Page 4 - Vinkovački list - 8. veljače 2019.
P. 4
PETAK, 8.2.2019.
Kurikulum Hrvatskog jezika donosi razne novitete koji su podijelili i vinkovačke profesore
Novi popis lektire:
suvremenih djela
ni na vidiku
Bez obzira na to što je profesorima i nastavnicima dano nešto
više slobode nego prije, na sve dodano i izbačeno, jasno je kako
novi kurikulum Hrvatskoga jezika, s naglaskom na promijenjeni
popis lektira, je daleko od onoga što se od njega ipak očekivalo
Reakcije profesora i nastav- jeseni uglavnom ostaje jednako ju poticanja čitanja u razdoblju od
nika hrvatskog jezika i književ- neprivlačan mladima – književnih 2017. do 2022. godine. Propisala
nosti na prijedlog Nacionalnog djela napisanih u ovom stoljeću je niz mjera i ciljeva kojim su se
kurikuluma za predmet Hrvatski nema, a kultni je “Lovac u žitu” trebale stvoriti generacije mladih
jezik podijeljene su - jedni odo- iz nove lektire iznenadno izbačen. čitatelja. Suprotno očekivanji-
bravaju mogućnost izbora ma, na novom popisu lektira
lektirnih naslova i smatraju da Višnja Sorčik, profesorica suvremena djela nisu našla svoje
će time lakše motivirati djecu hrvatskog jezika u vinkovačkoj mjesto. Tako će Gimnazijalci od
na čitanje, a drugima je to put Gimnaziji, ističe kako su profesori jeseni čitati 10 cjelovitih književ-
prema anarhiji. u prvom kurikulumu imali puno nih tekstova, od toga 5, odnosno
više slobode, a da je sada vraćen 6 obaveznih.
Josipa Haluška onaj povijesni pregled i djela za
josipa.haluska@novosti.hr koja se ona osobno ne slaže. “Mi “Išlo se na to da se smanji
smo dobili popis lektira. U prvom pritisak na učenike i da ne čitaju
Javnost je već dobro upoznata razredu imamo Petrarcu, Werthera puno lektire, ali to ne znači da mi
s činjenicom da je aktualni popis
lektira u osnovnim i srednjim
školama star čak 25 godina i
da tako svojim sadržajem teško
uspijeva stvoriti buduće genera-
cije čitatelja. 2016. godine pred-
ložene su izmjene popisa u sklopu
Cjelovite kurikularne reforme i
mislilo se da će učenici za nekoliko
godina čitati Tolkiena, Murakami-
ja ili Jergovića. Međutim, ta opti-
mistična razmišljanja pala su u
vodu. Početkom prošloga tjedna ili Nazora s čime se ja nimalo ne učenicima ne možemo preporuči- Kultni klasici, tvrde u Donje”. Uz to, na srednjoškolskom
objavljena je Odluka o donošenju slažem i dali su dio povijesnog ti i s njima raditi neku zanimlji- Ministarstvu, ostavljeni lektirnom popisu nema čak ni
kurikuluma za nastavni predmet pregleda. Međutim, mi uz ova vu modernu knjigu. To sve ovisi su na prosudbu i odabir Pavličića.
Hrvatski jezik. Donesena su dva zadana djela možemo staviti i neke o tome kako ćemo si isplanira- nastavnika, što, ako je
zasebna kurikuluma – za osnovne tekstove po vlastitom odabiru”, ti vrijeme – sve ovisi o profeso- dobar nastavnik, ne bi “Ovo što sam pročitala i vidjela,
škole i gimnazije te za strukovne pojašnjava nam Sorčik i dodaje rima”, napominje Višnja. Najsu- trebalo biti problem. Cilj nikako se ne slažem s time. Izbacili
škole i kako se u njima navodi, kako profesorima nitko ne brani vremenije što će učenici čitati bit je bio smanjiti pritisak su gotovo sve pisce koje smo mi
Hrvatski jezik organiziran je u tri koje će naslove izabrati. Dodaje će Marquezov roman “Sto godina na učenike i da ne čitaju imali prije i koje smo s užitkom
međusobno predmetna područja: i kako su se suvremena djela samoće” iz 1967. i “Ime ruže” puno lektira, ali nastavnici čitali. Žao mi je što se današnji
hrvatski jezik i komunikacija, knji- pokazala izvrsnima za učenike Umberta Eca iz 1980. godine, a s imaju potpuno slobodne školarci neće imati priliku upoznati
ževnost i stvaralaštvo te kultura i i kako ne bi bilo loše dati im domaćom književnosti situacija ruke preporučiti učenicima s njima”, rekla je Ljiljana Spajić,
mediji. Međutim, ono što najviše suvremena djela koja bi oni mogli je još gora. Učenici i dalje neće naslove i s njima raditi nastavnica razredne nastave u
iznenađuje je novi srednjoškolski vezati uz neke klasike. čitati ništa suvremenije od izbora zanimljivu modernu knjigu. OŠ Josipa Kozarca Vinkovci. Iako
popis lektire. Uz poneke izmjene, iz poezije Danijela Dragojevića i Sve ovisi o tome kako će si novija, pogotovo hrvatska knji-
srednjoškolski lektirni popis od U studenom 2017. godine Vlada kao i do sada, Brešanove “Mrduše isplanirati vrijeme ževnost obiluje autoricama, na
je usvojila Nacionalnu strategi- popis za cjelovito čitanje ili čitanje
ulomaka uvršten je tek “Svjetio-
nik” Virginie Woolf kao i trenutno,
izbor iz poezije Vesne Parun.
U ministarstvu tvrde da ništa
nije izbačeno, samo je ostavljeno
na izbor nastavniku koji bi sam
trebao procijeniti je li neko djelo
primjereno za pojedini razred.
Kurikulum Hrvatskog jezika donosi razne novitete koji su podijelili i vinkovačke profesore
Novi popis lektire:
suvremenih djela
ni na vidiku
Bez obzira na to što je profesorima i nastavnicima dano nešto
više slobode nego prije, na sve dodano i izbačeno, jasno je kako
novi kurikulum Hrvatskoga jezika, s naglaskom na promijenjeni
popis lektira, je daleko od onoga što se od njega ipak očekivalo
Reakcije profesora i nastav- jeseni uglavnom ostaje jednako ju poticanja čitanja u razdoblju od
nika hrvatskog jezika i književ- neprivlačan mladima – književnih 2017. do 2022. godine. Propisala
nosti na prijedlog Nacionalnog djela napisanih u ovom stoljeću je niz mjera i ciljeva kojim su se
kurikuluma za predmet Hrvatski nema, a kultni je “Lovac u žitu” trebale stvoriti generacije mladih
jezik podijeljene su - jedni odo- iz nove lektire iznenadno izbačen. čitatelja. Suprotno očekivanji-
bravaju mogućnost izbora ma, na novom popisu lektira
lektirnih naslova i smatraju da Višnja Sorčik, profesorica suvremena djela nisu našla svoje
će time lakše motivirati djecu hrvatskog jezika u vinkovačkoj mjesto. Tako će Gimnazijalci od
na čitanje, a drugima je to put Gimnaziji, ističe kako su profesori jeseni čitati 10 cjelovitih književ-
prema anarhiji. u prvom kurikulumu imali puno nih tekstova, od toga 5, odnosno
više slobode, a da je sada vraćen 6 obaveznih.
Josipa Haluška onaj povijesni pregled i djela za
josipa.haluska@novosti.hr koja se ona osobno ne slaže. “Mi “Išlo se na to da se smanji
smo dobili popis lektira. U prvom pritisak na učenike i da ne čitaju
Javnost je već dobro upoznata razredu imamo Petrarcu, Werthera puno lektire, ali to ne znači da mi
s činjenicom da je aktualni popis
lektira u osnovnim i srednjim
školama star čak 25 godina i
da tako svojim sadržajem teško
uspijeva stvoriti buduće genera-
cije čitatelja. 2016. godine pred-
ložene su izmjene popisa u sklopu
Cjelovite kurikularne reforme i
mislilo se da će učenici za nekoliko
godina čitati Tolkiena, Murakami-
ja ili Jergovića. Međutim, ta opti-
mistična razmišljanja pala su u
vodu. Početkom prošloga tjedna ili Nazora s čime se ja nimalo ne učenicima ne možemo preporuči- Kultni klasici, tvrde u Donje”. Uz to, na srednjoškolskom
objavljena je Odluka o donošenju slažem i dali su dio povijesnog ti i s njima raditi neku zanimlji- Ministarstvu, ostavljeni lektirnom popisu nema čak ni
kurikuluma za nastavni predmet pregleda. Međutim, mi uz ova vu modernu knjigu. To sve ovisi su na prosudbu i odabir Pavličića.
Hrvatski jezik. Donesena su dva zadana djela možemo staviti i neke o tome kako ćemo si isplanira- nastavnika, što, ako je
zasebna kurikuluma – za osnovne tekstove po vlastitom odabiru”, ti vrijeme – sve ovisi o profeso- dobar nastavnik, ne bi “Ovo što sam pročitala i vidjela,
škole i gimnazije te za strukovne pojašnjava nam Sorčik i dodaje rima”, napominje Višnja. Najsu- trebalo biti problem. Cilj nikako se ne slažem s time. Izbacili
škole i kako se u njima navodi, kako profesorima nitko ne brani vremenije što će učenici čitati bit je bio smanjiti pritisak su gotovo sve pisce koje smo mi
Hrvatski jezik organiziran je u tri koje će naslove izabrati. Dodaje će Marquezov roman “Sto godina na učenike i da ne čitaju imali prije i koje smo s užitkom
međusobno predmetna područja: i kako su se suvremena djela samoće” iz 1967. i “Ime ruže” puno lektira, ali nastavnici čitali. Žao mi je što se današnji
hrvatski jezik i komunikacija, knji- pokazala izvrsnima za učenike Umberta Eca iz 1980. godine, a s imaju potpuno slobodne školarci neće imati priliku upoznati
ževnost i stvaralaštvo te kultura i i kako ne bi bilo loše dati im domaćom književnosti situacija ruke preporučiti učenicima s njima”, rekla je Ljiljana Spajić,
mediji. Međutim, ono što najviše suvremena djela koja bi oni mogli je još gora. Učenici i dalje neće naslove i s njima raditi nastavnica razredne nastave u
iznenađuje je novi srednjoškolski vezati uz neke klasike. čitati ništa suvremenije od izbora zanimljivu modernu knjigu. OŠ Josipa Kozarca Vinkovci. Iako
popis lektire. Uz poneke izmjene, iz poezije Danijela Dragojevića i Sve ovisi o tome kako će si novija, pogotovo hrvatska knji-
srednjoškolski lektirni popis od U studenom 2017. godine Vlada kao i do sada, Brešanove “Mrduše isplanirati vrijeme ževnost obiluje autoricama, na
je usvojila Nacionalnu strategi- popis za cjelovito čitanje ili čitanje
ulomaka uvršten je tek “Svjetio-
nik” Virginie Woolf kao i trenutno,
izbor iz poezije Vesne Parun.
U ministarstvu tvrde da ništa
nije izbačeno, samo je ostavljeno
na izbor nastavniku koji bi sam
trebao procijeniti je li neko djelo
primjereno za pojedini razred.