Kako neslužbeno doznaje portal cijenegoriva.hr, od utorka poskupljuje gorivo.
Od ponoći bi tako spremnik od 50 litara benzina mogao bi biti skuplji za 3 kune, dok će prosječni spremnik dizela poskupiti 2,5 kune. Najmanje će poskupiti prosječni spremnik LPG-a – 2 kune.
Šesti tjedan za redom cijene goriva rastu. Posljednji put benzin, dizel i autoplin pojeftinili su 25. svibnja, a otada im je svakoga utorka cijena rasla, s tim da su benzinska i dizelska goriva unazad dva tjedna premašili najvišu cijenu još od listopada 2018. godine, piše net.hr.
“Cijena nafte na svjetskom tržištu raste kao posljedica oporavka svjetske ekonomije, osobito one američke, nakon pandemije. Svjedočimo stabilizaciji naftnog tržišta i njegovom povratku na predpandemijsko stanje”, kaže Davor Štern, bivši generalni direktor Ine i nekadašnji ministar gospodarstva.
Dodao je kako nije neobično jer “Ljeto uvijek čini svoje i cijena se malo povećava radi povećane potrošnje. Ako redovitije krene avionski prijevoz i ako se smanje restrikcije do kojih je došlo zbog pandemije, vjerojatno će doći i do porasta potražnje pa će cijena opet skočiti. A do kuda će to ići, teško je prognozirati.”Nada se kako neće previsoko premda smo tik do psihološke granice od 11 kn/l.
“Ne vjerujem da će cijena goriva kod nas dalje rasti jer ona ima svoju točku elastičnosti na kojoj potrošnja počinje padati. Jednostavno se neće moći prodati dovoljno goriva i naftne kompanije, posebno Ina, morat će voditi računa o tome da ne podignu cijene značajno iznad razine na kojoj su sada”, tumači ekonomskog analitičar Damir Novotny.
Što se tiče samog utjecaja na inflaciju, smatra da je rast cijena sirovina veći problem od rasta cijena goriva, ali da su trenutačno najveći pritisci na to dvoje. Mišljenja je da ukupan rast cijena, odnosno inflacija ove godine neće preći 3% te će se zaustaviti nagodinu, osim ako ne dođe do nekih značajnih poremećaja na sirovinskom tržištu.
“Čim kriza prođe nafta će opet biti konkurentna”, rekao je usred lanjskog lockdowna naftni stručnjak Igor Dekanić. Svakog utorka kad stavimo pištolj pumpe u rezervoar vozila, svjedočimo kako se navedeno potvrđuje.
Kretanje cijena, ovisi o dinamici pandemijskog oporavka, kaže.
“Ukupno gledajući, ovo je zapravo normalno stanje. No, nemojmo zaboraviti da je u Hrvatskoj cijena litre goriva u maloprodaji skoro 60 posto opterećena raznim nametima – porezima i paraporezima, što znači otplatama za ceste i autoceste A dijelom se radi i o tome da smo u turističkoj sezoni”, podsjetio je Dekanić.