Aktualni ministar Radovan Fuchs stvari vraća s povijesnog presedana u školstvu, za koji su i sami nastavnici potvrdili da je još jedna pljuska njihovu radu, na stara pravila, javlja Večernji list.

Drugim riječima, lani se učenik doista morao potruditi pasti godinu. Omogućeno mu je da s četiri negativne ocjene prijeđe u viši razred, a tek s pet negativnih ocjena pada godinu. Takvom podilaženju, prije svega neradnicima među učenicima, kako navode, sada je kraj, a prema najavama, školsku godinu učenik pada ako na kraju ima zaključene tri jedinice kao što je to bilo desetljećima u obrazovnom sustavu. Povratkom na staro, učeniku se neće kao lani omogućiti i dodatni izlasci na popravne rokove koji su također bili povećani, nego će priliku za ispravak ocjene imati na dopunskoj nastavi koja može trajati najviše 25 sati i uobičajenim popravnim rokovima, a riječ je o aktivnostima koje se organiziraju po završetku nastavne godine.

Lani je odluka o povećanom broju zaključenih negativnih ocjena donesena zbog pandemije, ali i činjenice da je izgubljeno više od mjesec dana zbog štrajka nastavnika.

„Slažem se s odlukom ministra Fuchsa. Ovo nam je druga godina u kojoj se većina nastave za većinu učenika i nastavnika odvija na daljinu (online). Nakon prošlogodišnjeg šoka i nagle, prisilne prilagodbe za takav način poučavanja i učenja, ovaj put smo ipak pametniji i bolje se snalazimo u digitalnom okruženju, kako nastavnici tako i učenici. Smatram da oni nastavnici koji se trude svoj posao obaviti najbolje što mogu i dalje imaju u vidu da je nastava na daljinu zahtjevnija od one u učionici i u skladu s tim prilagođavaju sadržaj i provjere. Isto tako i učenici trebaju odraditi svoj dio posla, a ovisno o svome trudu tu su i ocjene od 1 do 5. Stvarno ne bi bilo pošteno ni prema učenicima koji se cijelo vrijeme trude kada bi se omogućilo onima koji ništa ne rade i ne uče da prelaze u više razrede. I zato još jednom pozdravljam ovu odluku,” ističe profesorica engleskog i njemačkog jezika u vinkovačkoj Ekonomskoj školi Mirela Jendričko.

Nastavnici su naime još prošle godine upozorili na apsurdnost budući da je odlučeno da će se veliki dio ocjene svih učenika odnositi na aktivnost zbog pandemije i nejednakih uvjeta e-nastave za sve učenike.