Nedavno je u Poljoprivredno šumarskoj školi Vinkovci uspješno proveden Erasmus+ projekt naziva MOTIVE (MOTivated and InnovatIVE) koji je sufinanciran sredstvima EU u iznosu od 18.000 eura.
U projektu je sudjelovalo devet sudionika (ravnateljica, nastavnici, stručni suradnici) koji u pohađali različite tečajeve i aktivnosti promatranja rada širom Europe. Tako su bili u Grčkoj, Španjolskoj, Italiji, Finskoj i Austriji gdje su stjecali nova znanja i vještine iz tri ključna područja – inkluzija, inovativne metode poučavanja i motivacija – a sve kako bi kroz svoj rad unaprijedili rad ustanove u cjelini.
U Grčkoj su učili o učinkovitim načinima uključivanja darovitih učenika i učenika s teškoćama u učenju, u Španjolskoj o motivaciji, digitalnim alatima za motivaciju i primjeni fotografije i animacije u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima. Italija je bila domaćin dvjema nastavnicama općih predmeta koje su sudjelovale na tečajevima o primjeni raznih aplikacija u nastavi i metode obrnute učionice te stečena znanja, po povratku, integrirale u svoju nastavu. Inovativne i motivirajuće načine poučavanja, ove su nastavnice, tijekom godine prenijele na cjelokupni rad ustanove.
HS+BS Landwirtschaftliche Fach und Berufschule Edelhof škola je u Austriji koja se bavi obrazovanjem učenika iz područja poljoprivrede. Tijekom aktivnosti promatranja rada, ravnateljica se vratila u školu obogaćena novim idejama za razvojni plan škole. Jedna je od tih ideja održavanje Tjedna održivog razvoja koji će se provesti od 9. do 15. svibnja u Poljoprivredno šumarskoj školi Vinkovci. U istoj austrijskoj školi nastavnica biologije i kemije promatrala je način na koji povezuju te predmete sa strukom. Na primjeru viđenog rada i nastava u našoj školi bit će modernizirana sličnim aktivnostima npr. uvođenjem akvaponike – metode uzgoja biljaka bez zemlje.
Lohja upper Secondary School u Finskoj bila je domaćin nastavnici matematike i fizike, koja je kroz tjedni boravak i suradnju s nastavnicima, stručnim suradnicima i vodstvom škole doznala sve o finskom školskom sustavu te uspjela prenijeti neke od elemenata uspješnog finskog obrazovnog sustava u redoviti i projektni rad u našoj ustanovi.
Tijekom trajanja projekta održane su brojne radionice za nastavnike pod nazivom „MOTIVirajmo se“, tijekom kojih su sudionici projekta prenijeli kolegama svoje stečeno znanje. Naučeno su prenijeli i kolegama iz drugih škola održavajući predavanja na brojnim županijskim i međužupanijskim stručnim vijećima.
Kroz mobilnosti je ostvarena i međunarodna suradnja s novim partnerima, tako da smo u svibnju domaćini nastavniku s La Reuniona i učeniku iz Katalonije. Dogovoreni su brojni eTwinning projekti i suradnja s austrijskom školom koja je bila domaćin u ovome projektu.
Aktivnosti koje su provodili tijekom projekta i rezultati projekta objavljeni su na mrežnoj stranici škole i samog projekta. Od novih navedenih aktivnosti, učenici su s najvećim oduševljenjem prihvatili razne pub kvizove, debatni klub i actionbound.
Neki rezultati ovoga projekta, koje svi nastavnici mogu primijeniti u svom radu, su: smjernice za motivaciju učenika, inkluziju, primjenu metode obrnute učionice, korištenje fotografije i animacije u nastavni, primjenu i korištenje digitalnog alata EdPuzzle. Ti su rezultati, također, javno i besplatno dostupni na mrežnim stranicama škole i projekta. Izrađena je i e-knjiga koja objedinjuje sve aktivnosti i rezultate projekta.