu je i sugerirao novi imidž.
„Žene vole bradu”, kroz smijeh će naš sugrađanin Željko. U svakoj šali pola istine, no na redovito održavanje guste brade stiže svaka dva tjedna. Svoj muževniji izgled je zavolio i ne pomišlja više na brijanje, a dakako da mu je ugodnije i lakše kad o njoj brigu vodi stručna ruka dok se on opušta udobno zavaljen u stolac.
„Brada je nešto što nas čini ljepšima, a i sviđa se drugima, dokazano je. Zahtjeva puno više njege i održavanja. Sve više naših sugrađana odlučuje se za taj imidž za čiju njegu je potrebno vremena jednako kao i za šišanje, a zahtjeva redoviti odlazak u brijačnicu, barem dva puta mjesečno. Trend slijede i brkovi, iako u manjem broju”, kaže barber Marko.
Moderna vremena potiču na odgovaran pristup zdravlju, ovog puta muškom, pa se u vinkovačkom Barbershopu trude ugostiti jači spol nama nalik na britanske klubove za gospodu.
Mentalno i fizičko zdravlje promoviraju kroz inventivan pristup klijenteli čija ljepota i samopouzdanje ovisi o njihovom umijeću. Ondje doznajemo kako muški vremeplov ni malo ne zaostaje za ženskim, posebice u kupaonici.
„Moramo se izboriti za svoju policu u kupaonici. Ne želimo više samo ćošak”, potvrđuje Krešimir dodajući kako se asortiman kozmetike namijenjene higijeni muškarca od lica, brkova, brade i kose proširio do nožnog prsta, pa ovakva mjesta kreiraju kompletnu uslugu od informacije do prodaje takvih proizvoda, a rezultiraju, na žensku sreću, unificirano mirišljavim, urednim, modernim, samouvjerenim i zdravim muškarcem od glave do pete.