Ministarstvo znanosti i obrazovanja uputilo je svim školama upute za pripremne aktivnosti vezane uz organizaciju nastave na daljinu uz pomoć informacijsko-komunikacijske tehnologije. Sve osnovne i srednje škole do jučer do 12 sati morale su uspostaviti komunikacijske kanale i podijeliti opremu učenicima i tako je i u Hrvatskoj započela primjena Škole na daljinu. Za učenike predmetne nastave osnovnih škola i učenike srednjih škola svaki dan će biti definiran raspored i pripremljeni sadržaji za online nastavu za osnovni paket predmeta od 4 do 5 sati na dan. Sadržaji će uključivati videosnimku predavanja, kao i dodatne radne materijale.
Dodatno se potiču svi predmetni nastavnici da, osim ovoga osnovnog paketa, pripremaju vlastite sadržaje ili organiziraju suradnju u svojim virtualnim razredima. Dodatno, Sportska televizija emitira nastavne sadržaje za predmetnu nastavu u razdoblju od 8 do 14 sati.
“Moram reći da su naši profesori uistinu angažirani oko svega, pripremaju materijale, u stalnoj su komunikaciji s učenicima i za sada sve dobro funkcionira, unatoč određenim problemima s CARNET-om. Ravnatelj je također svakodnevno u školi, kontrolira i organizira sve potrebno za proveđanje nastave u ovakvim okolnostima. Za one profesore, kojima je to potrebno, organiziramo edukativne radionice, a kako bi što uspješnije učenicima mogli prenijeti znanje. Koliko imam saznanja od kolega, učenici su dobro prihvatili ovakav način komunikacije i nastavu prate bez poteškoća. Najkoncentriraniji su, što je bilo i za očekivati, ipak maturanti jer oni su već u takvoj situaciji da ne smiju izgubiti niti minutu kada je učenje u pitanju. Uglavnom, sve ide po planu, a kao i u redovnoj nastavi, sve je na onima koji moraju učiti i njihovoj volji za učenjem”, priča nam profesor informatike u vinkovačkoj Gimnaziji Danijel Rakijašić, koji brine da cijeli sustav funkcionira kako treba.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja organiziralo je u suradnji s Hrvatskom radiotelevizijom na 3. programu nastavu za učenike razredne nastave prema kurikulumima i nastavnim programima, pod nazivom Škola na Trećem. Tako HRT Školu na Trećem za učenike prvih razreda emitirana od 8 do 10 sati, za učenike drugih razreda od 10 do 13.30 sati, učenike trećih razreda od 13 do 16 sati, a za četvrte razrede od 16 do 19 sati. Nastava na daljinu preko HRT 3 krenula je jučer, a u razgovorima s roditeljima saznajemo da su i oni i njihovi mališani uglavnom zadovoljni viđenim, dok se neki ne mogu načuditi koliko djeca pažljivo i ozbiljno prate ovakav oblik nastave.
“Svi pratimo smjernice našeg resornog ministarstva i prema tome postupamo. Pripremamo se za virtualnu nastavu i učenici će na vrijeme dobiti sve što je potrebno za takav način učenja. Nastavnici će svojim razredima materijale slati elektroničkim putem, a ako to nije moguće onda ćemo iste slati poštom ili osobno dostaviti na adresu. Mogu reći da su svi ozbiljno shvatili ovaj problem i koncentrirani su na ovakav način rada, te za sada nema problema”, ističe ravnatelj Osnovne škole Antun Gustav Matoš Dario Dragun.
Dodaje i da se u toj školi svi roditelji i djeca pridržavaju uputa, pa niti jedan učenik nije jučer i danas došao u školu. Podsjetimo, razrednici bi trebali svaki radni dan u virtualnim razredima od 5. do 8. razreda u osnovnim školama i od 1. do 4. razreda u srednjim školama podsjetiti učenike na dnevni raspored i uputiti ih na sadržaje potrebne za ostvarivanje nastave taj dan. Predmetni nastavnici trebaju davati i upute vezano uz korištenje materijala u udžbenicima te samostalnog rada učenika. Korisno je i da učenici imaju jasne domaće zadaće kako bi se mogao pratiti njihov rad. Iz Ministarstva obrazovanja napominju i da će mentori u Školi za život kontinuirano raditi na izradi novih digitalnih sadržaja te po potrebi davati potporu nastavnicima u izradi vlastitih materijala, osmišljavanju dodatnih materijala te dodatnih aktivnosti koje učenici izrađuju samostalno.
Treba napomenuti i da učenici koji koriste uslugu pomoćnika u nastavi istu mogu nastaviti koristi u školi ako učenik dolazi u školu ili kod kuće ako učenik ostaje kod kuće.
Međutim, u ovome drugom slučaju potrebna je suglasnost roditelja i pomoćnika. Uslugu je moguće koristiti u vremenskom opsegu koji je potreban za praćenje nastave na daljinu, a najviše koliko je učenik koristio uslugu pomoćnika u nastavi u školi.