Page 17 - Vinkovački list - 6. ožujka 2020.
P. 17
AK, 6.3.2020. VINKOVCI 17
47% učenika srednjih vatović. Rezultati su pokazali da
škola barem je je verbalno nasilje zastupljeni-
jednom ogovaralo je od fizičkog, što je potvrđeno
druge ili bilo i kroz razgovore s učenicima
ogovarano kojima je prezentirano istraži-
vanje tijekom studenoga 2019.
učenika nazivalo Učenici su najčešće ogovarali ili
je druge učenike bili ogovarani, a oko 47% učenika
barem se jednom našlo u tim
40% pogrdnim imenom ili situacijama. Sljedeći najčešći
je bilo žrtva takvog oblik nasilja je nazivanje drugog
ponašanja učenika pogrdnim imenom što je
učinilo oko 40% učenika, a gotovo
42% učenika je identičan broj učenika bio je
izravno doživjelo ujedno i žrtva takvog ponašanja.
diskriminiranje
na račun stila Što se tiče fizičkih oblika
odijevanja ili nasilja, oni su rjeđi i gotovo da ih
življenja i nema. No, važno je spomenuti
kako velik broj učenika ne
učenika navodi poduzima ništa ako nasilje vidi
ili su pasivni promatrači nepri-
27% kako je u nekim mjerenog ponašanja. Oko 42%
slučajevima u ulozi učenika je izravno doživjelo eti-
nasilnika, a u drugim ketiranje, izoliranje i diskrimini-
u ulozi žrtve ranje na račun stila odijevanja ili
življenja. Najrjeđi oblik ponašanja
Učenici učenika navodi volju su prijetnje drugima, 1/3 učenika
vinkovačkih da se u školi bave navodi kako je prijetila drugim
srednjih škola učenicima, a njih četvrtina navodi
školsku klimu 50% temama vezanima kako im je drugi učenik prijetio.
ocjenjuju uz mir i rješavanje
prosječnom, sukoba Učenici školsku klimu ocjenjuju
odnosno prosječnom (dobrom) ocjenom,
dobrom takvo ponašanje više ne ponovi. a više od 50% učenika navodi
ocjenom, a Nama se djeca uglavnom obraćaju spremnost i volju da se u školi
najveća je tek kada nasilje traje duže, a kada bave temama vezanima uz mir,
socijalna se ono dogodi jednom ili dvaput, toleranciju i rješavanje sukoba.
distanca često za to nitko ne sazna“, 56% učenika tvrdi kako je nedo-
iskazana rekao nam je psiholog Osnovne voljno izvannastavnih aktivno-
prema škole Ivana Mažuranića Robert sti te kada bi bilo više aktivnosti
učenicima Kovačević te potvrdio kako u ovoj u školi, rado bi se uključili.
koji imaju školi nema nekih većih problema.
probleme u Anketno istraživanje
ponašanju Da ni u ostalim školama nema provedeno je uzastopno tri godine
većih problema s nasiljem govori za redom te komparacija rezultata
nam i istraživanje o percepciji i u analizi rezultata u drugom
pojavnosti nasilja među srednjoš- anketnom istraživanju i trećem
kolcima provedeno na prigodnom govori kako je nasilje u blagom
uzorku od 525 učenika srednjih padu u odnosu na prethodnu
škola grada Vinkovaca, koje su školsku godinu. Škole trebaju sis-
provele učenice Zdravstvene i tematično provoditi edukativna
veterinarske škole Dr. Andrije predavanja, radionice i istraživa-
Štampara Vinkovci, u suradnji nja jer i mali pomak u percepci-
sa psihologinjom Sandom Hor- ji i pojavnosti nasilja značajan je
iskorak u procesu prevencije.
„Iz dugogodišnjeg iskustva
mogu reći kako uz dobre odnose
s predstavnicima Vijeća učenika
uspijevamo pravovremeno otkriti
naznake potencijalnog nasilja koji
nije eskalirao. Kada se sukob već
pojavio, važno je razgovarati i
saslušati obje strane. Preporuka
naše škole i stručne službe jest
više uključivanja učenika u
izvannastavnim aktivnostima
humanog, solidarnog i empatič-
nog karaktera, stjecanje komu-
nikacijske vještine asertivnosti,
razgovaranje o problemima kako
bi postigli dogovor u rješavanju
konfliktnih situacija i događaja“,
rekla je Sanda Horvatović, psiho-
loginja Zdravstvene i veterinarske
škole Dr. Andrije Štampara.
Kada je riječ o prevenciji
nasilja važno je pružati
učenicima mogućnosti
uključivanja u
izvannastavne aktivnosti
47% učenika srednjih vatović. Rezultati su pokazali da
škola barem je je verbalno nasilje zastupljeni-
jednom ogovaralo je od fizičkog, što je potvrđeno
druge ili bilo i kroz razgovore s učenicima
ogovarano kojima je prezentirano istraži-
vanje tijekom studenoga 2019.
učenika nazivalo Učenici su najčešće ogovarali ili
je druge učenike bili ogovarani, a oko 47% učenika
barem se jednom našlo u tim
40% pogrdnim imenom ili situacijama. Sljedeći najčešći
je bilo žrtva takvog oblik nasilja je nazivanje drugog
ponašanja učenika pogrdnim imenom što je
učinilo oko 40% učenika, a gotovo
42% učenika je identičan broj učenika bio je
izravno doživjelo ujedno i žrtva takvog ponašanja.
diskriminiranje
na račun stila Što se tiče fizičkih oblika
odijevanja ili nasilja, oni su rjeđi i gotovo da ih
življenja i nema. No, važno je spomenuti
kako velik broj učenika ne
učenika navodi poduzima ništa ako nasilje vidi
ili su pasivni promatrači nepri-
27% kako je u nekim mjerenog ponašanja. Oko 42%
slučajevima u ulozi učenika je izravno doživjelo eti-
nasilnika, a u drugim ketiranje, izoliranje i diskrimini-
u ulozi žrtve ranje na račun stila odijevanja ili
življenja. Najrjeđi oblik ponašanja
Učenici učenika navodi volju su prijetnje drugima, 1/3 učenika
vinkovačkih da se u školi bave navodi kako je prijetila drugim
srednjih škola učenicima, a njih četvrtina navodi
školsku klimu 50% temama vezanima kako im je drugi učenik prijetio.
ocjenjuju uz mir i rješavanje
prosječnom, sukoba Učenici školsku klimu ocjenjuju
odnosno prosječnom (dobrom) ocjenom,
dobrom takvo ponašanje više ne ponovi. a više od 50% učenika navodi
ocjenom, a Nama se djeca uglavnom obraćaju spremnost i volju da se u školi
najveća je tek kada nasilje traje duže, a kada bave temama vezanima uz mir,
socijalna se ono dogodi jednom ili dvaput, toleranciju i rješavanje sukoba.
distanca često za to nitko ne sazna“, 56% učenika tvrdi kako je nedo-
iskazana rekao nam je psiholog Osnovne voljno izvannastavnih aktivno-
prema škole Ivana Mažuranića Robert sti te kada bi bilo više aktivnosti
učenicima Kovačević te potvrdio kako u ovoj u školi, rado bi se uključili.
koji imaju školi nema nekih većih problema.
probleme u Anketno istraživanje
ponašanju Da ni u ostalim školama nema provedeno je uzastopno tri godine
većih problema s nasiljem govori za redom te komparacija rezultata
nam i istraživanje o percepciji i u analizi rezultata u drugom
pojavnosti nasilja među srednjoš- anketnom istraživanju i trećem
kolcima provedeno na prigodnom govori kako je nasilje u blagom
uzorku od 525 učenika srednjih padu u odnosu na prethodnu
škola grada Vinkovaca, koje su školsku godinu. Škole trebaju sis-
provele učenice Zdravstvene i tematično provoditi edukativna
veterinarske škole Dr. Andrije predavanja, radionice i istraživa-
Štampara Vinkovci, u suradnji nja jer i mali pomak u percepci-
sa psihologinjom Sandom Hor- ji i pojavnosti nasilja značajan je
iskorak u procesu prevencije.
„Iz dugogodišnjeg iskustva
mogu reći kako uz dobre odnose
s predstavnicima Vijeća učenika
uspijevamo pravovremeno otkriti
naznake potencijalnog nasilja koji
nije eskalirao. Kada se sukob već
pojavio, važno je razgovarati i
saslušati obje strane. Preporuka
naše škole i stručne službe jest
više uključivanja učenika u
izvannastavnim aktivnostima
humanog, solidarnog i empatič-
nog karaktera, stjecanje komu-
nikacijske vještine asertivnosti,
razgovaranje o problemima kako
bi postigli dogovor u rješavanju
konfliktnih situacija i događaja“,
rekla je Sanda Horvatović, psiho-
loginja Zdravstvene i veterinarske
škole Dr. Andrije Štampara.
Kada je riječ o prevenciji
nasilja važno je pružati
učenicima mogućnosti
uključivanja u
izvannastavne aktivnosti