Velike vrućine donijele su i veliku potrošnje vode. Obaraju se dnevni rekordi, a neki su javni isporučitelji bili su primorani uvesti redukcije vode. Vinkovački vodovod i kanalizacija d.o.o. takvoj mjeri nije pristupio, no zato opetovano pozivaju svoje korisnike na racionalno i odgovorno trošenje vode kako bi ona bila dostupna svi korisnicima na distribucijskom području koje obuhvaća dva grada i 15 općina.
„Molimo sve naše korisnike da se odgovorno ponašaju te smanje potrošnju vode i to tako da se voda koristi isključivo za osnovne životne potrebe što isključuje upotrebu vode za punjenje bazena, zalijevanje vrtova, pranje vozila, dvorišta i slične aktivnosti koje zahtijevaju upotrebu veće količine vode“, kaže Mario Komšić, direktor Vinkovačkog vodovoda i kanalizacije. Sve aktivnosti koje uključuju veliku količinu vode mogu dovesti do zamućenja vode, pada tlaka u sustavu i kvarova na mreži što predstavlja problem za redovnu vodoopskrbu i za sve korisnike na distribucijskom području vodovoda koji zbog toga ne mogu koristiti vodu za osnovne potrebe.
O potrošnji govore i podaci. Tako je u ožujku korisnicima na našem distribucijskom području isporučeno 395.138 m³, a u lipnju 436.693 m³ vode. U Vinkovcima je u ožujku isporučeno 270.346 m³, a u lipnju 293.413 m³ dok je primjerice rast potrošnje vidljiv i u Privlaci u kojoj je u ožujku korisnicima isporučeno 5.315, a u lipnju 8.675 m³ vode. Budući da je većina vrućih dana bila u ovom mjesecu ti će podaci za srpanj biti još izraženiji.
Dodatne probleme, kažu, u vodoopskrbi stvara i nelegalno korištenje vode iz hidrantske mreže. Nesavjesni pojedinci svojim postupcima ugrožavaju stabilnost cijelog sustava vodoopskrbe, što posebno dolazi do izražaja u vrijeme ljeta i velike potrošnje kakva je ovih dana. Naime, otvaranjem i zatvaranjem ventila na hidrantu izazivaju se hidraulički udari koji dovode do kvarova i prekida vodoopskrbe za čitave ulice ili naselja. Osim toga može doći i do naglog smanjenja tlaka što kod korisnika na zahvaćenom području dovodi do otežane vodoopskrbe ili nestanka vode, a vrlo česta pojava je i zamućenje vode.
Da bi sanirali posljedice takvog postupanja potrebno je potrošiti dodatne, veće količine vode za ispiranje sustava čime se dodatno smanjuje količina vode u sustavu i snižava tlak u mreži, što ponovno stvara probleme korisnicima: “Podsjećamo da hidranti služe isključivo za protupožarnu zaštitu i za potrebe održavanja vodoopskrbne mreže, ispiranje sustava te analize zdravstvene ispravnosti pitke vode. Ovakvim postupcima ugrožava se i mogućnost brze i učinkovite protupožarne zaštite”.
Napominju u Vodovodu kako je zbog povećane potrošnje povećan i broj kvarova. Djelatnici VVK stalno su na terenu i rade kako bi sanirali kvarove i to u najbržem mogućem roku i u skladu s mogućnostima. No, ne mogu svi nedostatci biti otklonjeni u isto vrijeme te iste razvrstavaju prema težini odnosno prema hitnosti intervencije.
“Ovim putem apeliramo na naše korisnike da imaju razumijevanja i strpljenja dok čekaju popravak te da svaki kvar prijave na besplatni broj telefona 0800 2254 od 0 do 24 sata kako bi se moglo pristupiti sanaciji”, poručuju iz VVK.
Voda je resurs ograničenih količina i moramo je koristiti s oprezom i u razumnim količinama. „Velika odgovornost je na svima nama, kako na javnim isporučiteljima vodnih usluga tako i na samim korisnicima jer samo zajedno možemo izgraditi kvalitetan odnos prema vodi kako bi je svi imali dovoljno, ali i sačuvali za buduće naraštaje“, zaključuje Komšić.