Page 15 - Vinkovački list - 22. siječnja 2021.
P. 15
AK 22.1.2021. Slavonija 15
Vinkovački list
Podaci Društva psihologa Vukovarsko-srijemske županije Istražili smo koji je kriterij pri izboru hrane vinkovačkim potrošačima najvažniji
Telefonsku Kvaliteta ipak
pomoć tražilo
35 građana ispred cijene?
Osim Mreže telefona za pružanje U prosincu 2020. Europska proizvode koji su bolji kupujem Kod jeftinijih proizvoda uvijek
psihološke pomoći građanima, postoji komisija objavila je rezultate kad su na akciji. Primjerice, Faks, ostaje pitanje njihove kvalitete
i linija u sklopu kampanje „Brini o sebi istraživanja stavova europskih toaletni papir i mliječne proizvode u odnosu prema onima bitno
– budi dobro – proŽIVI COVID“ potrošača. Za hrvatske kupujem kvalitetnije, ali pratim skupljima. Ako nešto košta puno
potrošače osnovni kriterij pri akcije. I ostale stvari pratim. Ipak manje, može se očekivati da ni
Pojava krize uzrokovane izboru hrane je cijena jer je mi je bitna kvaliteta robe, a ne neki kvaliteta neće biti ista, a to je
pandemijom koronavirusa i čak 54 posto ispitanika izabralo bez veze proizvodi”, rekla nam je ponekad i cijena ispod proizvo-
potresom osvijestila nas je da uz je taj kriterij kao najvažni- Vinkovčanka Mara Kurhelec. Isto đačke kvalitete proizvoda.
fizičko zdravlje posebnu pažnju ji. Hrvatska se tako nalazi u razmišlja i Kristijan Tadić. Ističe
treba posvetiti i psihičkom grupi od 17 europskih zemalja kako, kada ima novca, uvijek “Naravno da bih kupovao samo
zdravlju pojedinca. Nervoza i čiji potrošači najviše gledaju prednost daje kvaliteti u odnosu najkvalitetnije da imam novca, ali
depresija postali su svakodnevi- cijenu, a mi smo provjerili što na cijenu. “To se odnosi na sve ga nemam, pa se moram zadovo-
ca, pa mnogi traže način kako si kažu Vinkovčani. proizvode, a posebno na hranu. ljiti i ovim “lošijim” proizvodi-
pomoći i kako ublažiti posljedi- U slučaju kada nemam novaca, ma. Iako skuplje ne mora nužno
ce ove krizne situacije. Društvo Josipa Haluška opet bih radije kupio manje, ali značiti i bolje, to kod prehrambe-
psihologa naše županije daje josipa.haluska@novosti.hr kvalitetnije, makar bilo i skuplje”, nih namirnica nije baš tako, vidi
nam odgovore. napominje. se razlika”, istaknuo je 65-godišnji
Hrvatska je jedna od onih Mirko Tolić.
zemalja koje cijenu gledaju kao
najvažniji čimbenik prilikom Od deset
izbora hrane. Od deset ponuđenih kriterija pri
kriterija za hrvatske potrošače izboru hrane
tek je na šestom mjestu podrije- za hrvatske
tlo hrane – za njega se opredijelio potrošače tek
svaki treći ispitanik u Hrvatskoj, je na šestom
njih 32 posto. Profesor Fakulteta mjestu
agrobiotehničkih znanosti podrijetlo
Osijek, Boris Antunović, uteme- hrane, jer
ljitelj i prvi ravnatelj Hrvatske se za njega
agencije za hranu, kaže kako je taj opredijeli-
rezultat istraživanja očekivan jer lo 32 posto
u Hrvatskoj mnogi ljudi štede na građana
hrani, a slično je i u drugim manje
razvijenim zemljama. “Kako od
svojih prosječnih prihoda ljudi
ne mogu pokriti sve potrebe svoje
obitelji, logično je da trpi kvalitet-
na prehrana”, rekao je Antunović.
Mi smo zato obišli nekoliko
trgovina u našem gradu i provje-
rili što je Vinkovčanima važnije –
cijena ili kvaliteta?
“Pazim na kvalitetu, ali te
Josipa Haluška
josipa.haluska@novosti.hr
Tjeskoba, uznemirenost, strah, intenzivno počinje funkcionirati
panika, nesanica, anksioznost, ponovno krajem rujna.
depresija – sve su to neugodne
poteškoće s kojima se posljednjih U prvom valu pandemije bilo
godinu dana intenzivno susreće je oko 30 poziva, dok je u drugom
veći broj naših građana. S obzirom valu bilo 60. S područja Vukovara
na krizno razdoblje u kojemu i Iloka u prošloj je godini bilo 25
živimo, stručnjaci su složni kako poziva, s područja Županje 23,
to nije čudno. Obilježje kriznih dok je s vinkovačkog područja bilo
situacija je nepredvidivost, posto- upućeno 35 poziva. Pet poziva je
janje posljedica i gubitaka na bilo s nepoznate lokacije.
što se teško možemo pripremi-
ti. Sanda Horvatović, predsjed- Mreža telefona za pružanje psi-
nica Društva psihologa Vuko- hološke pomoći građanima zami-
varsko-srijemske županije, šljena je kao projekt kojim se pruža
kaže kako se u kriznim situaci- prva psihološka pomoć, funkcio-
jama ljudima ruši vjerovanje u nira po principu anonimnosti te
sigurnost i predvidivost života predstavlja preventivni postupak
koja nam je potrebna, posebno koji uključuje poduzimanje prvih
djeci i starijima. Kada proživlja- koraka u stabilizaciji osobne krize.
vamo velike traume i katastro- Psihološkom pomoći nastoje
fe, ljudski je organizam preplav- pomoći pozivatelju ukloniti ili
ljen intenzivnim emocijama poput ublažiti emocionalno opterećenje.
straha, bijesa, ljutnje, tuge i fru- Od pojave pandemije kao volonteri
stracije koje ometaju racionalno u projektu Mreža telefona priklju-
razmišljanje. čilo se 14 psihologa i psihologi-
nja, sedam iz Vinkovaca i sedam
“Nakon pojave pandemije i iz Vukovara.
potresa, Društvo psihologa pri-
ključilo se projektu Mreža telefona „Važno je naglasiti kako svatko
za pružanje psihološke pomoći može primijeniti nešto što ga
građanima. Otvorili smo jednu umiruje, što mu odgovara da
liniju za područje Vukovara i jednu se odmakne od stresora. Važno
za područje Vinkovaca. Od travnja je upoznati i prihvatiti sebe jer
do srpnja pozivi su bili češći, a onda znamo što nam treba, što
pozivatelji su bili različite krono- nam donosi osjećaj sigurnosti,
loške dobi i iz različitih dijelova snage, nade. Druženje i kontakt
RH. Nakon prvog vala nastupio je s bližnjima, prijateljima ili osama
period smanjenja poziva”, pojaš- koja pomaže da osoba posloži
njava nam Horvatović. Linija stvari o sebi i oko sebe“, ističe
predsjednica.
Vinkovački list
Podaci Društva psihologa Vukovarsko-srijemske županije Istražili smo koji je kriterij pri izboru hrane vinkovačkim potrošačima najvažniji
Telefonsku Kvaliteta ipak
pomoć tražilo
35 građana ispred cijene?
Osim Mreže telefona za pružanje U prosincu 2020. Europska proizvode koji su bolji kupujem Kod jeftinijih proizvoda uvijek
psihološke pomoći građanima, postoji komisija objavila je rezultate kad su na akciji. Primjerice, Faks, ostaje pitanje njihove kvalitete
i linija u sklopu kampanje „Brini o sebi istraživanja stavova europskih toaletni papir i mliječne proizvode u odnosu prema onima bitno
– budi dobro – proŽIVI COVID“ potrošača. Za hrvatske kupujem kvalitetnije, ali pratim skupljima. Ako nešto košta puno
potrošače osnovni kriterij pri akcije. I ostale stvari pratim. Ipak manje, može se očekivati da ni
Pojava krize uzrokovane izboru hrane je cijena jer je mi je bitna kvaliteta robe, a ne neki kvaliteta neće biti ista, a to je
pandemijom koronavirusa i čak 54 posto ispitanika izabralo bez veze proizvodi”, rekla nam je ponekad i cijena ispod proizvo-
potresom osvijestila nas je da uz je taj kriterij kao najvažni- Vinkovčanka Mara Kurhelec. Isto đačke kvalitete proizvoda.
fizičko zdravlje posebnu pažnju ji. Hrvatska se tako nalazi u razmišlja i Kristijan Tadić. Ističe
treba posvetiti i psihičkom grupi od 17 europskih zemalja kako, kada ima novca, uvijek “Naravno da bih kupovao samo
zdravlju pojedinca. Nervoza i čiji potrošači najviše gledaju prednost daje kvaliteti u odnosu najkvalitetnije da imam novca, ali
depresija postali su svakodnevi- cijenu, a mi smo provjerili što na cijenu. “To se odnosi na sve ga nemam, pa se moram zadovo-
ca, pa mnogi traže način kako si kažu Vinkovčani. proizvode, a posebno na hranu. ljiti i ovim “lošijim” proizvodi-
pomoći i kako ublažiti posljedi- U slučaju kada nemam novaca, ma. Iako skuplje ne mora nužno
ce ove krizne situacije. Društvo Josipa Haluška opet bih radije kupio manje, ali značiti i bolje, to kod prehrambe-
psihologa naše županije daje josipa.haluska@novosti.hr kvalitetnije, makar bilo i skuplje”, nih namirnica nije baš tako, vidi
nam odgovore. napominje. se razlika”, istaknuo je 65-godišnji
Hrvatska je jedna od onih Mirko Tolić.
zemalja koje cijenu gledaju kao
najvažniji čimbenik prilikom Od deset
izbora hrane. Od deset ponuđenih kriterija pri
kriterija za hrvatske potrošače izboru hrane
tek je na šestom mjestu podrije- za hrvatske
tlo hrane – za njega se opredijelio potrošače tek
svaki treći ispitanik u Hrvatskoj, je na šestom
njih 32 posto. Profesor Fakulteta mjestu
agrobiotehničkih znanosti podrijetlo
Osijek, Boris Antunović, uteme- hrane, jer
ljitelj i prvi ravnatelj Hrvatske se za njega
agencije za hranu, kaže kako je taj opredijeli-
rezultat istraživanja očekivan jer lo 32 posto
u Hrvatskoj mnogi ljudi štede na građana
hrani, a slično je i u drugim manje
razvijenim zemljama. “Kako od
svojih prosječnih prihoda ljudi
ne mogu pokriti sve potrebe svoje
obitelji, logično je da trpi kvalitet-
na prehrana”, rekao je Antunović.
Mi smo zato obišli nekoliko
trgovina u našem gradu i provje-
rili što je Vinkovčanima važnije –
cijena ili kvaliteta?
“Pazim na kvalitetu, ali te
Josipa Haluška
josipa.haluska@novosti.hr
Tjeskoba, uznemirenost, strah, intenzivno počinje funkcionirati
panika, nesanica, anksioznost, ponovno krajem rujna.
depresija – sve su to neugodne
poteškoće s kojima se posljednjih U prvom valu pandemije bilo
godinu dana intenzivno susreće je oko 30 poziva, dok je u drugom
veći broj naših građana. S obzirom valu bilo 60. S područja Vukovara
na krizno razdoblje u kojemu i Iloka u prošloj je godini bilo 25
živimo, stručnjaci su složni kako poziva, s područja Županje 23,
to nije čudno. Obilježje kriznih dok je s vinkovačkog područja bilo
situacija je nepredvidivost, posto- upućeno 35 poziva. Pet poziva je
janje posljedica i gubitaka na bilo s nepoznate lokacije.
što se teško možemo pripremi-
ti. Sanda Horvatović, predsjed- Mreža telefona za pružanje psi-
nica Društva psihologa Vuko- hološke pomoći građanima zami-
varsko-srijemske županije, šljena je kao projekt kojim se pruža
kaže kako se u kriznim situaci- prva psihološka pomoć, funkcio-
jama ljudima ruši vjerovanje u nira po principu anonimnosti te
sigurnost i predvidivost života predstavlja preventivni postupak
koja nam je potrebna, posebno koji uključuje poduzimanje prvih
djeci i starijima. Kada proživlja- koraka u stabilizaciji osobne krize.
vamo velike traume i katastro- Psihološkom pomoći nastoje
fe, ljudski je organizam preplav- pomoći pozivatelju ukloniti ili
ljen intenzivnim emocijama poput ublažiti emocionalno opterećenje.
straha, bijesa, ljutnje, tuge i fru- Od pojave pandemije kao volonteri
stracije koje ometaju racionalno u projektu Mreža telefona priklju-
razmišljanje. čilo se 14 psihologa i psihologi-
nja, sedam iz Vinkovaca i sedam
“Nakon pojave pandemije i iz Vukovara.
potresa, Društvo psihologa pri-
ključilo se projektu Mreža telefona „Važno je naglasiti kako svatko
za pružanje psihološke pomoći može primijeniti nešto što ga
građanima. Otvorili smo jednu umiruje, što mu odgovara da
liniju za područje Vukovara i jednu se odmakne od stresora. Važno
za područje Vinkovaca. Od travnja je upoznati i prihvatiti sebe jer
do srpnja pozivi su bili češći, a onda znamo što nam treba, što
pozivatelji su bili različite krono- nam donosi osjećaj sigurnosti,
loške dobi i iz različitih dijelova snage, nade. Druženje i kontakt
RH. Nakon prvog vala nastupio je s bližnjima, prijateljima ili osama
period smanjenja poziva”, pojaš- koja pomaže da osoba posloži
njava nam Horvatović. Linija stvari o sebi i oko sebe“, ističe
predsjednica.