Šah, Uno, Bingo, Muzej starih društvenih igara, scenska igra… Samo mali dio je to aktivnosti pripremljenih u sklopu Dana otvorenih vrata u Osnovnoj školi Vladimira Nazora. Današnji dan ujedno je i Projektni dan pod nazivom „Više od igre” pa je cijela škola dobila izgled svojevrsne igraonice.
U školskoj knjižnici šah, u učionicama Uno, memory ili Monopoly, u holu škole „igre uživo”, a u dvorištu Čovječe, ne ljuti se. Svaka prostorija dobila je jednu potpuno novu funkciju.
Kako nam pričaju koordinatori Projekta, Adrijan Čačić i i Zrinka Jurić, učenici i učitelji predstavili su i igrali nove igre nastale na predlošcima uobičajenih društvenih igara tijekom školske godine vezane za kurikule predmeta. Uz njih, igrale su se i razne tradicijske igre kao i uobičajene društvene igre, a organizirana su i natjecanja i turnir.
„Htjeli smo povezati igranje sa školom što nije bilo tako teško. Prvotna ideja su bile društvene igre, ali brzo smo to proširili na društvene, tradicionalne i računalne igre. Provukao sam to kroz svoju izvannastavnu aktivnost „Klub društvenih igara” gdje smo imali dobar izgovor kako bi igrali igre, gledali smo kako su one dizajnirane, pričali o tome i probali to prenijeti u nastavu i te igre prilagoditi nastavi”, pojasnio nam je Čačić, nastavnik fizike i informatike.
Igre su jedna vrsta natjecanja i nastavnici su upravo to htjeli probuditi kod svojih učenika, a ujedno i ojačati međusobnu suradnju te suradnju s učenicima, tvrdi Zrinka Jurić, knjižničarka i učitelja Hrvatskog jezika.
„Puno igara je nastalo kao rezultat učenja na nastavi, djeca su sadržaj određenih predmeta primijenili na igre. Tu smo dobili željenu komunikaciju i kritičko promišljanje. Igre imaju osnovnu ideju, a sada su dobile novu, našu verziju. Lijepo su opremljene i ostaju u vlasništvu škole za buduće generacije, što nam je neopisivo drago”, istaknula je Jurić.
Dodaje kako su djeca s veseljem prihvatila sve zadatke, a posebno uživaju što će baš njihovu igru igrati netko od kolega ili nastavnika.
Ponosan je i ravnatelj Damir Burić koji napominje kako su u svakom učeniku, roditelju, učitelju i gostu htjeli probuditi „homo ludensa” – zaigranog čovjeka koji igrajući uči i učeći igra.
„Prilagodili smo predmetne kurikule igrama, kroz sve nastavne predmete nastavnici su kreirali igre vezane uz njihov predmet. Sudjeluje apsolutno cijela škola, njih ukupno 430”, kaže Burić.