Znate li odgovor na pitanje „Koju životinju možemo nacrtati samo jednom bojom, a vidimo je svaki dan nekoliko puta?“ Polaznici NTC radionice znaju da je to zebra. Zašto su ovakva pitanja dobra? Potiču razmišljanje, maštu i aktiviraju duboke regije mozga koje su važne za mentalni razvoj djece.
NTC je kratica za Nikola Tesla Centar, a predstavlja program koji djeluje u 17 europskih država, među kojima je i Hrvatska gdje je i odobren od Ministarstva znanosti i obrazovanja.
NTC radionice se provode i u našem gradu, a provode ih licencirane voditeljice Mirjana Džakula i Ozana Vučina. NTC radionice za djecu od 2. do 4. razreda imaju za cilj unaprijediti životne vještine djece, razvijati koncentraciju, poticati kreativnost i razvijati stvaralačko mišljenje i rješavanje problema. Kroz aktivnosti se potiče razvoj motoričkih i kognitivnih sposobnosti. Djeca uče na zanimljiv i kreativan način bez učenja napamet.
Na radionicama djeca uče tablicu množenja kroz igru koja je slična potapanju brodova. Uče imenice, pridjeve i glagole kroz motoričke aktivnosti u obliku poligona te osnovna znanja iz prirode kroz natjecateljske igre kao što su NTC šifre ili paralelne asocijacije. Dakle, oni uče kroz igru da toga nisu ni svjesni. Kroz radionice se potiče timski rad i razvoj socijalnih i emocionalnih vještina.
“Jako smo ponosni jer smo prvi u Hrvatskoj, uz podršku kolega iz NTC centra, pokrenuli NTC science koje će provoditi prof. prirode, biologije i kemije Željka Cvrković Karloci. Svi polaznici radionica, učenici 5. i 6. razreda, imat će priliku na zanimljiv i kreativan način, a kroz NTC metode, naučiti osnovne pojmove iz fizike, biologije i kemije. Smatramo da su ovakve radionice potrebne iz više razloga. Najvažniji razlog je da kod djece kroz dinamične pokuse i uzbudljive aktivnosti probudimo zanimanje za prirodne znanosti i potaknemo ih na istraživanje svijeta oko sebe. Također želimo da djeca, uz već stečeno znanje iz fizike i kemije, ostvare što bolje uspjehe pri susretu s istim predmetima u 7. razredu”, pojašnjavaju nam voditeljice.
Dodaju i kako na NTC science radionicama djeca samostalno zaključuju, primjenjuju stečena znanja u novim okolnostima, demonstriraju i izvode pokuse kroz koje uče osnovne zakonitosti fizike i kemije. Susreću se s definicijama, ali ih ne uče napamet, nego kroz zanimljive aktivnosti i igru primjenjuju znanja u novim okolnostima.