Page 14 - Vinkovački list 28. rujna 2018.
P. 14
VINKOVCI PETAK, 28.9.2018.
Program U međunarodnim programima i razmjeni ideja česti su sudionici i vinkovački osnovnoškolci
Erasmus+ tra-
Erasmus+ gradi
je od 2014.
do 2020. škole budućnosti
godine, a za Ovaj sedmogodišnji program na jednom mjestu okuplja sve
realizaciju je europske i međunarodne programe te inicijative Europske
osiguran uku- unije u području obrazovanja, osposobljavanja, mladih i sporta
pan budžet Erasmus+, program Europske Projekti, napominje ravnateljica “Do sada smo na projektima
od 14.7 unije za obrazovanje, osposo- Adrijana Cvrković Lasić, uz dobru sudjelovali kao partneri, a ove
bljavanje, mlade i sport, postaje praksu obuhvaćaju i međunarod- godine nastupamo kao kreatori
milijardi eura sve privlačnija platforma u nu razmjenu učenika. Do sada su jednog od sedam odobrenih
namijenjen domaćim školama. Čak tri ugostili oko 150 učenika i nastav- projekata iz Hrvatske. Izabrali
provođen- osnovne škole na području nika, a toliko je i mladih Vinkov- smo aktualnu temu, “Zaustavimo
ju ključnih Grada Vinkovaca, naime OŠ čana sudjelovalo na provođenju klimatske promjene”, koja je vrlo
aktivnosti Ivana Mažuranića, “Antun raznih projektnih aktivnosti u ino- zahvalna i korelativna te se može
Gustav Matoš” i Bartola Kašića zemstvu. Svaka zemlja domaćin povezati s oprimjerenim učenjem
sudjelovale su dosad na među- provodi aktivnosti prema svojoj kroz više predmeta i vrsta znanja.
narodnim programima usmjere- podtemi koja se obrađuje u okviru Partneri su nam Hrvatska, Nizo-
nim k jačanju znanja i vještina glavne teme, dok su kruna svih zemska, Poljska, Litva, Italija i
te unaprjeđivanju obrazovanja. provedenih aktivnosti i sastanaka Grčka. Sljedeći projekt naziva
objavljeni materijali koji služe za “W.A.T.E.R.”, na kojem zajedno
Hrvoje Katona diseminaciju i daljnju raspravu s Češkom, Litvom, Italijom, Por-
hrvoje.katona@novosti.hr jer prema riječima ravnatelji- tugalom i Španjolskom sudjeluje-
ce Cvrković Lasić ni jedna tema mo kao partneri, osmislili su Česi,
Program traje od 2014. do 2020. nikada nije doista zatvorena. a kroz projekt ćemo naredne dvije
godine, a za isti je osiguran ukupan godine proučavati značaj vode za
budžet od 14.7 milijardi eura nami- Prvi projekt, Water Europe’ zemlje partnere”, objasnila je rav-
jenjen provođenju ključnih aktiv- Treasure, okupio je sudionike nateljica.
nosti: mobilnost u svrhu učenja za iz Cipra, Poljske, Italije, Litve,
pojedince, suradnja za inovacije i Njemačke i Hrvatske koji su pred- Odmah nakon OŠ Bartola
razmjenu dobre prakse te podrška stavili specifičnosti svog vodnog Kašića, sljedeća škola koja se pri-
reformi politika. U Republici bogatstva te načine ophođenja ključila programu Erasmus+ bila
Hrvatskoj, programe provodi prema prirodnim resursima. je OŠ Ivana Mažuranića. Aktivira-
Agencija za mobilnost i programe Sljedeća dva projekta bavila su li su se još za vrijeme Comeniusa,
EU. se poduzetništvom kao skupom tadašnjeg oblika spomenutog
vještina koje su potrebne da programa, a u međuvremenu su
Prva škola koja se priključila pojedinac funkcionira i bude sudjelovali u sustavu suradnje
ovoj paneuropskoj inicijativi bila je uspješan u društvu, od samopo- između europskih škola, takozvani
OŠ Bartola Kašića. U svom drugom štovanja, prakse komunikacije, do eTwinning, u kojem su učenici i
stažu realizirala je tri projekta, dok učenja i usvajanja novih znanja, nastavnici, razmjenjivali svoje
u tekućoj godini provodi još dva. timskog rada i slično. ideje i ostvarivali nova prijateljstva
Program U međunarodnim programima i razmjeni ideja česti su sudionici i vinkovački osnovnoškolci
Erasmus+ tra-
Erasmus+ gradi
je od 2014.
do 2020. škole budućnosti
godine, a za Ovaj sedmogodišnji program na jednom mjestu okuplja sve
realizaciju je europske i međunarodne programe te inicijative Europske
osiguran uku- unije u području obrazovanja, osposobljavanja, mladih i sporta
pan budžet Erasmus+, program Europske Projekti, napominje ravnateljica “Do sada smo na projektima
od 14.7 unije za obrazovanje, osposo- Adrijana Cvrković Lasić, uz dobru sudjelovali kao partneri, a ove
bljavanje, mlade i sport, postaje praksu obuhvaćaju i međunarod- godine nastupamo kao kreatori
milijardi eura sve privlačnija platforma u nu razmjenu učenika. Do sada su jednog od sedam odobrenih
namijenjen domaćim školama. Čak tri ugostili oko 150 učenika i nastav- projekata iz Hrvatske. Izabrali
provođen- osnovne škole na području nika, a toliko je i mladih Vinkov- smo aktualnu temu, “Zaustavimo
ju ključnih Grada Vinkovaca, naime OŠ čana sudjelovalo na provođenju klimatske promjene”, koja je vrlo
aktivnosti Ivana Mažuranića, “Antun raznih projektnih aktivnosti u ino- zahvalna i korelativna te se može
Gustav Matoš” i Bartola Kašića zemstvu. Svaka zemlja domaćin povezati s oprimjerenim učenjem
sudjelovale su dosad na među- provodi aktivnosti prema svojoj kroz više predmeta i vrsta znanja.
narodnim programima usmjere- podtemi koja se obrađuje u okviru Partneri su nam Hrvatska, Nizo-
nim k jačanju znanja i vještina glavne teme, dok su kruna svih zemska, Poljska, Litva, Italija i
te unaprjeđivanju obrazovanja. provedenih aktivnosti i sastanaka Grčka. Sljedeći projekt naziva
objavljeni materijali koji služe za “W.A.T.E.R.”, na kojem zajedno
Hrvoje Katona diseminaciju i daljnju raspravu s Češkom, Litvom, Italijom, Por-
hrvoje.katona@novosti.hr jer prema riječima ravnatelji- tugalom i Španjolskom sudjeluje-
ce Cvrković Lasić ni jedna tema mo kao partneri, osmislili su Česi,
Program traje od 2014. do 2020. nikada nije doista zatvorena. a kroz projekt ćemo naredne dvije
godine, a za isti je osiguran ukupan godine proučavati značaj vode za
budžet od 14.7 milijardi eura nami- Prvi projekt, Water Europe’ zemlje partnere”, objasnila je rav-
jenjen provođenju ključnih aktiv- Treasure, okupio je sudionike nateljica.
nosti: mobilnost u svrhu učenja za iz Cipra, Poljske, Italije, Litve,
pojedince, suradnja za inovacije i Njemačke i Hrvatske koji su pred- Odmah nakon OŠ Bartola
razmjenu dobre prakse te podrška stavili specifičnosti svog vodnog Kašića, sljedeća škola koja se pri-
reformi politika. U Republici bogatstva te načine ophođenja ključila programu Erasmus+ bila
Hrvatskoj, programe provodi prema prirodnim resursima. je OŠ Ivana Mažuranića. Aktivira-
Agencija za mobilnost i programe Sljedeća dva projekta bavila su li su se još za vrijeme Comeniusa,
EU. se poduzetništvom kao skupom tadašnjeg oblika spomenutog
vještina koje su potrebne da programa, a u međuvremenu su
Prva škola koja se priključila pojedinac funkcionira i bude sudjelovali u sustavu suradnje
ovoj paneuropskoj inicijativi bila je uspješan u društvu, od samopo- između europskih škola, takozvani
OŠ Bartola Kašića. U svom drugom štovanja, prakse komunikacije, do eTwinning, u kojem su učenici i
stažu realizirala je tri projekta, dok učenja i usvajanja novih znanja, nastavnici, razmjenjivali svoje
u tekućoj godini provodi još dva. timskog rada i slično. ideje i ostvarivali nova prijateljstva