Društveno odgovorno poslovanje sve je više fokus kako potrošačima, tako i tvrtkama koje su uvidjele da percepcija kredibiliteta društveno odgovorne tvrtke daleko nadmašuje vezane troškove. Jedan od takvih primjera je i Kreditna unija Jamstvo koja pokazuje da se uz kvalitetno upravljanje, poslovanje iz godine u godinu može širiti i da nema prepreka da tvrtka posluje društveno odgovorno, bez obzira na svoju veličinu.
Kreditna unija Jamstvo najveća je kreditna unija u Hrvatskoj koja posluje 23 godine sa 12 zaposlenika za svojih 10.500 članova. Međutim, osim po dobrom poslovanju, Kreditna unija poznata je i po odgovornom ponašanju prema svojim članovima, radnicima i lokalnoj zajednici.
Razloge zbog kojih kreditne unije trebaju biti lideri društveno odgovornog poslovanja pojašnjava član Uprave Kreditne unije Jamstvo, Petar Barišić: „Društvena odgovornost prioritet je i temelj našega poslovanja, a ogleda se u načinu na koji Kreditna unija živi u zajednici u kojoj posluje. Naime, Kreditna unija Jamstvo osnovana je sa željom da u središtu poslovanja bude član – korisnik kredita, depozita, zaposlenik ili član lokalne zajednice u kojoj poslujemo. To treba biti pravilo svake kreditne unije, budući da su u samoj srži kreditnih unija pojmovi uzajamnosti i solidarnosti. To znači da član kreditne unije poslovanjem treba očekivati veću fleksibilnost, transparentnost, fer i otvoreniji pristup te bržu uslugu.“
„Osim članova, i radnici trebaju osjetiti utjecaj društveno odgovornog poslovanja isplatom adekvatnih plaća, božićnica, uskrsnica, bonova, stipendija za studente, darova za djecu i sličnih materijalnih stimulacija. Zbog toga iskorištavamo sve porezne olakšice kako bismo radnicima omogućili maksimalnu motivaciju. Kako je prije nekoliko godina omogućena isplata božićnica, uskrsnica i bonusa u iznosu od 7.500 kuna, odmah smo donijeli odluku da ćemo istu početi primjenjivati.“ Objašnjava Barišić i nastavlja: „S druge strane, velika su motivacija i nematerijalni poticaji kao što su radno vrijeme, zajednički izleti ili edukacije. Na taj se način zaposlenici zbližavaju, poboljšava se komunikacija te se jača osjećaj poštovanja među članovima kolektiva.“
„Ono što poslodavci moraju shvatiti jeste da dobrobiti društveno odgovornog poslovanja daleko nadmašuju s njime povezane troškove te da društveno odgovorno poslovanje nije način na koji se novci troše, nego način na koji se novci zarađuju. Materijalni poticaji radnika jedan su od najvrjednijih alata kojima se poslodavcima otvara mogućnost motiviranja radnika i njihove bolje angažiranosti.“, kaže Barišić.
Osim o svojim radnicima, tvrtke se moraju brinuti i o svojim potrošačima kao i cijeloj lokalnoj zajednici. Briga o potrošačima osigurat će lojalnost, a briga o lokalnoj zajednici opću dobrobit i bolji obrazovni, kulturni i financijski status cijele okoline. „To su razlozi zbog kojeg Kreditna unija Jamstvo sudjeluje u svim lokalnim kulturnim manifestacijama, programima obrazovanja djece i mladih kao i u mnogobrojnim donatorskim akcijama kojima se pomaže najpotrebitijima. To je ono što ljudi dugo pamte i spominju, a najčešće se pokaže puno efikasnijim od bilo kakvih promidžbenih aktivnosti“, završava član Uprave Kreditne unije Jamstvo, Petar Barišić.