Iz Europske unije stiglo je novo ekološko ograničenje vezano uz klimatske promjene na koje najviše utječe ispust ugljikova dioksida (CO₂) u atmosferu, a cestovni promet, odnosno vožnja na fosilna goriva, jedan je od glavnih krivaca za efekt staklenika. Pregovarači Europske unije i Europskog parlamenta nakon teških pregovora dogovorili su se da će do 2030. smanjiti emisiju ugljikova dioksida iz novih automobila za 37,5 posto u odnosu na normu koja bi trebala stupiti na snagu 2021. po kojoj će proizvođači u svojoj gami vozila morati imati prosječni ispust CO₂ od 95 g/km. To znači da bi 2030. prosječni ispust CO₂ u cijeloj proizvodnoj ponudi osobnih automobila svakog pojedinog proizvođača trebao biti 60 g/km CO₂. To će više pogoditi automobile s benzinskim motorima koji naspram usporedivih dizelaša imaju 10-20% veći ispust CO₂. Također, predlaže se da ispust CO₂ do 2030. bude 31% manji. Dogovor je preliminaran i još ga trebaju potvrditi europske institucije, ali očekuje se da se neće mijenjati. Pojednostavljeno, do 2030., odnosno za 12 godina, automobili bi trebali biti dvostruko čišći nego danas. Cilj je ostvariv jedino masovnijom proizvodnjom električnih automobila ili automobila na vodik, koji ne ispuštaju stakleničke plinove, ni CO₂ i NOx. Zbog toga su veliki proizvođači najavili velika ulaganja u razvoj električnih automobila, Daimler i Volkswagen po više od 10 milijardi eura, uz predstavljanje na desetke novih modela na struju do 2025. godine.