Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs komentirajući učenike koji su pali u nesvijest jer u učionicama za vrijeme pisanja mature nije bilo klime, rekao je kako nije riječ o masovnoj pojavi, ali i da takve škole trebaju razmišljati o drugačijoj organizaciji. Voditi računa o uvjetima u kojima se pišu ispiti.
“Nije opravdanje, ali to su dva slučaja na 32.000 maturanata. Mislim da su škole i osnivači trebali osigurati i razmišljati da, dok su velike vrućine, naprave ili veći propuh ili da se piše u hladnijim učionicama”, rekao je Fuchs.
Dodao je kako se mora uzeti u obzir da je i ranije bilo padanja u nesvijest, a tu je i uzbuđenje, možda nespavanje prije ispita, ali opet to nije opravdanje. Mišljenja je da se dva slučaja na 32.000 učenika ne bi trebala tretirati kao masovna pojava, ali i ravnatelji trebaju voditi računa o tome kakva je situacija u pojedinoj školi. Vezano za uvjete u školama, Fuchs je rekao kako je ta priča složena jer nije riječ samo o izgradnji novih škola, već i o rekonstrukciji starih, ali se nada da će uspjeti osigurati da sva djeca u Hrvatskoj imaju jednake uvjete. Kakvo je stanje u njegovoj školi odnosno kako su se nosili s velikim vrućinama prilikom pisanja ispita na državnoj maturi, pitali smo ravnatelja Tehničke škole ruđera Boškovića Vinkovci Matu Vukušića. Iako nije bilo lako morali su, kaže, poštivati sve propisane epidemiološke mjere, a uz to učenicima osigurati prihvatljive uvjete i u tome su, vjeruje, uspjeli.
“Gledali smo da učenici ispite uvijek pišu u učionicama koje su u onom dijelu zgrade koji je u hladu, također, učionice smo rashladili uoči dolaska učenika, a potom su cijelo vrijeme bili otvoreni prozori i vrata. Važno je da ni u jednom trenutku nije bilo zagušljivo i prevruće. U vrijeme pisanja ispita svi građevinski radovi u našoj i susjednim školama morali su stati, čak smo i zamolili da košnja trave pričeka kako bi učenici imali sve potrebno za optimalnu koncentraciju”, priča nam ravnatelj Vukušić.
Dodaje kako nema saznanja da je nekom od učenika u vinkovačkim školama bilo slabo prilikom pisanja ispita na državnoj maturi iako je svjestan, ističe, koliko visoke temperature u kombinaciji s velikim stresom, koji matura neizbježno prouzrokuje, mogu biti problematične za učenike. Inače, Ministar Fuchs je, upitan radi li nešto po pitanju “poplave odlikaša” zbog koje se ne mogu svi upisati u željenu srednju školu unatoč odličnim ocjenama, rekao kako se to ponavlja unatrag nekoliko godina te da intenzivno razmišljaju o tome kako da sustav ocjenjivanja bude objektivniji.
“Zbog tog pristupa idemo s reformom koju kanimo provesti, a to je cjelodnevna nastava kako bismo povećali broj aktivnih sati djece u školi jer su djeca u školi po broju sati na zadnjem mjestu unutar zemalja EU-a”, rekao je ministar dodavši da ni nastavnici ne stignu drugačije provjeravati njihov rad.