Erasmus+, program Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport, postaje sve privlačnija platforma u domaćim školama. Čak tri osnovne škole na području Grada Vinkovaca, naime OŠ Ivana Mažuranića, “Antun Gustav Matoš” i Bartola Kašića sudjelovale su dosad na međunarodnim programima usmjerenim k jačanju znanja i vještina te unaprjeđivanju obrazovanja.

Program traje od 2014. do 2020. godine, a za isti je osiguran ukupan budžet od 14.7 milijardi eura namijenjen provođenju ključnih aktivnosti: mobilnost u svrhu učenja za pojedince, suradnja za inovacije i razmjenu dobre prakse te podrška reformi politika. U Republici Hrvatskoj, programe provodi Agencija za mobilnost i programe EU.

Prva škola koja se priključila ovoj paneuropskoj inicijativi bila je OŠ Bartola Kašića. U svom drugom stažu realizirala je tri projekta, dok u tekućoj godini provodi još dva. Projekti, napominje ravnateljica Adrijana Cvrković Lasić, uz dobru praksu obuhvaćaju i međunarodnu razmjenu učenika. Do sada su ugostili oko 150 učenika i nastavnika, a toliko je i mladih Vinkovčana sudjelovalo na provođenju raznih projektnih aktivnosti u inozemstvu.

“Do sada smo na projektima sudjelovali kao partneri, a ove godine nastupamo kao kreatori jednog od sedam odobrenih projekata iz Hrvatske. Izabrali smo aktualnu temu, “Zaustavimo klimatske promjene”, koja je vrlo zahvalna i korelativna te se može povezati s oprimjerenim učenjem kroz više predmeta i vrsta znanja. Partneri su nam Hrvatska, Nizozemska, Poljska, Litva, Italija i Grčka. Sljedeći projekt naziva “W.A.T.E.R.”, na kojem zajedno s Češkom, Litvom, Italijom, Portugalom i Španjolskom sudjelujemo kao partneri, osmislili su Česi, a kroz projekt ćemo naredne dvije godine proučavati značaj vode za zemlje partnere”, objasnila je ravnateljica.

Odmah nakon OŠ Bartola Kašića, sljedeća škola koja se priključila programu Erasmus+ bila je OŠ Ivana Mažuranića. Dosad su u 2018. godini zaključili jedan projekt, dok drugi u ovoj školskoj godini ulazi u završnu fazu provođenja.

Prvi projekt, “Migrations” okupio je osam partnerskih škola iz Rumunjske, Austrije, Njemačke, Švedske, Italije, Španjolske, Turske i Hrvatske, bavio se kretanjima populacije nekada i sada, uzrocima i posljedica, a kroz široku lepezu aktivnosti učenici su se bolje upoznali sa zemljopisnim, povijesnim i kulturnim prilikama u zemljama iz kojih dolaze migranti. Tekući projekt “Ambasadori mira” za cilj ima naučiti učenike kako živjeti u miru ponajprije sami sa sobom, zatim s okolinom u kojoj žive te kako cijeniti mir među narodima.

“Kod Erasmus+ programa najviše bih istaknula taj neformalan način učenja. Djeca bez obaveze sudjeluju u aktivnostima koje odgovaraju njihovim afinitetima. Odaziv je za mene bio jedno jako ugodno iskustvo jer nema ocjena ili sustava nagrađivanja. Međutim, učenici se odazivaju, izvrsno rade i nevjerojatno su motivirani”, rekla je koordinatorica projekta u OŠ Ivana Mažuranića, Mirela Klarić.

Prošle se godine Erasmus obitelji priključila i OŠ “Antun Gustav Matoš”. Na projektu “My passion – my future”, koji ulazi u drugu i posljednju godinu izvođenja, uz Hrvatsku sudjeluje Poljska, Španjolska i Grčka. Cilj projekta je podizanje motivacije učenika za učenjem engleskog jezika i pomoć u izgradnji povjerenja u jezične sposobnosti. Također, projektom se potiče učenike i nastavnike na korištenje moderne ICT tehnologije i digitalno opismenjavanje. U kojoj su trenutno fazi, otkrila je koordinatorica Ivana Grgljanić: “Trenutno se pripremamo za sastanak u Grčkoj u listopadu, a nagodinu u svibnju smo domaćini posljednje mobilnosti. Radimo kontinuirano s 2 tima po 15 učenika iz 5. i 6. razreda. Prošla je godina bila bazirana na engleskom jeziku, a sada stavljamo naglasak više na ICT”.