Vinkovčani Vicko Mustapić i Ivan Crnaić su prijatelji još od malih nogu. Njihovo prijateljstvo s vremenom je postalo poslovno partnerstvo, a danas su vlasnici uspješne tvrtke PVC Troplex koja se bavi proizvodnjom PVC stupova za vinogradarstvo, voćarstvo, mlade voćke i povrće.
Osnovali su ju prije sedam godina, a cjelokupan proces proizvodnje, od samog ulaska sirovine do konačne izrade, odvija se u pogonima ove vinkovačke tvrtke. Njihov proizvod je, napominju, sačinjen od prvoklasnog ekstrudiranog PVC-a, stupovi su neškodljivi za okoliš i biljke te otporni na vremenske nepogode i ne zahtijevaju dodatna ulaganja.
„Naši su proizvodi izrađeni od reciklirane plastike, no nisu certificirani kao takvi, jer kod nas to nije regulirano. Sirovinu ne smijemo kupovati izravno od proizvođača stolarije jer se ona vodi kao otpad pa smo primorani kupovati je od tvrtki koje za to imaju potrebne dozvole. Oni sirovinu čiste, melju i dostavljaju nama. Sirovinu uzimamo iz cijele Hrvatske i poslujemo s nekoliko firmi s područja Rijeke, iz Dalmacije i Zagreba te jednom iz Vukovara. Nažalost, nitko nema dovoljno otpada kojim bi samostalno pokrio naše potrebe za sirovinom, jer danas svi gledaju biti što ekonomičniji i proizvoditi što manje otpada”, pojašnjava Vicko koji je u firmi preuzeo marketing i izvoz, dok je Ivan zadužen za proizvodnju. Dodaje i kako su u posao krenuli sa strojevima koje su otkupili od tvrtke koja je odustala od proizvodnje, a prvenstveni motiv osnivanja je samostalnost i stvaranje nove dodatne vrijednosti.
Proizvod je trajan i to mu je najveća kvaliteta. S druge strane, kaže Vicko, to mu je i najveći nedostatak – jednom kad ga kupiš, neće ti trebati novi idućih 80 godina. Zato stalno moraju tražiti nove kupce. U najbolje vrijeme poslovanja izvoz im je iznosio 20%, no ta je stopa trenutno u padu. Izvoze u Bosnu i Srbiju te nešto sitno u Sloveniju. Srbija je kao tržište bila odlična, ali trenutno su u fazi potrage za novim distributerom za njihovo područje, kao i za područja Bosne i Mađarske. „Širenje i rast na inozemnim tržištima nam je jedan od glavnih ciljeva”, dodaje Mustapić i naglašava kako im sada najbolje ide prodaja stupova za ograde te montaža tih ograda.
Trenutno je u Troplexu zaposleno sedam djelatnika, no stalno su u potrazi za novima.
Osim PVC stupova, Troplex izrađuje i po potrebi montira i plastenike čija prodaja posebno dobro ide u proljeće. ”Naš je asortiman poprilično sezonski. Proljeće i jesen su udarne sezone, u proljeće svi žele plastenik, a u jesen se žele ograditi ili podižu voćnjake, ili se rade pripreme za protugradne mreže ili ograde. Zima nam je mrtva sezona, ako su vremenske prilike nepovoljne”, napominje.
U budućnosti se ovi mladi poduzetnici nadaju širenju asortimana i tržišta te osuvremenjivanju metoda proizvodnje i strojeva. Mustapić napominje i kako u poslovanju bilježe rast i da su stvarno zadovoljni, no u budućnosti bi se trebali širiti s novim proizvodima. „Pokušaj stvaranja novoga proizvoda je skup pothvat – alati i kalupi koštaju nekoliko desetaka tisuća eura. Taj dio razvoja proizvoda jest skup, ali nije kompliciran. Komplicirano je osmisliti proizvod koji neće biti samo skup pokušaj, nego će se probiti na tržište i donijeti dobit – no optimistični smo i vjerujemo da ćemo u budućnosti i u tome uspjeti”, zaključio je Mustapić.