Foto: László Kovács
Foto: László Kovács
Šezdesetosmaški, klasični “on the road” film kojem u iskonu leži potraga za stvarnom Amerikom. Veliki glazbeni brojevi, od himničke “Born to Be Wild” Steppenwolfa do rekvijemske “Ballad of Easy Rider” Rogera McGuinna, napravili su ovaj film klasikom svog vremena. Hollywood je nakon njega bio gotovo uništen jer je svaki studio pokušavao ponoviti sličan uspjeh. Za mnoge su “Goli u sedlu” film koji ih podsjeća i vraća u prošlost, u lude šezdesete – godine sloboda, nada, ambicija, strasti, protesta i nikada ostvarenih ideala nad kojima je lebdio ogroman dim ispušene trave. Konvencionalan, avanturistički projektiran kao čvrsto povezani skeč dvojice protagonista, Wyatta tj. Captain Americe i Billy the Kida, koji na svojim motorima gutaju milje američkih auto-puteva od Kalifornije do New Orleansa. Njihovi problemi, putovanje i istraživanje istine, donose im samo razočarenje i smrt. Graničari bez granica sigurno bi prošli bolje da su se umjesto neizvjesnosti i bijega od socijale odlučili na nešto mnogo sigurnije. Međutim, put ih je vodio dalje donoseći im neizvjesnu sudbinu. Tokom putovanja isprepliću se vedri fragmenti, većinom prisutni u trenucima neposredno nakon napuštanja Kalifornije, ali, što su bliže odredištu, doživljavaju neugodnije incidente koji će do kraja uništiti njihove iluzije. Dvoje simpatičnih urbanih kentaura simboliziraju svu slobodu tog vremena, vremena u koje su tako neiskusno zakopali sebe na najgori mogući način. Optimizam s kojim su krenuli ustupa mjesto razočaranosti, a “rješenje” pronalaze u sedativima da bi svoje misli odagnali od sveprisutnog ludila karnevala Mardi Grassa. Dakako, zaključuju kako su morali drugačije postupati. A nisu! Wyatt na kraju ipak priznaje “propuhali smo!”