Page 8 - Vinkovački list - 8. veljače 2019.
P. 8
INKOVCI PETAK 8.2.2019.

Što roditelji misle da je vrtić, a što je zapravo vrtić? Vrlo često roditelji smatraju Njihov zadatak i posao je brinuti Biti odgajatelj
vrtić samo mjestom gdje im o djetetu i uz pomoć roditelja ga
Mitovi i dijete boravi i igra se sve dok odgajati i obrazovati što može biti nije samo posao
istine o ne dođete po njega. Dječji vrtić vrlo zahtjevna i odgovorna uloga.
tome što je uz obitelj, jedna od prvih soci- Odgojitelji su vrijedne i kreativne jer ova profesija
djeca rade jalnih s kojom se dijete susreće. osobe kojima je profesionalni
u vrtiću Dijete pohađa vrtić tijekom posao i zadatak odgajati djecu od zahtjeva
svog ranog djetinjstva te tamo rođenja pa do njihovog polaska u
Nakon roditelja odgojitelji su prvi koje boravi veći dio vremena. On osnovnu školu. Odgojitelja također sustavno i
djetetu pružaju utjehu, zabavu i odgoj, pri je ustanova koja bi trebala definira kao osobu koja osigurava
čemu doprinose njihovom obrazovanju poticati, ohrabrivati, pomagati, raznolike aktivnosti i materijale. kontinuirano
a po potrebi upućivati roditelje Njihov glavni zadatak je omogućiti
u odgoju svoje djece. i poticati djetetovo stvaralaštvo, usavršavanje u
spontano izražavanje, organizira-
Nikolina Živković ti sobu dnevnog boravka, komuni- radu i edukacije
nikolina.zivkovic@novosti.hr cirati s djecom, uvažavati njihove
želje i potrebe. Odgojiteljeva uloga današnji život roditelja je doveo
“Ovaj odgojno-obrazovni proces nije samo odgoj već biti organiza- djecu u situaciju da borave češće u
omogućava izražavanje inicijati- tor, koordinator, motivator, dija- ustanovi nego u obiteljskom domu.
ve i fleksibilnosti djece i odraslih gnostičar, interpretator, istraži- U redu je da djeca svoje odgojitelje
te osigurava rast i razvoj djece u vač, moderator i slično. zovu “tete” i “stričeki”, ali je u redu
sigurnim uvjetima. U ovakvom da ih roditelji poštuju kao profesio-
procesu se na dijete gleda kao na “Biti odgojitelj nije samo posao. nalce”, komentirala je Sanja.
cjelovitu jedinku i u tom procesu je To je profesija koja zahtijeva
dijete aktivni sudionik, a ne objekt sustavno i kontinuirano edu- “Ja sam odgajatelj, čarobnjak,
ili instrument rada. Učenje je flek- ciranje i usavršavanje u radu. superjunak, prijatelj, sudac,
sibilan i aktivan proces konstru- Nakon roditelja odgojitelji (tete promatrač, doktor, psiholog,
iranja znanja djeteta u kojem se i stričeki) su prvi koje djetetu logoped. To sam sve ja”, nadodala
ono pokreće, njime se ne upravlja pružaju utjehu, zabavu i odgoj, je. Odgoj je kontinuirani proces
jer svako dijete ima različit redo- pri čemu ih educiraju i u velikoj izgrađivanja svih životnih
slijed razvoja, a taj se proces ne mjeri doprinose njihovom ranom područja: u tjelesnom, radnom,
događa kod svakoga jednakom obrazovanju vrlo često više i duže estetskom, moralnom, intelek-
brzinom. Vrtići omogućavaju od roditelja jer ne zaboravimo da tualnom i stvaralačkom smislu.
cjeloviti razvoj djece polazeći od Stječu se znanja, navike, sposob-
omogućavanja poštivanja prava 22 nosti, vještine i karakter. Odgoj
svakog djeteta i pojedinca u tom zahtijeva uključenost obitelji i šire
procesu te osigurava zadovoljava- djece broje skupine Dječjeg društvene zajednice. S obzirom na
nje specifičnih potreba i različite vrtića Bajka u Vinkovcima, a uključenost, dijeli se na instituci-
načine učenja”, rekla nam je Sanja podjeljeni su u njih nekoliko: onalan (predškolske ustanove) i 6
Hajsek, magistar ranog i predškol- Jaslička Bambi, Mlađa – izvaninstitucionalan (roditeljski
skog odgoja i zaposlenica jednog Snjeguljica i 7 patuljaka, dom, sredstva masovne komuni-
vrtića. Srednja – Pinokio, Starija kacije, kina, kazališta, muzeji i dr).
– Mala sirena i predškolska Metode i sredstva koja su posebno
Marko Stevanović u svojoj lite- skupina – Aladin poželjna u odgoju su pohvale,
raturi “Predškolska predagogi- nagrade, podržavanje i davanje
ja” vrtić navodi kao „dječja kuća“ dobrog primjera ponašanja djetetu
koja asocira na dom koji bi trebao te se smatraju pozitivnim. Nadzor,
zadovoljiti sve osnovne potrebe zapovijed, zabrana i kazne često se
svakog djeteta. Osnovne potrebe primjenjuju kod ispravljanja lošeg
djece su ljubav, moć, zabava i ponašanja djeteta te se smatraju
sloboda. Odgojitelji su djelatni- negativnim. I odgojitelji i roditelj
ci i stručnjaci u dječjem vrtiću. sva navedena sredstva trebaju pri-
mjenjivati u odgoju uravnoteženo.

Odgojna sredstva koja se
najviše primjenjuju u oblikova-
nju ponašanja i obrazovanja su
vježbanje, navikavanje, primjer,
podržavanje, nadzor, zapovijed,
zabrana, podučavanje, pohvale,
nagrade, ali i kazne.”Sve što dijete
nauči i stekne u prvim godinama
života ostat će zauvijek u njemu.
Vrtić je djetetov drugi dom.
Odrasli, i odgojitelji i roditelji imaju
vrlo važan zadatak u tom procesu,
a to je zajedničkim snagama upot-
puniti tu radost i ljubav koja raste
u djecu”, zaključila je Sanja.

Preporuka pravobraniteljice za osobe s invaliditetom Anke Slošnjak gradovima i policijskim upravama vezana uz nepoštivanje označenih parkirnih mjesta

Parkiranje na mjestima za invalide

Zbog brojnih pritužbi kojima se O preporuci pravobranitelji- se zbog zauzetih označenih par- življenje. Mobilnost i pristu- invaliditetom s ciljem podizanja
upozorava na učestalo nepropisno ce za osobe s invaliditetom Anke kirališnih mjesta često se vraćaju pačnost su osnovni preduvje- svijesti o ovom problemu, a policij-
parkiranje na mjesta označena za Slošnjak izvjestio je Ured pravo- domovima ne obavivši planirano, ti uključivanja osoba s invalidi- skim upravama za prometnu akciju
osobe s invaliditetom, pravobra- braniteljice. Osobama s invali- upravo zbog kršenja njihovih tetom i izjednačavanja moguć- nadzora i kontrole uz prethodnu
niteljica Anka Slošnjak uputila ditetom, navodi se, potrebno je prava. Većini osoba s invalidite- nosti sa osobama bez invalidite- najavu jer i najava ima preventiv-
je preporuke gradovima i poli- parkirališno mjesto koje će biti tom osobni automobil je jedino ta”, stoji u priopćenju.Pravobra- ni karakter, kao i češće provjera-
cijskim upravama. što bliže odredištu i adekvatno prijevozno sredstvo kojim odlaze niteljica Anka Slošnjak stoga je vanje tko se parkira na označena
označeno kako bi nesmetano na radno mjesto, ka doktoru ili izdala i ovu posebnu preporuku. mjesta za osobe s invaliditetom te
Aneta Pšihistal mogli ući ili izaći iz automobila te obavljati razne poslove čime im Gradovima za provođenje akcije novčano kažnjavanje, ali i premje-
aneta.psihistal@novosti.hr obaviti određene poslove. “Mnogi je olakšano kretanje i neovisno u suradnji s udrugama osoba s štanje automobila.
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13