Posljednja dva tjedna kanadskim gradom Calgaryjem šire se mirisi i okusi domaćih slavonskih slastica. Glavni krivac za to je vinkovačka obitelj Zagorac koja je trbuhom za kruhom otišla preko oceana i tamo otvorila pekarnicu Sweet Rhapsody.
Osim što najbolje znamo kako spraviti hranu “za dušu”, mi Slavonci ju i rado dijelimo s drugima. Bilo da smo domaćini ili gosti, svejedno je. Jednostavno volimo svoja i tuđa nepca obradovati nečim što smo napravili vlastitim rukama. Supružnicima Dragutinu i Ani upravo je to bio jedan od glavnih motiva za pokretanjem vlastitog posla u dalekoj Kanadi, otvaranjem pekarnice naziva Sweet Rhapsody čija je glavna misija, kažu nam Vinkovčani, dijeliti jedinstveno iskustvo slavonske gostoljubivosti. Stoljeća ljubavi i tradicije usađene su u svaki kolač, tortu i desert, ali i u svaki susret sa svima onima koji sjednu za njihov stol.
„Svako druženje s prijateljima je uvijek obogaćeno dobrom hranom i slasticama, kako to i inače Slavonci običavaju. S vremenom se rodila ideja kako bi bilo lijepo dijeliti dobru hranu s drugima i tako je nastala naša pekarnica”, pričaju ovi 41-godišnjaci. Oboje su rođeni i odrasli u Vinkovcima gdje su i završili Ekonomsku školu. Dragutin, svima poznatiji kao Zagi, s bratom Ivicom ušao je u svijet pekarstva te se kroz godine educirao u raznim pekarnicama, dok je Ana 12 godina provela u jednoj trgovini na različitim pozicijama – od trgovca do voditelja poslovnice. Ekonomska kriza u našoj državi “gurnula” ih je u kanadsku avanturu koja je započela još 2012. godine kada je Zagi dobio ponudu za posao u “Calgary Italian Bakery”. Zaposlio se tamo sljedeće godine, a nekoliko mjeseci poslije pridružila mu se supruga Ana te kćeri Tea Đurđica i Petra. Kako bi ostvarili svoj cilj, Ana i Zagi su radili nekoliko poslova istovremeno.
“Nakon nekog vremena Ana je započela s prodajom kolača talijanskim dućanima, a nakon toga sve je krenulo samo od sebe. Imali smo i priliku raditi kolače za doček hrvatske predsjednice Kolinde Grabar – Kitarović i nedugo nakon toga na predstavljanju novog hrvatskog ambasadora u Kanadi. Ubrzo se glas proširio i želja za pekarnicom i slastičarnicom je postajala sve veća i stvarnija”, pojašnjavaju i dodaju kako su zatim počeli ubrzano raditi na pronalaženju lokacija i financija za ostvarenje svoga sna. “Jedna hrvatska obitelj vidjela je naš potencijal, uporno nas gurala prema naprijed i odlučila i pomoći u financiranju projekta”, istaknuli su.
Lokaciju su pronašli prošle godine i 15. prosinca 2021. započeli s radom. Ostvarili su napokon sve ono za što su mukotrpno radili i toga dana za njih počinje jedan novi život. Sweet Rhapsody postaje njihov ostvareni san, a osmijesi na licima gostiju dokaz kako se sve isplatilo. Jedan od razloga zašto su brzinom munje postali omiljeni u ovom najvećem gradu kanadske provincije Alberta je i taj što ostaju autentični. Ne koriste gotove smjese, nego ostaju vjerni svojim receptima. Onima koje su na drugi kraj svijeta donijeli od svojih mama i baka.
Od proizvoda nude prvenstveno slavonske i hrvatske kolače, ali tu se mogu pronaći i bureci, lisnata peciva, kvasni kruh, slanci, pereci i svi ostali proizvodi karakteristični za pekarnice s naših prostora. Kako su nam rekli, pravila nema što se tiče kupaca. Dolaze svi, Hrvati, Balkanci, Europljani, ali i lokalno stanovništvo. Teško da itko uspije ostati ravnodušan prema nečemu što je proizašlo iz Slavonije. Ime Sweet Rhapsody je nastalo kada su dobili priliku da demonstriraju svoje proizvode lancu trgovina Sobeys pa su se radi raznolikosti proizvoda i pristupačnosti tržištu odlučili za ovo ime. “Uporno smo htjeli uključiti Slavoniju u ime, ali zbog izgovora i već prepoznatljivog dotadašnjeg imena, odlučili smo zadržati Sweet Rhapsody”, kaže obitelj Zagorac.
Iako fizički odsutni, Slavonija, posebno grad Vinkovci, zauvijek im ostaju u srcu i kako kažu, svaki posjet domu sve je emotivniji. Tako im je i ideja za logom bila sasvim prirodna i jednostavna – vinkovačka lampa i klas žita. Taj logo može se pronaći na svim njihovim proizvodima. Trenutno rade sami, kćeri im pomažu koliko god mogu, ali traže ispomoć. Po glavi im se već i vrzmaju neke ideje o proširenju, a s ponosom ističu i kako već imaju ponuđenu investiciju za franšizu. Međutim, zasad žele ostati skromni, izgraditi ime i zadržati reputaciju.