Do kraja godine bit će gotovi dugo čekani radovi na projektu nadogradnje i elektrifikacije pruge Vinkovci – Vukovar, najnovije su vijesti iz HŽ Infrastrukture. Vrijedan više od 500 milijuna kuna donijet će brže vrijeme putovanja, ali i kvalitetniju povezanost s drugim županijama.
Radovi su počeli još u travnju 2020. godine i teku prema planu. “Na cijeloj dionici modernizacije pruge od Vinkovaca do Vukovara, duge 18,71 kilometar, kolosiječni radovi su u visokom stupnju dovršenosti, odnosno položena je većina kolosijeka i sve skretnice. Preostalo je još položiti nekoliko stotina metara kolosijeka na kraju te dionice. Paralelno se završavaju i radovi na sustavu odvodnje i na oblikovanju zastorne prizme i profiliranju zaštitnog sloja te, u konačnici, uređenja pružnog pojasa. U finalnoj su fazi i radovi na servisnim i svodnim cestama. Uz gradnju novog mosta preko Bobotskog kanala završeni su i planirani radovi sanacije mosta Vuka. Isto tako, gotova je zamjena svih postojećih propusta novima, a sagrađen je i jedan novi propust”, pojašnjavaju iz Korporativnih komunikacija HŽ-a Infrastruktura. Dodaju kako su pri kraju i radovi na pješačko-biciklističkom pothodniku kod željezničkog stajališta Nuštar, pješačkih pothodnika kod stajališta Bršadin-Lipovača te na kolodvoru Vukovar-Borovo naselje. Uskoro završava gradnja perona, konstrukcija nadstrešnica, uređenje parkirališta na kolodvorima i stajalištima, a znatno su napredovali i radovi na elektrifikaciji pruge.
“Od aktivnosti koje se odnose na prometno-upravljački i signalno-sigurnosni podsustav na samom je kraju izrada softwarea za signalno-sigurnosne uređaje, a u tijeku je i ugradnja unutarnjih i vanjskih elemenata signalno-sigurnosnih uređaja u kolodvorima i na otvorenoj pruzi. Nakon ugradnje opreme slijedi ispitivanje sustava u cjelini. Prema trenutnoj situaciji na terenu očekuje se da će radovi biti dovršeni do kraja ove godine”, kažu u HŽ Infrastruktura.
Podsjetimo kako će se modernizacijom pruga unaprijediti za voznu brzinu vlakova do 120 km/h, čime će vrijeme putovanja u putničkom prijevozu od Vinkovaca do Vukovara trajati 20 minuta, a u teretnom prijevozu 30 minuta. Izgradnjom novih mostova, propusta, nadvožnjaka i podvožnjaka s priključnim cestama dodatno će se povećati sigurnost svih sudionika u cestovnom i željezničkom prometu, dok će elektrifikacijom pruge biti osiguran ekonomski i energetski isplativiji te ekološki održiv željeznički promet. Uz sve to, povećat će se opseg željezničkog teretnog prijevoza i prekrcaja robe u luci Vukovar te bolja povezanost željezničkog putničkog prijevoza Vukovarsko-srijemske županije.
Modernizacija i elektrifikacija te pruge omogućiti uvjete za gospodarski razvoj te šire regije Vukovara i Vinkovaca, a u konačnici i istočnoga dijela Slavonije.
Vrijednost projekta punog naziva “Nadogradnja i elektrifikacija postojeće željezničke pruge od značaja za međunarodni promet M601 Vinkovci – Vukovar” iznosi 542,6 milijuna kuna. EU sufinancira 85 posto nepovratnih sredstava iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.