Gimnazija u Vinkovcima jedna je 161 škole koje su sudjelovale u istraživanju nacionalnog praćenja učinaka pandemije na školski sustav Republike Hrvatske. Rezultati su izazvali veliku pozornost javnosti, a u prostorima Gimnazije predstavio ih je Boris Jokić, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja.
Na poticaj Ministarstva znanosti i obrazovanja te uz financiranje Hrvatske zaklade za znanost, istraživanje u sklopu projekta punog naziva „Nacionalno praćenje učinaka pandemije covid-19 i potresa iz 2020. godine na organizaciju odgojno-obrazovnih procesa i dobrobit učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika u Republici Hrvatskoj“ provedeno je u osnovnim i srednjim školama. Rezultati su, kaže Boris Jokić, posebno bili zanimljivi nastavnicima, neki su se pozitivno iznenadili, neki rastužili, a neki i nasmijali.
Za razliku od uvriježenog mišljenja, napominje Jokić, pandemija je imala i pozitivne učinke na učenike i odgojno-obrazovne djelatnike. Istraživanje je provedeno na 27 tisuća učenika i pokazuje da su se odnosi učenika s obitelji, prijateljima i nastavnicima donekle poboljšali. Što se tiče negativnih posljedica pandemije, na osnovnoškolskoj razini one se odnose na bavljenje tjelesnom aktivnošću, odnosno na fizičko zdravlje, što je vrlo važna posljedica pandemije i na nju treba obratiti pažnju. Kod srednjoškolaca pandemija je negativno utjecala na psihičko zdravlje.
„Što se tiče svih učenika, korona je imala negativne odgojno-obrazovne posljedice. Promjene u nastavi slijedom pandemije utjecale su na njihovu motivaciju za učenjem, njihove radne navike i na izvršavanje školskih obaveza, a u velikom broju predmeta pandemija je negativno utjecala na znanja i vještine koje su učenici usvojili, što istovremeno nije bilo praćeno ocjenama. Drugim riječima, ocjene su bile bolje, a znanje je bilo lošije”, pojasnio je.
Hrvatska je jedna od rijetkih zemalja koja je uspjela provesti ovakvo istraživanje tijekom pandemije. Ono je već utjecalo i na politiku i to na način da su škole ostale otvorene. „Jedino na osnovu takvih empirijskih nalaza možemo doći do informiranih odluka i drago mi je što je politika ovoga puta poslušala znanstvenike i da su na osnovu ovoga premijer i predsjednik zaključili da škole trebaju ostati otvorene za dobrobit učenika, ali i odgojno-obrazovnih djelatnika”, zaključio je Jokić.