Page 6 - Vinkovački list 2. veljače 2018.
P. 6
ETAK, 2.2.2018

Po čemu se Vinkovci razlikuju od drugih gradova u okruženju, odgovora na ovo pitanje ima više, ali svakako
u turističkom smislu Vinkovci se žele istaknuti kao poželjna turistička destinacija

Glavni aduti Vinkovaca su bogata
povijest grada i Vinkovačke jeseni

Upravo s ciljem predstavljanja Istraživanje: Prve asocijacije na spomen Vinkovaca Prilike za Vinkovce je
svoga konkurentskog identite- dobivanje UNESCO oznake
ta kroz definiranje marketinš- Marketinška vizija fokusira se na tri no razvijati turističke proizvode stički proizvodi, odnosno gastro-
kih ali i menadžment aktivno- ključne točke. temeljene na povijesti i kulturi nomija, proizvodi kulture života i Vrlo je zanimljivo kako se u
sti, Turistička zajednica grada kako bi brend ‘oživio’ u destinaci- rada, proizvodi sporta i rekreacije studiji navode snage, slabosti,
Vinkovaca angažirala je Institut 1. Kontinuitet života od ji”, ističu u Institutu za turizam. te manifestacije. prilike i prijetnje Vinkovcima u
za turizam da izradi projekt 8.000 godina Naglašavaju kako je vrlo važno svijetu turizma. Pa se tako kao
brendiranja Vinkovaca. komunikacijske aktivnosti u prvom Iz rezultata istraživanja vidljivo snage Vinkovaca navode kontinu-
2. Bogatstvo tragova razdoblju usmjeravati na infor- je kako Zagrepčani grad Vinkovce itet života od 8.000 godina, bogata
Franjo Sorčik povijesti(arheološka miranje šire javnosti o ključnim povezuju s Vinkovačkim jesenima, arheološka baština, očuvana
franjo.sorcik@novosti.hr nalazišta, srebrno povijesnim i kulturnim vrijed- koje su etablirana manifestacija, te tradicija i običaji, prepoznatlji-
posuđe, Orion) nostima u Vinkovcima, a kako bi kako su druge asocijacije vezane vost manifestacije Vinkovačke
Institut za turizam izradio je, Vinkovce počeli snažnije pove- ponajviše uz okruženje, odnosno, jeseni i pozitivan odnos dionika
na 50-ak stranica, studiju pod 3. Očuvani duh kul- zivati s ‘kontinuitetom života’, Slavoniju i percipiranje obilježja prema razvoju turizma. Slabosti
nazivom “Brendiranje grada ture života i rada u ‘Orionom’, ‘srebrnim posuđem’, regije. To potvrđuje i izbor boja Vinkovaca su, uređenost pojedinih
Vinkovaca kao poželjne turističke Vinkovcima(običaji, kao jedinstvenim atrakcijama koje za koje se može pretpostaviti da dijelova destinacije, nedovoljna
destinacije”. Inače, pojam Brend tradicija). je moguće doživjeti samo u ovome se također vežu uz šire područje povezanost dionika u marketinš-
pruža odgovor na pitanje po čemu gradu. Navedene ključne atrakcije u kojem se grad nalazi, odnosno kim aktivnostima, slabo iskori-
se neka destinacija razlikuje od trebale bi graditi prepoznatljivost zlatovez, ravnica, polja. šteni turistički resursi i atrakcije,
drugih te time, u današnjem glo- Vinkovaca na domaćem i međuna- nedovoljno razvijeni turistički
baliziranom i povezanom svijetu, rodnom tržištu, a cjelokupni turi- proizvodi, slabo razvijena recep-
predstavlja konkurentski identitet stički proizvod/doživljaj u destina- tivna funkcija agencija, te slaba
i temeljnu točku za promišljanje ciji nadopunjavali bi i drugi turi- prepoznatljivost Vinkovaca po
svih marketinških i menadžment ključnim povijesnim i kulturnim
aktivnosti. Etablirani tržišni atrakcijama na turističkom tržištu.
brendovi kupcima olakšavaju Prilike za Vinkovce su dobivanje
proces donošenja odluka, potiču ih UNESCO oznake, rast potražnje
na akciju i grade s njima određenu za proizvodima kulture i baštine,
emotivnu povezanost. Stoga se realizacija projekata obnove i kori-
ova studija bavi brendiranjem štenja povijesne i kulturne baštine
Vinkovaca kao turističke destinaci- (EU fondovi), podizanje prepoznat-
je kako bi se ostvarila njena prepo- ljivosti Vinkovaca na turističkom
znatljivost na turističkom tržištu tržištu, odnosno razvoj brenda i
i pozicioniranje na temelju jedin- povezivanje u razvoju proizvoda s
stvenih ključnih obilježja. Brend okruženjem, što se posebno odnosi
destinacije Vinkovci trebao bi na na Vukovar, na proizvod povijesti,
jednostavan i pamtljiv način odra- kulture i arheologije. Kao prijetnje
žavati njeno glavno obilježje koje Vinkovcima označene su raspo-
je ujedno i relevantno današnjem loživost financijskih sredstava,
turističkom tržištu. “Temeljeći sporo podizanje prepoznatljivosti
se na rezultatima provedenih kontinentalnog turizma Hrvatske i
istraživanja koji ukazuju da se spor ekonomski oporavak domaćeg
Vinkovci danas ponajviše prepo- tržišta. “Može se ukratko rezimi-
znaju po Vinkovačkim jesenima i rati u činjenici da turistički poten-
po atributima Slavonije, na rezul- cijali u ovom trenutku nisu iskori-
tatima on-line vidljivosti i pro- šteni te da postoje brojne moguć-
vedenih radionica s dionicima, nosti za razvoj turističke ponude
može se navesti sljedeće. Koncept i stvaranje brenda, koje dolaze iz
brenda na temelju ‘Slavonije, okruženja i trenutnih trendova
druženja, veselja, opuštenosti i na tržištu. Međutim, da bi se
otvorenosti ljudi’ odnosi se na te prilike iskoristile postoji niz
postojeće/trenutno stanje koje uvjeta, koji se ponajviše odnose
ne rezultira povećanjem broja na financijske i ljudske resurse,
turističkih dolazaka i posjeta, koji današnje resurse i potenci-
ne predstavlja faktor diferenci- jale trebaju pretvoriti u tržištu
jacije, odnosno, po tim obiljež- zanimljive proizvode koji će tim
jima Vinkovci dugoročno ne bi razvojem osigurati istinu o brendu
mogli ostvarivati svoju konku- tijekom boravka gostiju u desti-
rentsku prednost na turističkom naciji”, zaključak je Instituta za
tržištu. U tom kontekstu, prepo- turizam. Sve u svemu, čini se kako-
znatljivost Vinkovaca na turistič- Vinkovci, temeljem svog bogatog
kom tržištu danas nije zadovolja- povijesnog nasljeđa, te zanimljive
vajuća i potrebno je graditi jasan gastronomske i manifestacijske
imidž destinacije temeljeći se na ponude, imaju priliku turistički se
jedinstvenoj povijesnoj i kulturnoj razvijati, ali da bi se do nekih kon-
baštini. Budući da ključni atributi kretnih rezultata i došlo, potrebno
Vinkovaca u ovome trenutku nisu je puno truda, znanja, a prije svega
pretvoreni u sadržajne turističke i financijskih sredstava.
proizvode imperativ je intenziv-

Suncokret ruralnog turizma Na svečanoj dodjeli nagrada Barbarić, Zadruga Vukovarska i u drugim dijelovima Hrvatske.
„Suncokret ruralnog turizma vina i Obiteljsko poljoprivredno gos- Posebno mi je drago što i resorni
Nagrade Hrvatske“, u prosincu prošle podarstvo Džinić Slavica. U zgradi  ministar naglašava kako konti-
odnijeli i godine u nekoliko su kategori- Vukovarsko-srijemske županije nentalni turizam dobiva svoje
slavonski ja dodijeljene nagrade najboljim nagrađene je primio prošloga mjesto“ rekao je Galić. Prijemu
poduzetnici programima i projektima u tjedna župan Božo Galić. „ Stalno je nazočila i pročelnica Upravnog
ruralnom turizmu. naglašavam kako radimo puno i odjela za kulturu i turizam  Marija
Marija Gerovac imamo dobrih proizvođača autoh- Budimir koja je rekla kako se naša
glavna.urednica@novosti.hr Prosudbena komisija  nije imala tonih proizvoda te da imamo županija već tradicionalno  pri-
lagan zadatak izabrati najbolje, a mogućnosti razvoja turizma na javljuje na natječaj Hrvatska
među 130 prijavljenih  kandidata iz našem području i to se ostvaruje. udruga za turizam i ruralni razvoj
18 hrvatskih županija  bilo je i onih Na taj način razvoj ruralnog “Klub  članova Selo“ sa ciljem
iz naše županije, a to su Obitelj- turizma pokazuje kako dolazi u promocije turizma i autohtonih
sko poljoprivredno gospodarstvo prvi plan ne samo kod nas nego proizvoda. 
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11