U zadnjih nekoliko dana građani su mogli primijetiti neke promjene vezane uz odvoz otpada, ali i brojna nagađanja o tome što se zapravo događa. Nove kante, nove kutije i nove cijene mnogima stavljaju upitnik nad glavom, a zapravo su oni rezultat nove uredbe koja je na snagu došla prošle godine. Iako su svi građani trebali dobiti obavijest o promjenama, mnogi i dalje nisu upoznati sa situacijom.

Naime, 1. studenog 2017. godine na snagu je stupila nova uredbe i gradovi i općine su imali godinu dana da joj se prilagode. Uredba nalaže nekoliko stvari, od kojih je najvažnija promjena u naplaćivanju komunalnog otpada. Od 1. studenog odvoz kućnog mješovitog otpada, onima kojima je koncesionar Nevkoš, će plaćati po novim cijenama koje se vežu uz broj izvoženja kante za otpad. Grad Vinkovci i Općine Ivankovo, Nuštar, Jarmina i Tordinci to su napravili do 1. listopada 2018.

Naime, prema novom obračunu cijene, uz paušalni dio cijene stvarni odvozi otpada naplaćivat će se dodatno, ovisno o tome koliko puta mjesečno se isprazni spremnik za otpad. ”Čipirali smo svaku kantu, odnosno elektronski ju označili, tako da građani sada imaju mogućnost da ne iznesu kantu i da se ona ne obračuna. Kad oni ne iznesu, ta kanta se neće naplatiti. Mi prolazimo kroz njihovu ulicu četiri ili pet puta mjesečno, ali naplaćujemo samo onda kada građani iznesu kantu”, objasnio nam je Ivan Bertić, voditelj odjela za kvalitetu, sigurnost i zaštitu okoliša, dodavši kako su predradnje Nevkoša u tih godinu dana bile postavljanje opreme na kamione, postavljanje novog softvera i čipiranje kanti. Novim sustavom se tako dala mogućnost građanima da sami odlučuju hoće li na dan odvoza otpada iznijeti kantu na pražnjenje ili neće, o čemu će ovisiti konačna cijena usluge.

Minimalnu cijenu javne usluge, odnosno paušalni dio cijene, u iznosu 40,70 kuna plaćat će svi korisnici usluge, dok će se stvarni odvozi otpada naplaćivati dodatno, ovisno o tome koliko puta mjesečno se isprazni spremnik – odvozi će biti evidentirani putem elektronskog očitanja čipa s kante za otpad.

S predstavnicima stanara dogovoren je volumen posuda koje su dovoljne za njihov ulaz. Pred svaki ulaz postavljena je jedna, dvije ili tri kante, ovisno o volumenu, a taj volumen se dijeli po broju stanara u tom ulazu, dok svaki stan ima svoj fiksni dio. Građani sada mogu i kontrolirati svoj otpad tako da sami odaberu koliki volumen posuda im je potreban. Ako im je posuda premala mogu zatražiti veću i obrnuto. Tako će primjerice korisnici koji koriste spremnik od 80 litara po odvozu, uz fiksnih 40,70 kuna, po jednom izvozu spremnika plaćati 2,72 kune, oni za spremnik 120 litara 4,08 kuna, a oni koji su zadužili spremnik od 240 litara 8,16 kuna.

Prema riječima Bertića, radili su kalkulaciju na bazi odvoza spremnika od 120 litara uz dva mjesečna pražnjenja koja bi koštala 48,86 kuna. Ako nekima dvije posude budu previše, jednu mogu spremiti i iznositi samo ovu drugu. ”Broj i volumen posuda je išao u dogovoru s predstavnicima stanara. No, bez obzira koliko posuda građani imaju, obračunavamo samo ono što je ispred ulaza i ono što odvozimo, tako da građani imaju mogućnost kontrolirati svoj otpad. Po nekoj računici, onaj tko odvaja otpad trebao bi imati komunalni otpad svaki drugi tjedan”, istaknuo je Bertić. Poskupljenje je neznatno, do 3 kune, a otpad će se odvoziti jednom tjedno, kao i do sada. Dodaje i kako novim sustavom ne bi trebalo biti problema jer Nevkoš ima jako dobru infrastrukturu i 99% kućanstava nalazi se u sustavu odvoza.

U cijenu je uključeno i reciklažno dvorište, otvoreno od ponedjeljka do petka od 8 do 16 sati te jednom godišnje odvoženje glomaznog otpada do 3 kubika.