Priča o Volkswagenovoj Bubi, možda i najpoznatijem automobilu na svijetu, dobro je znana, a počela je 22. lipnja 1934., kad je potpisan ugovor o razvoju automobila KdF-Wagen.
Prvi proizvedeni primjerci predstavljeni su 26. svibnja 1938., u Fallerslebenu, ali ubrzo počinje rat, civilna se proizvodnja zamrzava, a u prvi plan dolaze ratne inačice. Nakon rata Buba umalo odlazi u ropotarnicu povijesti, ali zaslugom britanskog majora Hirsta nastane preokret i početak najuspješnije automobilske priče u povijesti.
Volkswagen Buba 17. veljače 1972. postaje najprodavaniji automobil svih vremena, a 19. siječnja 1978., proizvedena je posljednja Buba u Europi. No, proizvodnja se nastavlja u Brazilu i Meksiku. Na današnji dan prije 16 godina s proizvodne je linije u meksičkom gradu Puebla sišla svijetlo plava Volkswagen Buba rednog broja 21.529.464, posljednji primjerak ikada proizveden.
No, dok mi u Europi već neko vrijeme na nju gledamo kao na oldtimer, premda i dalje svakodnevnu pojavu na cestama, u latinoameričkim je zemljama još uvelike u prometu.
Ovaj se konkretni primjerak danas nalazi u tvorničkom muzeju u Wolfsburgu, a bio je, možete li to zamisliti, serijski opremljen CD playerom s četiri zvučnika!
Zanimljivo je da se Volkswagen Sedán Última Edición, kako se službeno nazivalo posljednjih 3000 primjeraka, vodio kao model za 2004., tako da ponegdje možete i tu godinu pronaći zavedenu kao zadnju. Dakako, Buba je toliko univerzalna, prepoznatljiva i popularna diljem svijeta da je teško možemo povezivati samo s jednom nacijom ili kulturom, no moramo li baš odabrati, svakako bi nam Meksiko trebala biti prva asocijacija.
Nimalo ne sumnjamo da ćete još mnogo godina svakodnevno viđati Bube na cestama, kako u Meksiku, tako i kod nas i u gotovo svakom dijelu svijeta.