Kraj nastavne godine u osnovnoj školi Bartola Kašića i ove je godine protekao u radnom i poučnom okruženju. Projektna nastava uvijek je zanimljiva, a ovaj put radilo se o temama iz dva europska Erasmus+ projekta koje provodi ova škola, “Stop Climate Change – Together Europe Achieves More” i “W.A.T.E.R. – in other ways”.

Aktualnost problema kojima su se učitelji i učenici bavili ove školske godine rezultirala je brojnim poučnim i zanimljivim pokusima, prezentacijama, radionicama, izložbama, recitacijama i igrokazima kojima je predstavljen tek djelić brojnih projektnih aktivnosti. Već tradicionalno, za kraj škole izašao je i novi broj školskog lista Bartolove vijesti u kojem su predstavljene različite projektne aktivnosti i život škole u školskoj 2018./19. godini.

Prvi je dio programa bio posvećen predstavljanju razredne ideje za ponovno uporabu već iskorištenih predmeta. Znamo da klimatske promjene često uzrokuje i pretjerani konzumerizam, kao i gomilanje velikih količina različitog otpada, koji uz malo mašte i vrijedne ruke može dobiti novu uporabnu vrijednost. Učenici i učitelji pokazali su puno kreativnosti i ponudili zanimljive proizvode, bilo je tu svega od torbi za kupovinu načinjenih od starih majica, lijepo oslikanih staklenki, pernica do starih traperica, igračaka od odbačenih materijala, podmetača od iskorištenih čepova za boce i držača za ručnike od starih boca i slično”, ističe ravnateljica Adrijana Cvrković-Lasić. O potrebi zaštite prirode svoju su prezentaciju imali mladi Čuvari prirode, a predstavljen je i projekt Zelena knjižnica.

Jedan dio učenika prezentirao je radove na temu Voda, pa su učenici i profesori mogli vidjeti niz malih i zanimljivih eksperimenata o vodi i s vodom, likovnih radova na temu vode, radionica, plakata o zaštiti i značaju vode, prezentacija o vodi, njezinom značaju za zdravlje, utjecaju klimatskih promjena na vodu kao i vodama našeg kraja, te plivanju kao zdravom načinu života.

Učenicima su prikazane i prezentacije o svim dosad održanim transnacionalnim sastancima u Italiji, Češkoj, Portugalu, Nizozemskoj i u našim Vinkovcima. Projektni je dan završio priredbom za učenike, roditelje i goste, na kojoj je školski zbor i orkestar glazbeno predstavio projektne teme, učenici nižih razreda plesali su na ove teme, a za kraj kroz dva edukativna igrokaza, “Ekološka priča” i “Priča o dječaku koji je spasio more” poslane su važne poruke o tome kako čuvati naš okoliš i odnositi se prema prirodi savjesno i odgovorno.