Page 7 - Vinkovački list 30. studenog 2018.
P. 7
AK, 30.11.2018. SLAVONIJA 7

Suradnja Hrvatskog pčelarskog saveza i Ministartva poljoprivrede na zaštiti i prepoznatljivosti domaćeg proizvoda Plinara istočne Slavonije

Nacionalna staklenka za med Sve više
korisnika
Med u staklenci od 370 mililitara koristiti će se za promociju meda u školama, a u
sklopu Školskog mednog dana, kada će prvašićima biti podijeljen domaći med Plinara istočne Slavonije
osigurala je dovoljne količine plina
Domaći med pakiran u nacio- za korisnike na svom distributiv-
nalnu staklenku za med uskoro nom području i spremna je ušla u
će se naći na policama hrvatskih novu sezonu grijanja. Kako kažu,
trgovina. Pravo na korištenje opskrba je sigurna, tlak ujednačen
nacionalne staklenke imaju i nema nikakvih problema u
pčelari, primarni proizvođa- isporuci.
či pčelinjih proizvoda upisani
u Evidenciju pčelara i pčeli- Zbog kasnijeg dolaska hladnijeg
njaka koji proizvode pčelinje vremena distribuirana količina
proizvode na vlastitom gospo- plina na početku ove manja je u
darstvu i stavljaju na tržište, odnosu prema istom razdoblju
koji su upisani u Upisnik poljo- prošlogodišnje sezone. U Plinari
privrednih gospodarstava. ističu da plin ponovno dobiva na
popularnosti i postaje sve kon-
Franjo Sorčik kurentniji u odnosu na druge
franjo.sorcik@novosti.hr energente, pogotovo zbog sve veće
cijene ogrjevnog drveta. “Stalnim
Maksimalan broj nacional- da čitaju deklaracije i informi- litara - 450 grama, te 210 milili- nuti da još uvijek ima nekih stvari razvojem distribucijske mreže
nih staklenki po korisniku raju se prije kupnje, uskoro će tara, odnosno 250 grama. Upravo koje bi trebalo doraditi, no prva je prirodni je plin postao dostu-
utvrđuje Hrvatski pčelarski svaka dvojba o podrijetlu meda med u staklenci od 370 milili- godina i vjerujem da će sve uskoro pniji većem broju korisnika te se
savez na temelju podataka iz Evi- biti otklonjena jer će nacionalna tara koristiti će se za promociju sjesti na svoje mjesto”, priča nam broj priključaka u 2018. godini
dencije pčelara i pčelinjaka te staklenka za med biti lako pre- meda u školama u sklopu Školskog mladi vinkovački medar Goran povećao za 21 posto u odnosu na
na temelju godišnje proizvod- poznatljiva. Pčelari su još jednom mednog dana koji će biti obilježen Ferbežar. Važno je znati da med isto razdoblje prošle godine. U ovoj
nje meda po košnici. Korisnik pokazali da dobra organizacija i 7. prosinca simboličnom podjelom pakiran u nacionalnu staklenku godini prešli smo brojku od 18.000
pčelar je obvezan kupljenu naci- suradnja daju izvrsne rezultate”, staklenki domaćeg meda prvaši- pri stavljanju na tržište mora udo- korisnika u obvezi javne usluge”,
onalnu staklenku puniti isklju- istaknuo je ministar poljoprivre- ćima na području cijele Hrvatske. voljiti standardima kvalitete pro- ističe ravnateljica Plinare istočne
čivo medom hrvatskog podrije- de Tomislav Tolušić. “Podržavam ovu akciju, jer ne pisanim odredbama Pravilnika o Slavonije Marija Ratkić. FS
tla u skladu s Dobrom pčelarskom moram niti govoriti koliko je važno medu, mora biti propisno dekla-
praksom. “Prosječna potrošnja Četiri dimenzije zaštiti i označiti domaći proizvod riran, označen naljepnicom pro- Ekološko-obrazovni projekt
meda po stanovniku u Hrvatskoj Izradu nacionalne staklenke od sve sile uvoznih, koji su prepla- izvođača s obveznom naznakom
je dva kilograma, a 8 tisuća pčelara vili tržište. Nacionalna staklenka “Zemlja podrijetla Hrvatska”. Najljepši
s 450 tisuća pčelinjih zajednica za med naručio je Hrvatski za med jasno će kupcima na prvi Svaka nacionalna staklenka mora školski vrtovi
godišnje proizvede više od 9 tisuća pčelarski savez koji je i nositelj pogled prikazati razliku pravog biti označena i znakom “Med
tona meda. Na slobodnom tržištu industrijskog dizajna, a staklenka domaćeg, zdravog meda i raznih hrvatskih pčelinjaka” u sklopu U HRT-ovom radijskom i koncer-
kakvo je naše, može se naći meda je izrađena u četiri dimenzije, umjetnih koje imamo prilike vidjeti kojeg je naveden i jedinstveni broj tnom studiju “Zvonimir Bajsić” u
iz cijelog svijeta, te je vrlo važno od 720 mililitara, odnosno 900 u zadnje vrijeme. Što se tiče same pomoću kojeg će potrošači moći Zagrebu, tradicionalno su dodije-
znati prepoznati domaći med. grama koja je i najveća, od 580 provedbe akcije, moram napome- provjeriti podrijetlo meda. ljene nagrade najljepšim školskim
Iako stalno podsjećamo potrošače mililitara - 720 grama, 370 mili- vrtovima u Republici Hrvatskoj.
Ekološko-obrazovni projekt
Vinkovačka tvrtka Dilj d.o.o. dobitnik je vrijednih nagrada i priznanja za doprinos u razvoju gospodarstva ovoga kraja Hrvatska radiotelevizija provodi u
suradnji s Ministarstvom znanosti
Zapošljavaju 300 radnika koji godišnje i obrazovanja te uz potporu Mini-
starstva poljoprivrede, Fonda
proizvedu 28 milijuna komada crijepa za zaštitu okoliša i energetsku
učinkovitost te brojnih privatnih
Vinkovački Dilj najveći pro- ne linije. Ulaganja se nastavljaju Prihodi su u donatora. Pokroviteljica ovogodiš-
izvođač crijepa u Hrvatskoj, i dalje pa je plan sljedeće godine porastu, pa su njega natječaja i svečane dodjele
koji ove godine obilježava uložiti preko 20 milijuna za što u Dilju prošlu nagrada i ove godine je predsjed-
95 godina poslovanja, drugu smo dobili pola sredstava iz EU godinu završili nica Republike Hrvatske Kolinda
godinu za redom dobio je fondova. Riječ je novim ulaganji- s preko 125 Grabar Kitarović. U projektu
vrijedna priznanja. Prošle ma u modernizaciju proizvodnih milijuna kuna Najljepši školski vrtovi sudjeluju
godine u Dilju su zaslužili linija, otvaranje novog gliništa, prihoda i 11 učenici osnovnih i srednjih škola,
nagradu Hrvatske gospodarske razvoj novih proizvoda te osobito u milijuna kuna dječjih vrtića, djeca iz centara za
komore, Zlatnu kunu u katego- razvoj ljudi, njihovih kompetencija dobiti odgoj i rehabilitaciju te djeca iz
riji velikih trgovačkih društava, i vještina što je u strategiji razvoja domova bez odgovarajuće roditelj-
a prije dva tjedna i priznanje poduzeća naglašeno kao najvažni-
Vukovarsko-srijemske županije ji segment. ske skrbi. Projekt promiče isključi-
za doprinos gospodarskom vo organsku poljoprivredu, uzgoj
razvitku ovoga kraja. Ulaganje u ljude, kontinuirano, izvornoga i domaćega bilja, prepo-
u posljednjih 15 godina bio je naj- znavanje ljepote vlastita krajolika
Franjo Sorčik važniji čimbenik razvoja poduzeća, i povratak tradicijskim vrtovima
franjo.sorcik@novosti.hr ali i važan faktor uspješnog pre- u svim hrvatskim područjima. Iz
vladavanja krize koja je najviše Vukovarsko-srijemske županije
Pokazatelj je to koliko ova tvrtka pogodila građevinski sektor pozvane su Osnovna škola “Antun
znači za gospodarsko Slavonije i unutar kojega poduzeće posluje”, Bauer” iz Vukovara, koja je osvojila
Vinkovaca, ali i cijele Hrvatske. objašnjava direktor tvrtke Dražen 2. mjesto za najljepšu učionicu
Danas Dilj zapošljava preko 300 Ivezić. na otvorenom te Osnovna škola
radnika, u posljednjih godinu i pol “Antun i Stjepan Radić” iz Gunje,
dana zaposleno je preko 100 novih Napominje da poslovni prihodi koja je dobila Priznanje za kon-
radnika, a godišnje proizvodu rastu već pet godina za redom tinuitet u Najljepšim školskim
preko 28 milijuna komada crijepa, jednako kao i operativna dobit pa vrtovima. Prijenos svečane dodjele
žljebnjaka i specijalnih krovnih su prošlu godinu u Dilju završili s priznanja može se pogledati 2.
elemenata, te oko 10 milijuna preko 125 milijuna kuna prihoda prosinca, na 2. programu HRT-a u
komada blok opeke. “Posljednjih i preko 11 milijuna kuna neto 12:05 sati. FS
nekoliko godina napravili smo dobiti, a ove godine procjena je
veliki iskorak na tržišta u široj da će rezultati biti još bolji jer
regiji pa danas osim u Hrvatsku i prihodi od prodaje rastu i više
BiH, oko 20 posto prodaje ide na nego su planirali. Nije zanemariv
ostala tržišta u regiji, što znači da niti podatak da Dilj konstantno
ukupno izvozimo gotovo 70 posto osvaj i nova tržišta. Naime, unazad
prodanih proizvoda. nekoliko godina sve značajnije su
prisutni na tržištima Slovenije,
Od 2002. godine Dilj posluje Srbije, Rumunjske, Bugarske,
u sastavu Nexe Grupe i od tada Makedonije i Kosova, dok najveći
je u poduzeće uloženo gotovo rast bilježe na tržištima Crne Gore
400 milijuna kuna, najviše u i Albanije i upravo ta dva tržišta
izgradnju dvije nove proizvod- su im bila u posebnom fokusu ove
godine.
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12