Pješački prijelaz na Slaviji do početka nove školske godine, putovanje vlakom do Zagreba dva i pol sata i petnaest minuta vožnje prema Vukovaru, zaključci su i teme današnjeg ranojutarnjeg obilaska željezničke infrastrukture u Vinkovcima predsjednika Uprave HŽ Infrastrukture Ivana Kršića u društvu gradonačelnika Ivana Bosančića.
“Prioritet su nam pješački prijelaz na Slaviji kao jedna od crnih točaka. Dobili smo obećanje, bit će završen do početka sljedeće školske godine kako bi djeca sigurno prelazila put od kuće do škole. Također važan za sigurnost djece, prolaz je prema Fitzijevoj ulici u sklopu rekonstrukcije kolodvora. Nadalje povratak na 2,5 sata vožnje vlakom do Zagreba te putovanje prema Vukovaru u trajanju 15 minuta, imperativ je u narednom razdoblju vezano uz projekte u prometu s obzirom na važnost Vinkovaca kao čvorišta, ali i sve ostale koji se vežu na nas”, najavio je vinkovački gradonačelnik.
Kada ovo prioritetno riješimo, završit ćemo na području Vinkovaca ulaganja u željezničku infrastrukturu na što se naslanja cijela Vukovarsko-srijemska županija, podcrtava Bosančić.
Dio je to velikog investicijskog ciklusa ulaganja u željezničku infrastrukturu, koji je počeo prije par godina. Završenih radova u vrijednosti je 500 milijuna eura, trenutno je u provedbi milijardu eura teških projekata, a u fazi natječaja je još milijarda i pol za narednih deset godina, plan je još 6 milijardi ulaganja, najavljuje Kršić u Vinkovcima.
Pruga prema Vukovaru je obnovljena, uskoro i prometovanje.
“U završnoj je fazi modernizacija i elektrifikacija pruge Vinkovci-Vukovar na dionici dugoj 18 kilometara. U ponedjeljak slijedi puštanje u rad kontaktne mreže. Puštanje u promet brzinama 120 km/h očekuje se u drugom djelu godine nakon ishođenja potrebnih dozvola. Vožnja brzim vlakom do Vukovara trajat će oko 15 minuta, putničkim 18 minuta”, potvrđuje predsjednik Uprave HŽ infrastrukture.
Kada ćemo do Zagreba kao nekada, IC-om 2,5 sata?
Prema svemu sudeći najkasnije za pet godina.
Naime, prošlog mjeseca raspisan je natječaj za modernizaciju 83 kilometra duge dionice na pruzi od Dugog Sela do Novske u iznosu 650 milijuna eura što je do sada najveći građevinski projekt po vrijednosti ikada raspisan u Hrvatskoj, ističe Ivan Kršić. Ne bude li dogodine po otvaranju ponuda velikih žalbi, kreće posao – potpisivanje ugovora i početak radova.
Dionica Novska-Okučani modernizirana je prije sedam godina, podsjeća, i najavljuje nama važnu Okučani-Vinkovci. Zahtjev za lokacijske dozvole je predan, glavni projekt vrijedan 600 milijuna eura je u izradi i bit će gotov do sredine 2025. godine, naglašava šef HŽ Infrastrukture.
“Tehnički, to je jednostavnija dionice od one Dugo Selo-Novska pa će i radovi trajati kraće. Od danas pa za pet godina kompletna dionica Zagreb – Vinkovci bit će modernizirana i izgrađena po europskim standardima. Željezničko-cestovni prijelaz Slavija bit će riješen do početka školske godine,” potvrđuje Kršić.