Direktor je najveće diskografske kuće Croatia Records, predsjednik Hrvatske diskografske udruge, dobitnik nekoliko nagrada među kojima je i prošlogodišnja nagrada DORF-a za životno djelo, a u srpnju je je postao i dobitnik Zlatne plakete “Grb Grada Vinkovaca” 2021. za ostvarenja na području kulture. Želimir Babogredac s ponosom može gledati na godine ispunjene radom i uspjehom.
Vinkovčanin Želimir Babogredac poznati je glazbenik, producent, menadžer i diskograf. Nakon prošlogodišnje nagrade DORF festivala za životno djelo, u srpnju mu je dodijeljena i druga vrijedna nagrada iz rodnog mu grada – Zlatna plaketa “Grb Grada Vinkovaca” 2021. za ostvarenja na području kulture. Iako je njegovo ime već poznato široj javnosti, svojim vrijednim radom i trudom tijekom svih ovih godina itekako zaslužuje da se njegovo ime ponovno pronosi cijelom Lijepom Našom.
Još u srednjoj školi počeo je raditi na radiju i u vlastitoj diskoteci. Kako je rekao, to su bile emisije naziva iz diskoteke slušatelja tako da je svatko tko je imao dobre ploče dolazio jednom tjedno na radio i prezentirao svoju kolekciju. Bila je to jedna od rijetkih emisija u kojima se popularna glazba emitirala i slušala. Oni malo stariji najviše ga pamte po legendarnoj vinkovačkoj rock-grupi The Mily Way, koju je osnovao 1971. godine.
“Gledajući i slušajući sve što se glazbeno događalo u svijetu odlučio sam napraviti jedan super band na vinkovačkom nivou i tada sam okupio najbolju četvorku koja je mogla prenijeti do publike sve ono što smo planirali. Svirali smo grand funk railroad i amerčki progresivni rock, ali i pjesme Joea Cockera. Zapravo sve ono što je bilo dobro. Prije četrdesetak godina s nama je kao producent surađivao Drago Mlinarec i zanimljivo je da se ista ekipa 2012. ponovo našla u studiju Croatie Recordsa i snimili smo četiri nove pjesme koje su bile emotivne i eksplozivne. Svi smo bili jako zadovoljni“, rekao je Babogredac.
Kako ga je oduvijek privlačio onaj tehnički aspekt glazbe, sedamdesetih i osamdesetih godina počinje se baviti realizacijom koncerata i turneja u suradnji s popularnim domaćim grupama, pjevačicama i pjevačima kao što su bili Azra, Meri Cetinić, Mišo Kovač, Oliver, Novi fosili, Valentino, Parni valjak, Prljavo kazalište, Bijelo dugme, Bajaga i Instruktori. 1979. godine osnovao je Rockoko Studio u Bošnjacima, prvi rezidencijalni profesionalni tonski studio u tadašnjoj državi koji nakon preseljenja u Zagreb 1990. godine postaje vodeći studio u Hrvatskoj te potpisuje produkciju na više od 200 nosača zvuka. U tom studiju snimljeni su neki od najznačajnijih pop rock albuma domaće produkcije.
Jedan je od osnivača popularnog satelitskog kanala CMC (Croatian Music Channel), a 2006. imenovan je predsjednikom uprave Croatia Recordsa. Tu funkciju obavlja i danas. Iste godine imenovan je i predsjednikom Hrvatske diskografske udruge. Godine 2010. CMC televizija dobiva nacionalnu televizijsku koncesiju i postaje sinonim za promoviranje glazbe, a Želimir je imenovan direktorom Instituta hrvatske glazbe.
U legendarnom Abbey Road studiju u Londonu napravio je još jedan važan diskografski poduhvat; remasterirani su svi albumi grupe Bijelo dugme pod vodstvom ton-majstora Seana Mageeja, dobitnika nagrade Grammy, a luksuzno vinilno izdanje “Bijelo dugme – Box set deluxe”, objavljeno je u limitiranoj nakladi 2014. godine.
“Ideju o masteriranju svih albuma Bijelog dugmeta dobio sam nakon što sam vidio da su upravo to napravili s Beatlesima. Nakon dugo vremena ekipa predvođena George Martinom i ljudima koji su radili s Beatlesima u Abbey Roadu remasterirali su sva djela Beatlesa. Kada sam otišao na razgovor s Goranom Bregovićem i rekao mu svoju ideju, bio je oduševljen i prvo što mi je mi rekao bilo je ako ti to misliš raditi od mene imaš odriješene ruke. Nazvali smo u Abbey Road, a kako je dugo godina Jugoton bio njihov partner znali su tko zove i brzo su nam ponudili nekoliko ton majstora koji to mogu najbolje napraviti”, pojasnio je i dodao kako je s tog popisa odabran ton majstor Sean Magee koji je napravio sve albume Beatlesa i već nakon petnaest dana njihov ton majstor Goran Martinac s prvom pošiljkom traka bio je u Londonu.
Želimir Babogredac najzaslužniji je za pojavu rock‘n‘rolla u Vinkovcima.
“To je bilo pionirsko rock oba. Sjećam se instrumentalne glazbe Shadowsa, slušanje ploča Cliffa Richarda, kasnije Beatlesa i svega onoga što je glazbeno dolazilo iz cijeloga svijeta. To je bilo vrijeme u kojem je trebalo puno učiti, nadograđivati svoje znanje, donositi publici i upoznati glazbu s nekih drugih prostora, a pritom ostati dosljedan u predstavljanju glazbe koju voliš. Ljudima je trebalo ponuditi i drugu vrstu glazbe s kojima se do tada nisu susretali. U to vrijeme srca ljudi bila su otvorena i to je doba u kojemu je uvijek sutra bilo bolje nego danas. Riječ je o vremenu pozitivnih emocija i prihvaćanju svega novoga što je se je na kraju i pokazalo samo kao dobro”, komentira Vinkovce i njihovu reakciju na rock glazbu prije 50 godina.