Kontaktirajte nas

Glazba

KULT ALBUM: Iggy Pop – Blah, Blah, Blah (1986.)

Objavljeno

-

Vremena u osamdesetim su se odrazila i na Iggy Popov daljnji rad. Postalo je moderno biti komercijalan i raditi ploče koje će istim žarom prihvaćati baš sve strukture, što je značilo pod svaku cijenu stvoriti neku novu foru koji će spojiti sve bitne karakteristike zabavnog, plesnog, pomalo šminkerskog, diskoidnog i pretencioznog.

No, Iggyijeva skladateljska sposobnost nikada nije iskazana na odgovarajući način, on je jedino znao na šašavim koncertima prolijevati litre znoja, skakati i raditi vratolomije, skidati se i pokazivati trbušne mišiće, bicepse i tricepse na zadovoljstvo iste takve publike kojoj je rock – cirkus bio jedinim istinskim užitkom bez obzira na njegove solo albume koji doslovce nemaju niti mrvicu iskonskog rock buntovništva (izuzev albuma ‘Lust For Life’).

Iggy je shvatio nakon tržišno neuspješnog albuma ‘Party’ i rada na filmskoj glazbi za ‘Ripo Man’ (1985.) da mora poduzeti neke sasvim drugačije poteze u svojoj karijeri ako i dalje želi nastaviti peglati svoj već zaboravljeni kultni underground status. Angažiravši ponovo svojeg starog prijatelja i mentora David Bowiea kao producenta i skladatelja, David Richardsa kao ko-producenta i Steve Jonesa (ex-Sex Pistols) kao drugog skladatelja, stvoren je album kojim se Iggy priključio širokoj publici koju do tada nije imao. Uz obilje elektronike, sintesajzera, ritam mašina, fine produkcije i rafinirane svirke, nastale su pjesme koje bi bez ikakvih predrasuda mogli potpisati i Duran Duran, Eurythmics, pa čak i Spandau Ballet.

Ovdje se Iggyev skučeni underground svijet potpuno promijenio – sve je postalo fino, otmjeno, ozbiljno, a iza svega toga stajala je pronicljiva Bowieva kameleonska sposobnost da iz narcisoidnog Iggya stvori prvorazrednu zvijezdu. Prvi singl skinut s albuma bio je ‘Real Wild Child’ koji je bombastično odjeknuo ne samo kod njegovih dugogodišnjih fanova, već i kod publike koja nikada nije niti čula za njega. Suvremeni elektronski ritam podebljan rock – nabojem, gitarama i (a što drugo) šašavim tekstom koji zove na ples i igru popraćen je video spotom u kojem Iggy na sasvim ozbiljan mačoidni način izvodi erotski performance na pozornici uz gromoglasno odobravanje nazočne publike. Odjeven u uske traperice i pripijenu majicu koja je pokazivala njegovo atletski oblikovano tijelo, te s frizurom new romantics otpadnika, postao je miljenikom velikog kruga publike koja je obožavala izvođače u rasponu od The Rolling Stones, Phil Collinsa do Wham, Madonne i Michael Jacksona.

Golemi uspjeh singla naveo ga je da skine još dva singla – finu i temperamentno nježnu pjesmu ‘Shades’ i brzu, rockerski nabijenu ‘Cry For Love’, dvije solidne skladbe koje isprepliću konotacije pop/rock trenda osamdesetih na r’n’r način koji su prolongirali primjerice Talking Heads, Peter Gabriel ili Eurythmics na albumima ‘Be Yourself Tonight’ (1985.) i ‘Revenge’ (1986.). Naravno, ovo već dovoljno govori da Iggy nakon Stoogesa nije pronašao svoj originalni stil kojim bi bio prepoznatljiv, pa gotovo čitav materijal djeluje eklektično. Pjesma ‘Baby, It Can’t Fall’ ima funky plesnu strukturu koja djeluje kao da je uzeta sa sjajnog debija Thomas Dolbya ‘The Golden Age Of Wireless’ (1982.), ‘Fire Girl’ koju je napisao sam Iggy u kolaboraciji sa Jonesom ima sve odlike Bowievog pop manira s albuma ‘Let’s Dance’ (čak su i vokali slični), ‘Isolation’ je više nego očigledan nastavak Bowievog hita ‘Absolute Beginners’, ‘Hide Away’ je ponovno Bowiev rad gdje on sam iskušava sebe u tumačenju zvuka osamdesetih kojeg je sam kreirao, a mnogi su ga nastavili, tako da pjesma ima atmosferu Simple Minds s albuma ‘Sparkle In The Rain’, dok je posljednja pjesma ‘Winners And Losers’ (ponovno Jonesovo djelo) jedini rockerski komad ploče koji je blago umotan u žešći gitarski zvuk koji se tih godina mogao približiti i heavy metalu, a posebnost pjesme čini osebujni zvuk sintesajzera koji podsjeća na gudače, te Iggyeva vokalna improvizacija u drugom dijelu pjesme koja se razvija uz odličan energetski naboj vrlo uspjele minimalističke glazbene strukture u kojoj se čak pojavljuju i neurotično odsvirane gitare.

Jedina pjesma na albumu koja potpuno odskače od cijelog materijala je naslovna ‘Blah, Blah, Blah’ u žestokom elektronskom plesnom rockabilly ritmu kojeg neprekidno prate isprekidane sitne gitarske eskapade, ritmički uklopljene klavijature i vokalni samplovi (ubrzani i usporeni), no puno prije to su napravili i Suicide, The B-52’s, te zvijezde 1986. Sigue Sigue Sputnik.

Očito je da Iggy bez ovakve obilate pomoći trojice majstora koji su mu napravili album vjerojatno ne bi znao kuda da krene sam sa sobom, no publiku to uopće nije interesiralo. Album je doživio veliki svjetski uspjeh i postao je njegovim prvim milijunskim tiražom, a ‘Real wild child’ njegovim prvim velikim svjetskim hitom koji je pronio njegovo ime kod srednjestrujaške publike kojoj je do tada bio posve nepoznat. [horvi 11.4.2003. terapija.net]

Nakladnik: A&M / Universal Music, 1986.

Film i glazba

Kraj prošle godine Paraf začinili novom pjesmom “Dosta”

Objavljeno

-

Napisao/la

    98 pregleda

Foto: Dallas promo

Prvog dana mjeseca rujna prošle godine, novi, osmeročlani Paraf objavio je “Novi Berlin”, singl koji već samim nazivom direktno progovara o čemu se radi. Za kraj još jedne atipične godine, prošireno izdanje riječkih punkera poručuje “Dosta!”!

Paraf se smatra pobornikom iskrenog, direktnog pristupa gdje nema zakulisnih igara i dvosmislenog tumačenja. Stoga je pjesma “Dosta!” reakcija na globalni pritisak, sasvim svejedno iz kojeg smjera dolazi i koji nas ne čini sretnima i uporno ulijeva strah u našu svakodnevicu.

“Prezasićeni smo negativnim i lažnim, stoga kažemo Dosta!” – poručuju.

Oni su Paraf za zlatno doba, i još mnogo toga imaju za reći!

Nastavi čitati

Film i glazba

Pred kraj prošle godine objavljena je kompilacija “Godovi: kompilacija 2”

Objavljeno

-

Napisao/la

    80 pregleda

Foto: Mikica Andrejić

Asocijacija “Neki rok”, u godini u kojoj su obilježili 20 godina postojanja, objavila je drugi po redu kompilacijski album pod nazivom “Godovi – kompilacija 2”. Album je objavljen u saradnji sa izdavačkom kućom Take it or leave it.

Na albumu su ovog puta predstavili stare rock hitove i njihove izvođače koji su stvarali rock muziku 90-tih kao što su Deca loših muzičara, Atheist Rap, Darkwood Dub, Del Arno Band, Direktori, Osvajači i drugi kao i dobro poznati hitovi “Wartburg limuzina”, “Čamac na Tisi”, “Kad ljubav izda”, “Usamljeni hašišar”, “Maska” i mnogi drugi.

“Iako nam je teško sjećati se devedesetih, i svega otetog u njima, imamo pravo i obavezu da sačuvamo svoje uspomene i sjećanja na lijepe trenutke. Čak i u tim teškim vremenima rock’n’roll je bio uz nas”, rekao je osnivač Asocijacije “Neki rok” Goran Šobić Sirano.

Fotografijom na naslovnoj strani  imala se želja dodatno istaknuti značaj drveta i godova jer ova kompilacija je ujedno i produžena ruka naše akcije pod nazivom “Čovek je sposoban – ume da od drveta napravi panj”. Sama akcija ima za cilj isticanje važnosti drveta i zaštite životne sredine. Za potrebe promocije akcije snimljen je i spot za pjesmu “Čovek i drvo” benda Zid Mortal.

“Moramo glasno reći NE! ” uništavanju životne sredine i drveta, kao simbola prirode, jer su voda, zrak i zemlja osnova svakog života i budućnosti. Imperativ je razviti empatiju prema životnoj sredini jer rastući problem zagađenja zraka i rijeka, zagađenja izvora i bunara ozbiljno dovodi u pitanje kvalitetu naše životne sredine. Rock glazba je i ovog puta u službi ljudi sa ciljem osude štetnih postupaka. Ljudi su prepušteni sami sebi u bespoštednoj borbi sa kapitalom a donositelji odluka o tome ne brinu adekvatno i nisu u službi prirode”, dodaje Sirano.

Autor fotografije sa naslovne strane je Mikica Andrejić, rođen 4. travnja 1977. godine u Zaječaru. U razdoblju 1995. i 1998. godine bio je urednik i voditelj emisije “Čuješ li buku” na valovima Radio Zaječara. Prva ljubav mu je slikarstvo, a druga fotografija kojom počinje ozbiljnije baviti 2011. god. Pored koncertnih fotografija privlače ga i ostali pravci u tom vidu izričaja (dokumentarna, arhitektura, street…). Do sada je imao dvije samostalne izložbe, a sudjelovao je i na više grupnih izložbi. Neke od njegovih fotografija su svoje mjesto našle na omotima knjiga i albuma glazbenih grupa.

Nastavi čitati

Film i glazba

ŽEN su prošlu godinu zaokružile singlom “Krizantema”

Objavljeno

-

Napisao/la

    303 pregleda

Foto: Marina Uzelac

Zagrebački indie-post-rock trio ŽEN nam je pred sam kraj prošle godine poklonio pjesmu “Krizantema”, drugi singl i videospot sa nadolazećeg, četvrtog studijskog albuma, koji je najavljen za proljeće 2022. godine.

Pjesma “Krizantema” je inspirirana svime što se odvija u ciklusima. Priča o krugu života, te stalnom kretanju i transformaciji energije. Ništa ne nestaje, samo mijenja svoju formu. To je bila i polazna točka za videospot, koji potpisuje kreativni tandem Marina Uzelac i Nevena Stanić, koje su zajedno snimile i brojne spotove bendova sa naše scene poput Koala Voice, Ti, Nežni Dalibor, Seine i Ana & The Changes.

Marina Uzelac je o spotu za pjesmu “Krizantema” izjavila: “Spot je urađen u tehnici koja je najbliža nečemu što se naziva “Liquid Light Show” a koja podrazumijeva slojeve vode, boja, tuša, ulja itd. koji se pomiču preko grafoskopa i prave različite oblike. Isprva smo imale ideju da kombiniramo više tehnika jer smo se bojale da će biti dosadno samo to gledati pet minuta, ali kako smo napredovale kroz eksperimentiranje, a ja paralelno montirala materijal, shvatile smo da se ova tehnika potpuno uklapa u zvuk benda i da možemo prenijeti osjećaj i dinamiku pjesme koristeći isključivo grafoskop.”

Pjesma je snimljena u Tralala studiju kojeg je pokrenuo sam bend ŽEN. Miks je radio Saša Rajković – Zarkoff s kojim bend surađuje već niz godina, posebno od albuma “Sunčani ljudi” pa na ovamo, dok mastering potpisuje nizozemski producent Martijn Tyrell koji je na elektro sceni poznatiji kao Alden Tyrell.

Nastavi čitati

Zadnje objave

Vijestiprije 9 sati

Od ponoći poskupljuje gorivo

Od ponoći nas na benzinskim crpkama čekaju nove cijene goriva.  Kako neslužbeno saznaje portal Cijenegoriva.info, od sutra će prosječni spremnik benzina...

Aktualnoprije 10 sati

Održan godišnji biljar turnir Cibalia Open

Biljar klub Cibalia održao je godišnji turnir „Cibalia Open” na kojem je sudjelovalo dvadeset četiri igrača iz cijele Slavonije. U...

Vijestiprije 11 sati

Prošli tjedan fiskalizirano 17% više računa nego godinu ranije

U svim djelatnostima iz sustava fiskalizacije prošli tjedan je vrijednost fiskaliziranih računa povećana za 17 posto u odnosu na usporedivi...

Aktualnoprije 12 sati

Uspješan vikend za mlade haklere

Juniori i kadeti vinkovačkih futsal klubova odradili su novo kolo. Kadeti Aurelije su isprali gorak okus poraza iz prošlog kola...

Vijestiprije 13 sati

Dragovoljna predaja oružja vremenski je neograničena i bez sankcija

U protekla dva tjedna, od 1. do 16. siječnja, policijski službenici protueksplozijske zaštite postupali su u tri prijave namjere za...

Aktualnoprije 14 sati

Košarkaši nastavak sezone otvorili porazom

Košarkaški klub Vinkovci nakon kraće stanke se vratio na parket. U Slavonskom Brodu kod Marsonije, Vinkovčani su odigrali 10. kolo...

koronavirusprije 15 sati

Udio pozitivnih u Hrvatskoj iznosi 38%

U Hrvatskoj je u posljednja 24 sata potvrđeno 1397 novih slučajeva zaraze koronavirusom, a umrlo je 39 osoba, izvijestio je...

Aktualnoprije 16 sati

Testiranja kod obiteljskih liječnika na početku ili kraju radnog vremena

Od danas je testiranje brzim antigenskim testovima moguće i u ordinacijama liječnika obiteljske medicine. Obvezna je najava, kako bi se...

Najčitanije