Završen je natječaj Žuta točka 2022./2023. Hrvatske zajednice županija kojim se među 18 udruga u Hrvatskoj, za ulazak u program edukacije i mentorstva, a koji će završiti pitchem (natjecanjem) za donatore iz poslovnog sektora u ožujku 2023., kvalificiralo i Društvo naša djeca Vinkovci i Konjički klub Satir.
Ništa iznenađujuće s obzirom na reference i minuli rad vinkovačkih udruga koje će ovim putem doniranje njihova rada ponuditi povezivanjem s poslovnom zajednicom.
Želeći osnažiti kapacitete udruga te potaknuti njihovo povezivanje s poslovnom zajednicom, Žuta točka, zaklada za izgradnju filantropske i fundraising kulture u Republici Hrvatskoj, drugu je godinu organizirala natječaj za udruge s područja RH.
Prijavile su se 42, a njih 18 kvalificiralo se za ulazak u program. Udruge će proći ciklus od šest modula edukacije iz područja fundraisinga, strateškog planiranja, liderstva, komunikacije i brendiranja, upravljanja financijama u neprofitnom sektoru i odnosa s donatorima, a donacijske kampanje za pitch pripremit će u suradnji s mentorima, iskusnim predavačima i praktičarima u svojim profesijama.
„Iako je u Republici Hrvatskoj registrirano više od 50.000 udruga, razvoj civilnog društva i istinski neovisnih, aktivnih i održivih neprofitnih organizacija tek nas očekuje. Naime, od ukupnog broja registriranih udruga, njih oko 33.000 ima Statut usklađen sa Zakonom o udrugama, dok se preko 13.000 udruga smatra neaktivnima jer više od osam godina nisu održale Skupštinu. Kada govorimo o prihodima, uglavnom je riječ o jednome ili o manjem broju izvora po udruzi, a podrška se najviše očekuje iz javnih izvora i EU sredstava – oko 34% sredstava udruge prihoduju samo iz gradskih proračuna”, ističu iz HZŽ-a.
Istovremeno, više od 70% građana želi donirati, a domaći poduzetnici i tvrtke koje posluju u Hrvatskoj ističu svoju posvećenost održivom razvoju, kao i želju za podrškom inicijativama u zajednici, u skladu s njihovom misijom i vrijednostima – oni osiguravaju manje od 10% sredstava udruga. Neprofitne organizacije oslanjaju se uglavnom na osobni kapital, utjecaj i kompetencije osnivača, ističu kako im gotovo uvijek nedostaje resursa te i same prepoznaju deficit konkretnih znanja i vještina za održivo djelovanje u ostvarenju misije i uspjeha u izgradnji odnosa s donatorima.
Projektom se želi potaknuti neprofitne organizacije na pokretanje svojih fundraising aktivnosti kako bi: postale financijski održive, povećale svoj društveni utjecaj i socijalni kapital, poboljšale svoju komunikaciju u javnosti, postigle veću razinu transparentnosti u financijskom upravljanju, imale visoku razinu etičkih standarda u prikupljanju donacija od građana i tvrtki te postale kapacitiran partner tamo, gdje se na civilno društvo delegiraju poslovi kojima se javna vlast ne može baviti, što je u skladu s praksom zrelih demokracija.
Inače, Žuta točka pokrenuta je kao projekt za izgradnju fundraising kulture i jačanja kapaciteta neprofitnih organizacija, a nakon prvog ciklusa natječaja, edukacije i pitcha, održanih tijekom 2020. i 2021., izrastao je u Zakladu posvećenu izgradnji filantropske i fundraising kulture u Republici Hrvatskoj. Idejna začetnica i pokretačica projekta i Zaklade, Mladenka Majerić, dugogodišnja je iskusna fundraiserica i edukatorica u području strateškog planiranja i savjetovanja u neprofitnom sektoru, a u projekt su se u prvoj godini organizacijski uključili Hrvatska zajednica županija i Zaklada Konrad Adenauer te ga je podržao Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske i Udruga gradova u Republici Hrvatskoj. Drugi ciklus natječaja i edukacije Žuta točka nastavlja se uz podršku istih partnera, a poslovni subjekti mogu se uključiti kao sponzori edukacije i donatori za pokretanje kampanja odabranih udruga.