Uspješne mobilnosti učiteljica OŠ Zrinskih Nuštar

0
1197
Završene su mobilnosti učiteljica Osnovne škole Zrinskih Nuštar u projektu CREDI- Kreativnost i digitalizacija, koji je odobren je od strane Agencije za mobilnost i programe EU, a sufinanciran sredstvima EU Unije, doznajemo od Ljiljane Fišić, sudionice projekta. Cilj projekta je stručno usavršavanje učitelja u izradi digitalnih nastavnih materijala te odgovorno korištenje digitalnih medija, usmjeravanje na razvoj i poticanje kreativnosti učenika, poticanje i razvoj kreativnog i kritičkog mišljenja u razrednoj nastavi i umjetničkom području.
Mobilnost 1: Setubal, Portugal
U listopadu su mobilnost započele učiteljice Blanka Cikač i Sanja Lovrić sudjelovanjem na tečaju: Stimulating creativity and innovation in the classroom/ Future classroom methodology of teaching. Tečaj je organizirao Centar za edukaciju i obrazovne resurse CREF iz Sesimbre u Portugalu. Edukacija je bila namijenjena nastavnicima i svim odgojno obrazovnim djelatnicima koji kroz IKT i nove metodologije poučavanja žele biti inovativni i kreativni. Učiteljice su posjetile Učionicu budućnosti u srednjoj školi u Setubalu, prvu takvu uspostavljenu u Portugalu.
Mobilnost 2: Firenca, Italija
Učiteljice Jasna Šarić i Ninoslava Dolić sudjelovale su na edukaciji Integrating Creativity and Innovation into Teaching koji je održan u Firenci u Italiji također u listopadu u organizaciji Europass Academy. Petodnevna predavanja su se bazirala na integraciji kreativnosti i inovacija u proces učenja. Ciljevi su bili upoznati tipove učenja i tako prilagoditi svoje strategije poučavanja potrebama učenika, osvijestiti korištenje inovativnih i kreativnih nastavnih metoda.
Mobilnost 3: Dublin, Irska
Treću mobilnost su provele učiteljice Marinela Ivić i Marica Jurec sudjelujući na edukaciji Student-centered Classroom: teachers as promoters of active learning koji se održao u Dublinu u organizaciji Europass Academy. Tijekom 5 dana tečaja aktivno su učile o načinima i metodama kako učenika staviti u središte nastavnog procesa te provoditi aktivno učenje u nastavi. Jedan dan edukacije bio je posvećen motivaciji učenika. Učiteljice su isprobale nekoliko zanimljivih vježbi i igara za poticanje motivacije, kao i web aplikacija koje potiču učenike na aktivno učenje.
Mobilnost 4: Reykjavik, Island
Učiteljice Marija Lesandrić i Mia Mucić sudjelovale su na edukaciji Smart Teachers Play More. Edukacija se održavala u gradu Reykjaviku (Island) u mjesecu studenom ove godine. Cilj mobilnosti i edukacije bio je upoznati nove STPM tehnike i metodologije i primijeniti iste u svojoj školi. Na tečaju učiteljice su kreativno rješavale problemske zadatke, raspravljale i ponudile rješenja o prilagodbi učenja i poučavanja potrebama učenika, uvježbavale "travel mode" aktivnosti i upoznale vježbe pozornosti i koncentracije. Učiteljice su demonstrirale i aktivnosti temeljene na igrama koje koriste u OŠ Zrinskih Nuštar. Također, istraživale su na koji se način roditelji i lokalna zajednica mogu uključiti u školovanje svoje djece kroz igru, pokret i osjetila na zabavan i edukativan način. Upoznale su i islandski odgojno-obrazovni sustav te zavirile u njihove suvremeno opremljene učionice.
Mobilnost 5: Barcelona, Španjolska
Posljednja mobilnost se održala u studenom u Barceloni gdje su učiteljice Klaudija Wild i Ljiljana Fišić sudjelovale na tečaju Web Solutions for the Classroom. Ova edukacija je također namijenjena nastavnicima koji žele proširiti svoje znanje o upotrebi IKT-a u nastavi i eksperimentirati s novim alatima. Na tečaju se radilo u grupama, paru ili samostalno isprobavajući različite aplikacije. Naučile su kako organizirati svoju učionicu, postavljati različite zadatke, komentirati zadatke, pratiti učenike i davati im povratne komentare.
Sve naučeno odlično se spojilo s trenutnom kurikularnom reformom koja se provodi u Hrvatskoj jer su teme savjetničkih posjeta i edukacija na Loomenu vrlo slične te ćemo ove školske godine biti uspješnije u radu i primjeni novih metoda poučavanja. Svih deset sudionica ovog projekta je već krenulo s planiranjem primjene naučenog u svojoj nastavi. Također, ne stajemo na ovome i već prikupljamo ideje za nove projekte i edukacije”, ističe učiteljica Ljiljana Fišić.