Nakon prošle godine, kada su ih pisali učenici osmog razreda u 81 eksperimentalnoj školi, ove godine nacionalne ispite pišu svi osmaši u nastavi po redovitom planu i programu
Tako je oko 40.000 učenika osmih razreda iz cijele Hrvatske u ponedjeljak pristupilo pisanju nacionalnih ispita. Među njima je i preko 300 osmaša u sedam vinkovačkih škola.
Kako protječu nacionalni ispiti provjerili smo danas u OŠ Ivana Mažuranića. Iza osmaša već su dva ispita, iz hrvatskoga i iz prvog stranog jezika, a pred njima još ispiti iz biologije, fizike, geografije, kemije i povijesti.
„Rezultati ovih ispita, poznato je, neće ulaziti u zaključnu ocjenu niti će utjecati na upis u srednju školu stoga se učenici, kako stoji i u uputama, za njih nisu morali niti posebno pripremati. To je tako za ovu godinu, a kako će biti dalje još ne znamo” ističe Josipa Curić, školska pedagoginja i koordinatorica za provedbu nacionalnih ispita.
Organizacijski, kaže, trebalo je slijediti dobivene upute, a uspjeli su se prilagoditi i tako da učenici ne gube sate. „Kako mi u osmim razredima trenutačno imamo samo dva razredna odjela iz kojih je ukupno 35 učenika pristupilo ispitima, nama ovo nije bio nikakav problem i sve protječe u redu”, ističe Josipa Curić.
Cilj je ovih ispita, kaže, utvrditi realno znanje učenika na nacionalnoj razini, a budući da rezultati ni na što ne utječu učenici im pristupaju opušteno i bez opterećenja. Potvrdili su nam to i osmaši ove škole.
„Nije mi bio težak ni ispit iz hrvatskoga ni iz stranog jezika. Većinu toga sam znao i zadovoljan sam kako su prošla ova prva dva ispita. Nisam imao tremu jer znam da ovo ne utječe na zaključne ocjene i upise u srednju. Da utječe onda bi bilo drukčije i sigurno bih učio za ove ispite što sada nisam”, kaže nam Lovro Lolić.
„Prva dva ispita prošla su odlično, zadovoljan sam. Mislim da su ovi ispiti važni jer će nam pokazati gdje smo i kako stojimo sa znanjem, ali bez opterećenja. Međutim, kada bi utjecali na upis u srednju školu to bi bilo drukčije jer bi utjecali na cijeli naš život ako se zbog rezultata ne bi mogli upisati u željenu školu”, razmišlja Mislav Mendeš.
„Prva dva ispita prošla su dobro i nije bilo teško. Za dalje najmanje me brine matematika, a najviše povijest, a vidjet ćemo kako će biti na kraju. Nama ovo nije opterećenje i dobra je prilika da vidimo stvarno znanje, ali ako ovi ispiti u budućnosti budu utjecali na upis u srednju školu mislim da će nekima pripreme biti nužne kako bi rezultat bio bolji”, ističe Pia Tolušić.