Danas počinju zimska sezonska sniženja, a u 60 dana njihova trajanja očekuju se tri kruga padanja cijena, sve do 70-postotnih sniženja, izvijestili su iz Hrvatske gospodarske komore.
U prvom krugu, odnosno do sredine siječnja, popusti će iznositi između 20 i 30 posto, nakon toga se očekuju popusti i do 50 posto, a pred sam kraj veljače očekivanja su da će cijene padati i do 70 posto.
Sniženja se tradicionalno vežu uz povoljnije cijene odjeće i obuće, koje se najviše prodaju, no građani na sniženju kupuju i namještaj, tehniku te različite sezonske proizvode poput zimska opreme i sezonskih dekoracija. Analize, naime, pokazuju da su proizvodi posljednjih godina prosječno sniženi između 20 i 50 posto, što nam govori da naši trgovci prate europske trendove i bore se da domaći kupci ne odlaze u inozemstvo.
Važno je naglasiti da pri kupnji na sniženjima potrošač ima ista prava kao u redovitoj prodaji. Posebni oblici prodaje, među kojima je i sezonsko sniženje u Hrvatskoj, regulirani su Zakonom o zaštiti potrošača, koji definira pravila prodaje na taj način.
Trgovac je dužan uvjete prodaje i oblike plaćanja istaknuti jasno, vidljivo i čitljivo prosječnom potrošaču. Dakle, sve što se tiče uvjeta prodaje mora biti transparentno istaknuto, uključujući i raspon sniženja. Ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti prodaju po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka propisanih 60 dana, nego kao neki drugi posebni oblik prodaje.
Zanimljivo je da tijekom sezonskog sniženja dodatno raste i online prodaja. Podatci Eurostata pokazuju da je 2017. više od 60 posto građana EU kupovalo online kanalima. U Hrvatskoj je taj broj još uvijek dosta niži i kreće se na oko 35 posto.