Na završetku osnovnoškolskog obrazovanja hrvatski učenici u prosjeku raspolažu osnovnom i srednjom razinom znanja u hrvatskome, matematici, biologiji, kemiji i fizici, pri čemu najveću razinu neznanja pokazuju u fizici, a najmanje ih naprednu razinu pokazuje u biologiji.
Pokazali su to rezultati nacionalnih ispita što ih je u svibnju ove godine u 8. razredima hrvatskih osnovnih škola proveo Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja.
Ispiti su provedeni prvi put, ove godine u njima je sudjelovala 81 osnovna škola, a od jeseni će se provoditi u svim osnovnim školama u zemlji.
U ispitima je sudjelovalo ukupno 4132 učenika, a kako bi se dobio što realniji prikaz stanja, umjesto ocjena od jedan do pet u ocjenjivanju je implementiran sustav četiriju razina bodovanja – napredna, srednja, osnovna i ispod osnovne razine.
“To su rezultati koje smo dobili temeljem provedenih ispita u navedenim školama. Oni su na neki način i očekivani, osobito uzimajući u obzir činjenicu da su prvi put učenici pisali standardizirani ispit koji je u tom pogledu bio otklonjen svake moguće subjektivnosti”, rekao je predstavljajući rezultate na konferenciji za novinare ravnatelj NCVVO-a Vinko Filipović.
Svi učenici i njihovi roditelji odmah će dobiti informacije o postignućima, a do konca rujna bit će gotova kompletna analiza provedenih ispita koje će svaka škola dobiti na uvid te će na taj način škole, njihovi ravnatelji, nastavnici i učenici, dobiti točnu povratnu informaciju o tome kako korespondiraju s nacionalnim prosjekom.