Osnovna škola Stari Jankovci danas je organizirala Dan otvorenih vrata kako bi predstavila projekt „Razvoj STEM programa u Osnovnoj školi Stari Jankovci”. Učenici su tako kroz radionice predstavili dio vještina koje su usvojili radeći na projektu.
„Osnovna škola Stari Jankovci javila se na raspisani natječaj Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije za poziv opremanja osnovnoškolskih ustanova STEM opremom. Napravili smo plan i program gdje smo razvili pet programa za razvoj STEM vještina kod učenika, a uz to cilj nam je bio opremanje učionica, a opremili smo učionicu kemije, nabavili smo računala, dronove, robote, 3D printere, a u sklopu ovih programa, cilj nam je bio razvijanje STEM vještina kod učenika kako bi zadržali taj interes u nastavku školovanja”, rekao je ravnatelj škole Anđelko Lučić.
Projekt traje 18 mjeseci, ukupne je vrijednosti 450.000 eura, u njemu sudjeluje oko 200 učenika, a završit će u ožujku 2024. godine. U njemu sudjeluju darovita djeca, kao i učenici s poteškoćama, a kroz projekt provode se pet programa. Prvi je „STEM kroz školski vrt” koji ima glavni cilj prenijeti znanje na učenike za formiranje i održavanje vrta sa začinskim biljem koje je povezano s nastavom biologije i kemije. „Mladi programeri” program je koji educira učenike o tehnikama programiranja, kodiranja, virtualne stvarnosti i modernih tehnologija. Tu su još programi „STEM osnove”, „STEM plus”, ali i „Mali poduzetnici i aktivni građani”.
„Učenici su jako zainteresirani i ovaj im se projekt, kao i nama, čini vrlo zanimljiv, edukativan i inovativan. Mislim da će nam u budućnosti ova edukacija i stečeno iskustvo pomoći kako bi ostvarili kvalitetniju podlogu za kvalitetnije obrazovanje”, istaknula je nastavnica hrvatskog jezika Ivana Zagorac.
Na Danu otvorenih vrata gosti su mogli vidjeti samo dio onoga što se kroz projekt do sada odradilo. Prikazano je osam radionica, niži razredi su su imali radionicu o začinskom bilju, dok su viši razredi imali radionice u kojima su izrađivali sapun, lava lampu, aparat za gašenje požara, padobrane, prezentirali su robotsku ruku, ali su i reciklirali električni otpad.
„Projekt mi se jako sviđa, zabavan je i naučili smo kako je reciklaža, pogotovo električnog otpada, jako bitna za očuvanje okoliša. Na ovoj radionici smo radili umjetnička djela od ostatka električnog otpada. Nije bilo toliko teško napraviti koliko izgleda, najveći problem je bilo to sve zalijepit”, izjavila je Ana Radoš, učenica 8.B razreda.
Svoje odlično umijeće u izradi robotske ruke pokazao je Borna Drinovac iz 5.B, koji je pokazao veliki zadovoljstvo stečenim znanjem. „Bio sam u projektu robotske ruke, dok su neki bili na robotićima, a mogu reći da mi se jako sviđa. Ruku smo radili otprilike dva sata.”
„Radili smo puno radionica, a već smo tri radionice radili kod naše razrednice. Izrađivali smo lava lampu, vrlo je bitno imati svijetlo kako bi mogli vidjeti reakciju, uz pomoć limuna i krumpira pravili smo svjetiljke, a napravili smo aparat za gašenje požara. Demonstrirali smo kako ugasiti požar uz pomoć boce. Cijeli projekt je jako zanimljiv, a pratili smo upute nastavnika i sve je bilo dobro”, zaključila je Ivona Sedlar, učenica 7.A razreda.