Mladi povjesničari Poljoprivredno šumarske škole Vinkovci RCK Vinkovci, pod voditeljskom palicom nastavnice povijesti Ružice Lenđer i nastavnica stručnih predmeta iz prehrane Snježane Jakovljević, Ivane Kvesić Parađiković i Stele Zovkić, održali su dvije radionice u okviru projekta „Kruh kroz povijest“ u sklopu izvannastavnih aktivnosti osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova u školskoj godini 2023./2024., a za čiju je provedbu financijska sredstva osiguralo Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
Na prvoj radionici održanoj u prostorima škole, „Mladi povjesničari“ su pod voditeljstvom nastavnice povijesti Ružice Lenđer predstavili rezultate svog istraživačkog rada pod nazivom „Kruh kroz povijest“. Zainteresirane učenike i nastavnike naše škole upoznali su s načinima izrade kruha u prošlosti i kako se izrada kruha mijenjala kroz povijest te s vrstama žitarica koje su se koristile za izradu kruha u prošlosti, a koje se pretežno koriste u današnje vrijeme. Posebno su istaknuli karakterističnost konzumacije pojedinih vrsta kruha za određene društvene slojeve.
Praktični dio ove radionice odnosio se na pripremu mošta od bijelog grožđa kao startera za iduću radionicu na kojoj su „Mladi povjesničari“ pod voditeljstvom nastavnica stručnih predmeta iz prehrane, Snježane Jakovljević, Ivane Kvesić Parađiković i Stele Zovkić izrađivali kruh od „faraonske pšenice“ nakon što su prethodno istražili stare pšenične vrste kamut, emmer i pir, njihovu nutritivnu vrijednost i utjecaj na zdravlje čovjeka.
Jedan od ciljeva ovog projekta koji će se u ovoj školi odvijati tijekom školske godine 2023./2024. jest upoznati učenike s prednostima i nedostacima suvremene proizvodnje kruha u odnosu na proizvodnju u prošlosti te s promjenama u načinima izrade kruha tijekom različitih povijesnih razdoblja; sudjelovati u praktičnim radionicama izrade pekarskih proizvoda te ukazati na važnost poticanja brige o sebi i svom zdravlju.
Cilj projekta je i potaknuti učenike na suradničko učenje, timski rad, razvoj prezentacijskih i komunikacijskih vještina te vlastiti kreativni izričaj u skladu s interesima i sklonostima svakog pojedinog učenika.