U Osijeku je potpisan sporazum o partnerstvu u razvoju integriranog prijevoza putnika, vlakom, autobusom i tramvajem na području Osijeka i Osječko-baranjske županije zahvaljujući, kojemu će se od početka rujna stanovnici Osijeka i županije voziti 28 posto jeftinije. Ugovor su potpisali osječko-baranjski župan Ivan Anušić, predsjednik Uprave Hrvatskih željeznica Putnički prijevoz Željko Ukić, direktor osječke gradske tvrtke Gradski prijevoz putnika Mario Šapina i zamjenik gradonačelnika Osijeka Boris Piližota. Ujedno je potpisan i Ugovor o poticanju integriranog prijevoza putnika primjenom zajedničke mjesečne pretplatne karte HŽPP-a i GPP-a. “Osijek je četvrti grad u Hrvatskoj u kojemu je potpisan ovakav sporazum, a time će od rujna putnicima biti omogućeno da s jednom mjesečnom kartom koristite vlak, autobus i tramvaj. Ovo područje podijeljeno je na četiri zone pa će tu pogodnost moći koristiti svi u radijusu od 40 kilometara od Osijeka, dakle i gradovi Vinkovci, Beli Manastir i Đakovo, kao i naselja Erdut, Dalj i ostali koji se nalaze u tom radijusu. Cilj nam je da svi zajedno uskladimo vozne redove kako bi putnici što manje morali čekati kada moraju mijenjati vrstu prijevoza tijekom putovanja. Očekujemo da će to dovesti i do većeg broja putnika čime će biti kompenzirana 28 posto niža cijena karata – rekao je Ukić. Župan Anušić podsjetio je da je Županijska skupština Osječko-baranjske županije početkom srpnja donijela Masterplan razvoja prometa na području županije kojem je predviđeno integriranje javnog prijevoza. “Time se usklađujemo sa novim Zakonom o javnom putničkom prijevozu koji je već donesen, a stupa na snagu u 2019. godini. Očekujemo da će se time izbjeći situacija kakvu smo imali prije nekoliko mjeseci kada je veliki broj međugradskih linija bio prekinut. Očekujemo da će se u ovo uključiti svi prijevoznici koji imaju koncesiju na području županije – rekao je Anušić naglasivši kako će prijevozničke linije biti formirane kad se utvrde potrebe stanovništva. Dirke GPP-a Mario Šapina rekao je da je ovaj projekt na tragu intencije Europske unije koja je odavno prepoznala prednosti integriranog prometa. Time se građanima puno jeftinije, lakše i brže omogućuje dolazak na radna mjesta, škole, fakultete i druga odredišta na koja putuju – rekao je Šapina. Kako je pojasnio, zajednička pretplatna karta bit će dvokomponentna i sastojat će se od pametne kartice GPP-a i pametne kartice HŽPP-a.