Poljoprivredno šumarska škola osnovana je 1943. godine, a 75 godina od svog osnutka postala je jedan od pet regionalnih centara kompetentnosti u Slavoniji i Baranji.
Prijava na projekt i dobivanje statusa regionalnog centra kompetentnosti, nastavak je projekata na kojim je škola konkurirala, natjecala, a dobar dio njih i dobila.
“U posljednjih desetak godina, iskoristili smo otprilike 25 milijuna kuna sredstava dobivenih iz EU fondova, raznih ministarstava te jedinica regionalne i lokalne samouprave. U okviru dosadašnjih aktivnosti kupili smo poljoprivredno zemljište veličine 22 hektara, a trenutno je još 19 hektara zemljišta u stadiju otkupa. Škola je sudjelovala na projektu nedavno instaliranog sustava za navodnjavanje vrijednog 7.5 milijuna kuna. Bili smo i nositelj projekta implementacije novih kurikuluma gdje smo također povukli 217 tisuća eura zajedno s partnerima, zatim projekt “Zelena mreža” i niz drugih putem kojih smo povukli sredstva. Međutim, ovaj natječaj za status regionalnog centra kompetencije omogućio bi nam realizaciju svih naših projekata i strateški gledano, razvoj naše škola“, komentirao je nedavno proglašenje ravnatelj Marinko Džakula.
Time se podrazumijeva dogradnja i završetak edukacijsko melioracijskog centra za Panonsku Hrvatsku koji bi objedinio napore s projekta instalacije sustava za navodnjavanje i sadnje voćnjaka. To bi učenicima omogućilo stjecanje većih kompetencija zahvaljujući znatno boljoj mogućnosti provedbe praktične nastave, a školi da uspostavi još kvalitetniju suradnju s Poljoprivrednim fakultetom i Poljoprivrednim institutom, kao i vlasnicima OPG-ova.
“To je veliki iskorak za strukovno obrazovanje, ne samo zbog iznosa sredstava koja se ulažu, nego i prema ideji regionalnih centara koji povezuju škole i poslodavce“, nadodala je savjetnica i voditeljica aktiva struke u PŠŠ, Ružica Zucić.
Od programa koje škola ima za ponuditi nalaze se smjerovi agrotehničar, poljoprivredni tehničar – fitofarmaceut i šumarski tehničar po pitanju četverogodišnjeg obrazovanja te smjerovi mehaničar poljoprivredne mehanizacije, cvjećar, pekar, mesar, poljoprivredni gospodarstvenik i vrtlar po pitanju trogodišnjeg obrazovanja. Također, škola ima prilagođeni program za učenike s posebnim potrebama, a to su smjerovi pomoćni pekar i pomoćni vrtlar.
“Nakon završetka srednjoškolskog obrazovanja veliki broj naših učenika nalazi zaposlenje u vlastitim OPG-ovima, tvrtkama koje se bave poljoprivrednom proizvodnjom, jedan dio u poljoprivrednim ljekarnama, šumarijama, pekarama, mesnicama, cvjećarnama i servisima poljoprivredne mehanizacije. Jedan dio završenih srednjoškolaca nastavlja školovanje na učilištima i sveučilištima“, objasnila je Zucić.
Učenici će i dalje biti angažirani na svim projektima škole koja će nastaviti ulagati u infrastrukturu radi što kvalitetnijeg strukovnog obrazovanja, kako bi učenici radili s najboljom opremom te uspostavili kontakt s poslodavcima, tako da budu osposobljeni za buduća radna mjesta.