Hrvatski učenici našli su se u prosjeku OECD-a po čitalačkoj i prirodoslovnoj pismenosti, dok su u matematičkoj pismenosti i dalje ispod prosjeka zemalja OECD-a, ali su se približili tom prosjeku, pokazali su rezultati testiranja odrađenog 2022. godine među učenicima iz 81 zemlje.
Ove godine fokus je bio na matematičkoj pismenosti, a Hrvatska se prema tome testiranju našla na 36. mjestu s 455 bodova. Prvo mjesto u svim testiranjima, pa tako i matematičkom, zauzimaju Singapur, Kina – Hong-Kong, Macao, dok je od europskih zemalja u svemu najbolja Estonija. Što se tiče zemalja regije, prosjeku OECD-a je Slovenija, dok su Srbija, Crna Gora i Kosovo ispod Hrvatske. Nacionalni rezultati pokazali su kako je svaki treći učenik ovaj test riješio ispod razine postignuća, no tako je bilo i u prethodnim ciklusima.
Hrvatski učenici najbolje su rezultate pokazali u čitalačkoj pismenosti, te se Hrvatska nalazi na 26. mjestu od 81 zemlje. Pritom, testove je ispod razine prolaznosti riješilo 23% učenika, dok je prosjek OECD-a 26% učenika ispod razine. Ispod prosjeka u čitalačkoj pismenosti našle su se i Slovenija i Srbija, kao i Nizozemska, dok je uz Singapur najbolja Irska.
I u testovima prirodoslovne pismenosti Hrvatska se u ovome ciklusu našla u prosjeku OECD-a. Hrvatska se na 25. mjestu, od europskih zemalja najbolja je Estonija pa Češka.
“Ovo testiranje pokazalo je da smo postigli ciljeve naše obrazovne strategije, a to je da dosegnemo prosjek zemalja OECD-a u ključnim vještinama”, rekao je Vinko Filipović, ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja koji provodi istraživanje za Hrvatsku.