Digitalna obrada video materijala danas je sasvim normalna pojava u filmskoj industriji, koja puno znači za postizanje željene atmosfere na sceni, a može i značajno smanjiti troškove proizvodnje…
Ako ste pokušali snimiti savršen kadar svojom kamerom i svejedno ne ispada ni približno upečatljivo kao u filmovima, ne morate zbog toga brinuti.
Ponekad nije dovoljna ni perfektna rasvjeta da biste dobili ono što tražite, već se morate poslužiti digitalnom obradom videa, koja se provodi za kompjutorom nakon što ste snimili vaše materijale.
To je trik kojim se odavno služe u Hollywoodu, a danas je sve to otišlo samo korak dalje, jer u kadar bez problema možete digitalnim putem ubaciti stvari koje uopće niste snimili, bez da pritom narušite prirodnost same scene.
Pa bilo da snimaju filmove sa superjunacima ili običnu dramu koja se odvija u susjedstvu, kreatori filmskih uradaka uvijek se na kraju pobrinu da sve bude digitalno obrađeno, do te mjere da se gledatelji mogu lako uživjeti u priču i pobjeći od vlastite realnosti.
Boje dočaravaju atmosferu filma
Već ako instalirate jednostavni program za obradu videa Premiere Pro, shvatit ćete da se boje na video materijalima mogu obraditi na jednak način kao i na fotografijama.
Naime, ne samo što možete povećati kontrast i svjetlinu videa, već imate priliku smanjiti ili povećati snagu bilo koje boje na ekranu, kako biste postigli željeni efekt na samu atmosferu koja okružuje vašu priču.
To znači da možete u potpunosti izbaciti jednu boju, trik koji je davnih dana korišten u filmu Boja noći s Bruceom Willisom, kada je glavni junak psihijatar izgubio crvenu boju u svom vidnom polju, zbog pacijentice koja se u njegovom uredu bacila kroz prozor.
Upravo takav efekt imaju programi za obradu videa, jer bez problema izbacuju jednu ili više boja kako bi druge došle do izražaja, što može imati značajan utjecaj na doživljaj samih gledatelja.
U tu svrhu majstori digitalne obrade koriste različite filtere, kroz koje provuku cijeli filmski uradak, kako bi boje bile dosljedne od prvog do posljednjeg kadra. Različiti filmski žanrovi traže različiti spektar boja pa će u trilerima one biti manje intenzivne i pomalo mračne, dok će u romantičnim komedijama biti blještave i naglašene.
Zato oni koji rade na digitalnoj obradi filmova zapravo imaju ogroman utjecaj na kvalitetu konačnog proizvoda. Naravno, pritom u Hollywoodu rade u puno kompleksnijim i skupljim programima od spomenutog Premierea, kako bi besprijekorno obavili posao i izazvali oduševljenje u kinima jednom kad se film pojavi na ekranu.
Digitalno možete ubaciti baš sve
Osim igranja s bojama, digitalna obrada filmova znači i ubacivanje dodatnih stvari u kadar, kako bi scena izgledala atraktivnije.
Najbolji primjer za to je film Parazit režisera Bong Joon-hoa, koji gledatelju izgleda potpuno autentično, ali zapravo je u njega mnogo toga diskretno dodano. Naime, ne samo što su se Korejci igrali sa snagom boja, koja je različita u dvorištu bogate obitelji Park i siromašnoj četvrti Seula, već su u vrt digitalno dodane mnoge biljke i drveća, kako bi ambijent izgledao apsolutno savršeno.
Koliko je digitalna obrada ovog filma bila uspješna dovoljno govori da su se mnogi nakon njegovog prikazivanja pitali gdje se nalazi ta prekrasna kuća u Seulu, a zapravo je sve snimljeno na filmskom setu, koji je bio besprijekorno uređen i još bolje digitalno obrađen.
To daje veliku slobodu modernim režiserima i scenaristima, uz značajno smanjenje troškova proizvodnje filma. Pa ako recimo želite napraviti film o zaljubljeniku u kasino, to možete bez problema postići snimajući ga ispred pozadine zelene boje. Kasnije se pozadina izreže i ubaci se digitalno iza njega pregršt slot automata i blještava svjetla Las Vegasa, kako bi se dočarale skrivene želje i snovi glavnog junaka.
U svakom slučaju, danas niti jedan film ne ide u prikazivanje dok ga se detaljno digitalno ne obradi u studiju. Nekad se radi tek o usklađivanju boja s atmosferom, nekad i o dodavanju mnogo dodatnih elemenata i efekata koji okružuju glavne aktere. Krajnji rezultat toga je puno bolji doživljaj nego da gledate sirovi materijal pa bismo se teško naviknuli na promjenu, kad bi jednog dana filmaši odustali od ovog trika…