Čak 17 prometnih nesreća, od čega jedna sa smrtno stradalim 25-godišnjim motociklistom, potom ozlijeđenim vozačem mopeda i četiri biciklista, epilog je policijskog izvješća prošlog vikenda u kojem su ponovno najviše stradavali najranjiviji.
Dovoljan razlog ponovno apelirati na sve sudionike u prometu da posebnu pažnju obrate na vozače vozila s dva kotača koji su zbog karakteristika vozila nezaštićeni.
Kod naselja Topola nedaleko od Bošnjaka na motociklu je smrtno stradao 25-godišnjak. Kada se dogodi nesreća više nije važno tko je kriv ako je nepovratno i bespotrebno izgubljen život.
U Vinkovcima je 14-godišnji biciklist izazvao prometnu nesreću i zadobio lakše ozljede. Istoga dana alkoholizirani 63-godišnjak u Mirkovcima je biciklom skrivio prometnu nesreću, sutradan je 45-godišnji vozač osobnog automobila pri skretanju ulijevo oduzeo prednost prolaska 47-godišnjem vozaču mopeda, pri čemu je vozač mopeda lakše ozlijeđen. Istog dana oko 22 sata u Vinkovcima, 14-godišnji vozači bicikla kretali su se biciklističkom stazom u istom smjeru i zbog nedržanja razmaka između vozila za vrijeme upravljanja, došlo je do kontakta vozila i pada biciklista, pri čemu je jedan od njih lakše ozlijeđen. U Gradištu se vozač automobila uključivao u promet, a da nije propustio biciklistkinje koje su se kretale kolnikom uslijed čega je došlo do udara u njih pri čemu je 54-godišnjakinja lakše ozlijeđena.
I tako bismo mogli redom nabrajati, svega ima što svakodnevno i svjedočimo krećući se gradom.
I nemojmo se uvjeravati kako se nama to ne može dogoditi, itekako može, svakome!
Vozači i putnici ovih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu. Međutim, nerijetko i zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti i biciklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede, poručuje policija i nabraja najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
• kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene
• ne nose zaštitne kacige
• kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila
• precjenjuju svoje vozačke sposobnosti dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu
• obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
• provlače se između zaustavljenih kolona vozila
• voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
• upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima
• upravljaju vozilima bez položenog vozačkog ispita
• uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
• oduzimaju prednost prolaska
• prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala
• skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera
• prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja s obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala
• prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite
• uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice)
• zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu „življih“ boja odnosno s reflektirajućim detaljima,
• provjerite tlak u gumama
• upalite dnevno ili kratko svjetlo
• ne vozite pod utjecajem alkohola ili droga
• poštujte ograničenja dopuštene brzine
• prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
• prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga
• vozite sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika jer je to mrtvi kut za vozače ostalih vozila (iznimka je samo situacija kretanja kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika)
• prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se dovoljno od središnje crte (vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju, glava vozača može se nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera)
• ne vozite slalom između vozila
• izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima
• kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama
• predviđajte poteze vozača (drugih) automobila
• vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe i
• poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći kako biste bili sigurni u prometu, apelira vukovarsko-srijemska policija uslijed većeg broja prometnih nesreća čiji se broj u pravilu povećava dolaskom toplijih dana.