Vinkovčanima su od danas na raspolaganju javni bicikli i to 12 klasičnih i šest električnih na tri lokacije u gradu. Velik je to korak ka zelenom i zdravom gradu kojim će se smanjiti upotreba osobnih automobila i negativan utjecaj na okoliš, ali i potaknuti ljude na zdraviji način života.
I Vinkovci su u koraku s europskim trendovima. Sustavi javnih bicikala već su postali standard u brojnim zemljama svijeta, a sada će i brojni Vinkovčani lakše i brže do posla ili škole. I zdravije. Ukupno šest električnih i 12 klasičnih bicikala od danas su dostupni na postajama kod željezničkog kolodvora, u središtu grada u blizini zgrade Hrvatske pošte te u Genscherovoj ulici uz park Lenije, u blizini srednjih škola i bazena.
„Dobili smo priliku da kroz projekt napravimo jednu lijepu priču kroz koju ćemo još jednom promovirati biciklizam u gradu. Dajemo priliku da naši sugrađani, ali i drugi koji se nađu u Vinkovcima mogu iznajmiti bicikl i voziti ga na području grada te, ako već nisu, isprobati električni bicikl. Molim sve da ih čuvamo i da se prema njima odnosimo kao prema svojim biciklima kako bi što duže trajali i koristili našim sugrađanima”, poručio je gradonačelnik Ivan Bosančić zahvalivši Agenciji VIA i Odjelu za komunalno gospodarstvo i uređenje grada na odličnom projektu.
Postaje su postavljene na lokacijama s najvećom koncentracijom ljudi, a njihovo korištenje je, pojašnjava direktor Sustava javnih bicikala Nextbike Ante Gustin, vrlo jednostavno. Morate se najprije registrirati u aplikaciju Nextbike, skenirati broj bicikla, obaviti postupak plaćanja čime bicikl otključavate. Kada budete gotovi s vožnjom vratite ga nazad u postaju i odjavite u aplikaciji čime se bicikl zaključava.
„Možete platiti jednokratno pet ili 10 kuna, ovisno o vrsti bicikla ili godišnju pretplatu u iznosu od 200 kuna. Njome dobivate neograničen broj vožnji na dnevnoj bazi po pola sata i to u svih 30 gradova u Hrvatskoj koji koriste ovaj sustav. Ako ga koristite dulje morat ćete platiti pet kuna za svakih dodatnih 30 minuta”, pojašnjava Gustin. Kaže kako korisnici mogu samo odabrati koji će bicikl koristiti, a mogu ih prepoznati po plavim i zelenim oznakama. Električni bicikl ima kapacitet baterije do 80 kilometara, a svi se oni pune na postajama pa korisnik ne mora brinuti o stanju baterije.
Uz sve to, bicikli su zaštićeni i od krađe. Samim dizajnom su rađeni za usluge javnih bicikala i u svijetu ne postoji ovakav dizajn u slobodnoj prodaji. Isto tako, svi imaju GPS lokatore pa se ne može dogoditi da nestane bicikl jer se u bilo kojem trenutku zna gdje se bicikl nalazi, a i svi su osigurani od krađe i vandalizma. „U osam godina koliko postoji sustav nije ukraden niti jedan bicikl”, kaže Gustin i napominje kako je važno bicikl ostaviti na postaji ili u blizini nje, jer ćete u suprotnom morati platiti 200 kuna. Međutim, čim bicikl vratite natrag u postaju taj trošak se poništava.
Vrijednost projekta je 565 tisuća kuna, 40 posto je sufinanciran sredstvima Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, a 60 posto sredstvima Grada.
„Cilj je potaknuti građane na zdraviji način prijevoza, smanjiti emisije CO2 u gradu, smanjiti promet u gradu, ali i povezati željeznički i autobusni prijevoz s biciklističkim prijevozom”, istaknuo je voditelj projekta Josip Barišić koji je iskoristio priliku te naglasio kako će Agencija VIA na svojoj stranici danas dijeliti dvije godišnje pretplate za sustav javnih bicikala.
KORIŠTENJE SUSTAVA JAVNIH BICIKALA:
1. Instaliranje korisničke aplikacije NextBike koja je dostupna za sve uređaje.
2. Prijava u korisničku aplikaciju NextBike i uplata sredstava, jednokratno 5 za klasični ili 10 kuna za električni bicikl ili 200 kuna godišnje pretplate.
3. Kod najma je dovoljno skenirati broj bicikla na aplikaciji i tada se otključava brava. Prilikom vraćanja na postaju zaključavanjem brave automatski se odjavljuje najam i korisnik nema više ništa s tim biciklom.
4. Godišnja pretplata vrijedi u svim gradovima u Hrvatskoj – uz jednokratnu uplatu od 200 kuna građani imaju neograničen broj vožnji na dnevnoj bazi po pola sata.
5. Ako korisnik pređe granicu od pola sata, naplaćuje se pet kuna za svakih dodatnih pola sata korištenja.
6. Ako korisnik bicikl ostavi na postaji ili blizu nje i odjavi korištenje, neće biti nikakvog dodatnog troška.
7. Moguće je bicikl nakon vožnje ostaviti na nekoj drugoj postaji. Ako na njoj nema mjesta, bicikl možete ostaviti i pored.
8. U slučaju da korisnik bicikl ostavi dalje od postaje i odjavi ga, dobiva automatsku poruku da je bicikl vratio van službene stanice i naplaćuje se dodatan trošak od 200 kuna. Međutim, kada vrati bicikl na postaju taj trošak se poništava.