Vinkovci se od nedavno mogu pohvaliti svojom prvom društvenom igrom. Igrom koja na jedinstven i kreativan način spaja tradicionalno i moderno i koja je u vrlo kratkom periodu skupila velik broj obožavatelja. Glavni „krivac“ za nastajanje Mindrunnera je 31-godišnji Vinkovčanin Nikola Jurica Krešić, zaljubljenik u društvene igre i kvizove koji je zbog ovog pothvata postao i poduzetnikom.
Riječ je o društvenoj igri znanja koja se sastoji od kutije u kojoj se nalazi ploča, kartice potrebne za igru, likovi te pravila s QR kodom pomoću kojega se pristupa Mindrunner aplikaciji preko smart uređaja, mobitela, tableta ili laptopa. Nakon što se registrirate u procesu koji traje manje od dvije minute, spremni ste za zabavu i učenje. Tako otprilike izgleda početak korištenja ove sve popularnije društvene igre za koju je, osim znanja, potrebna i taktika te mudro korištenje kartica unutar igre. U aplikaciji se nalaze pitanja podijeljena u kategorije koje se nalaze i na ploči, a korisnik sam odabire težinu pitanja na aplikaciji. Cilj igre je prvi stići do cilja birajući put preko polja s temama u kojima ste ”jaki”.
„Ideja je došla spontano prije nekih godinu i pol. Sam koncept igre je bio gotov za jedno popodne, a nakon toga sam usavršavao sitnice kako bi igra bila što zanimljivija. Mindrunner je trebao biti igra za moju pub kviz ekipu i prijatelje, no nakon što su ju ljudi isprobali i oduševili se, počeo sam razmišljati o komercijalizaciji“, pojasnio nam je autor igre Nikola Jurica Krešić. Dodaje kako je igra prilagođena svima jer postoji mogućnost odabira razine težine pitanja i vremena za odgovor na pitanje, a najveća prednost Mindrunnera je što se može igrati neograničen broj puta. “Naša baza pitanja se nadopunjava na dnevnoj bazi, a aplikacija je osmišljena tako da se registriranim korisnicima ne ponavljaju pitanja na čijoj god ploči igrali“, dodaje Krešić te naglašava kako su slični prethodnici imali dva velika problema. Naime, nakon što biste prošli sva pitanja i naučili ih napamet, igra vam više ne bi bila zabavna. Drugi problem je bio kockica koja je znala utjecati na igru na način da se partije razvuku na četiri i više sati što igru čini zamornom, a ne više zabavnom. I upravo to je čar Mindrunnera gdje partija traje između 45 i 90 minuta, što ju čini posebno zanimljivom i zabavnom. Sama aplikacija nudi bezbroj mogućnosti za unapređivanje koje će se igračima na redovitoj bazi dodavati kako bi im unaprijedili iskustvo igranja i zabave. Mindrunner je osmišljen kroz posebnu metodu s ciljem da igrači kroz igru nauče što više dok se zabavljaju.
Krešić naglašava kako je navedeno da je igra bazirana za starije od 14 godina, no zapravo je mogu igrati i mlađi, a u to se uvjerio kroz objave kupaca koji obiteljski igraju Mindrunner. Pitanja u bazi se mogu podijeliti na jednostavna, tzv ”hint” pitanja te na pitanja ”priče”. „Ljudima se posebno sviđaju potonje jer je riječ o iznimno zanimljivim pričama koje kad pročitaju ne zaboravljaju“, ističe.
Igra je napravljena na razini top društvenih igara, s kvalitetnim materijalima te je proizvedena u potpunosti u Hrvatskoj. Proces od ideje do realizacije je trajao nešto više od godinu dana, a autor se u tom procesu susreo s brojnim preprekama. „Riječ je o dosta zahtjevnom procesu izrade koji ne može svaka tiskara izvesti. Naravno, bilo je i mnogo birokratskih zapreka, no na sve to sam nekako bio spreman“, govori nam Nikola Jurica, osim kojega su na pitanjima radili još i Stjepan i Petar Božić, članovi njegove pub kviz ekipe te supruga Jelena. Dizajn je djelo dizajnerice Filipe Kljajić, a IT dio je pokrio kompjuterski čarobnjak Hrvoje Lozančić. Fotografije su djelo Davorina Krešića.
Koliko je igra dobro prihvaćena govori i ogroman interes i broj igrača. Očekivanja su bila da se Mindrunner igra uglavnom vikendima, no igra se svakodnevno i to u vrlo velikom broju. Znamo da je i vas već pomalo zaintrigirao ovaj vinkovački proizvod, a možete ga pronaći na web shopu na http.mindrunner.games, a uskoro i kod više distributera.
Iako je i ova verzija igre naišla na plodno tlo u cijeloj Hrvatskoj, tim koji je na njoj radio tu ne misli stati. Prvi plan, koji je sad u ubrzanoj fazi izvedbe, je Mindrunner Junior.
„Plan je bio da Junior verziju ponudimo na tržištu u listopadu, no zbog velikog interesa, posebno roditelja koji su probali Mindrunner te distributera, prisiljeni smo maksimalno ubrzati proces. Paralelno radimo i na izlasku na nekoliko međunarodnih tržišta, s obzirom da je to proizvod kakav ne postoji u drugim zemljama. Nadamo se da ćemo stići do Božića ponuditi verzije barem za austrijsko i njemačko tržište gdje je iznimno jaka supkultura društvenih igara“, napominje Krešić i ističe kako će do kraja godine otvoriti odjel za e-sports i 3D printanje kao ulaganje za budućnost. Plan im je bio i organizirati Mindrunner games festival kao još jedno zabavno iskustvo u gradu, no zbog situacije s koronom to je stavljeno na čekanje.