Pandemija je zaustavila inozemna putovanja i mijenjala nam navike, ali otvorila prostor otkrivanju skrivenih i šarmantnih kutaka Lijepe naše. Autentičnost Slavonije, Srijema, Podunavlja i Baranje, ‘silom prilike’, ponovno smo upoznavali tijekom posljednje godine dana i nemalo se iznenadili koliko ugodno može biti putovanje nadomak doma. Fotografije proživljenih trenutaka dijelili smo s prijateljima i na društvenim mrežama postavši tako ni ne sluteći, ambasadori ljepota baštinjenih rođenjem.
To je pravi put jer storytelling dobre emocije danas je jedan je od glavnih aduta u privlačenju znatiželjnika na istok Hrvatske, složila se direktorica Turističke zajednice Vukovarsko-srijemske županije Rujana Bušić Srpak, prva dama slavonskog turizma kako su nedavno ju prozvali mediji. Titulu je ponijela s punim pravom s obzirom na to da je posljednjih dvadesetak godina konstanta na dužnosti koju obavlja i stoga najpozvanija govoriti o destinaciji kojoj je utrla put sukreiravši ju s kolegama iz turističkog sektora.
“Vizualna komunikacija s lijepom fotografijom način je za privući pozornost. Nama je u komunikaciji s našom primarnom publikom, srednjom generacijom u dobi od 30 godina pa nadalje, potreban sadržaj. To je ono što čini razliku i zašto bi baš netko svoj novac izdvojio za dolazak u Vukovarsko-srijemsku županiju. Naše aktivnosti uključuju društvene mreže i fotografije kao dinamičan vid promocije, međutim najveći dio promocije je storytelling s komunikacijom sadržaja ponude posebice na domaćem tržištu koje ipak ima nekakvu percepciju o ovom dijelu Hrvatske,” ističe.
Iako nemamo mora i sunca kao priobalni dio pa je time put zahtjevniji, šansu za privući posjetitelje naći ćemo u drugim motivima. Na cijeni je povratak prirodi, autentičnost u ponudi, doživljaj koji uključuje set proizvoda. Znamenitosti postaju popratni sadržaj.
“Naši ljudi se odmaraju tako da im je dinamika godišnjih odmora vrlo zadana. Kontinuitet kraćih putovanja tijekom cijele godine potreban je ovoj destinaciji, a to posljedično zahtjeva promjene navika u načinu odmaranja. Izuzetak je jaka manifestacija kao što su Vinkovačke jeseni koja je sama po sebi motiv dolaska. Mi smo zapravo mala boutique destinacija s puno različitih sadržaja u kratko vrijeme, iznimnu vrijednost za novac i to je naša velika prednost,” ocjenjuje Bušić Srpak.
Cikloturizam je jedan od onih koji aktivni odmor i boravak u prirodi čini sve popularnijim i traženijim, a tu imamo što za reći. Tomu svjedoče i skupine rekreativaca na proputovanju koje sve češće srećemo na našim prometnicama. Podunavska ruta je iznimno važna za promociju županije na europskom tržištu i naše pozicioniranje kao destinacije, kaže direktorica vukovarsko-srijemske Turističke zajednice istaknuvši ga svojevrsnom ulaznicom na zapadno turističko tržište. Potonjem će, u narednom vremenu, biti usmjeren investicijski, a ne samo promotivni dio. “Biciklističke rute su sve privlačnije i domaćim i stranim gostima premda infrastrukturno uvijek može biti bolje. Ulaganja nam predstoje u narednim godinama. Ona nisu mala, a zahtjevna je i priprema dokumentacije no bez tako jake investicije teško možemo očekivati iskorak u cikloturizmu. Pozicionirani smo na međunarodnoj dunavskoj biciklističkoj ruti. Vrlo je atraktivna u svojoj vizuri jer putanjom obuhvaća međunarodnu Eurovelo 6 rutu Vukovar – Ilok, a njen južni odvojak prema Savi sami smo razvili kako bismo mrežom ciklo-ruta povezali cijelu županiju i dodatno iskoristili potencijal međunarodne za obilazak ostatka najistočnijeg dijela Hrvatske. Sve češće tako vožnjom kroz Spačvansku šumu susrećemo ture domaćih i stranih biciklista”, zadovoljno će Rujana Bušić Srpak.
Vidljivost nam je sve veća o čemu svjedoči i posljednje izdanje američkog poslovnog časopisa Newsweek u kojem je, uz intervju sa županom Božom Galićem, kreiran prateći kraći uvid u destinaciju, tzv. intro u turističku razglednicu županije. No, direktorica je vrlo oprezna kada je riječ o završetku brendiranja.
“Nikada do kraja destinacija nije izbrendirana. U trenutku kada mislite da ste taj proces priveli kraju, završili ste svoju priču. Riječ je o dinamici koja nikada ne staje. U tom i jest njena snaga. Sadržajima i prirodnim ljepotama bogata županija definitivno jest brend u Hrvatskoj, no njega treba neprestano nadograđivati, bogatiti, oplemenjivati novim porukama i sadržajima što je naša primarna i kontinuirana zadaća kao institucije zadužene za promociju destinacije.”
Ovo je prilika za pozvati sugrađane upoznati bližu okolicu. Putovanja u krugu malih destinacija po načelu upoznaj samog sebe doprinose još snažnijoj percepciji što to sve domaći čovjek nudi. Pomoći ćemo lokalnom gospodarstvu, ali i struci zlata vrijednom povratnom informacijom kako bi doživljaj u perspektivi bio što potpuniji.
„Kreiranjem povjerenja i međusobne komunikacije te međusobnom razmjenom doživljaja postajemo zajedno turistički ambasadori Vukovarsko-srijemske županije diljem Hrvatske. Svatko od nas ima svoju subjektivnu percepciju nekog prostora, a naša je želja poslati novu poruku inovativnog sadržaja uključujući pozitivna iskustva naših potencijalnih posjetitelja. Ako i postoji manjkavosti, tu smo ispraviti ih dvosmjernom komunikacijom. Slavonija, Podunavlje i Srijem ostaju u uhu naših simpatizera, a naš je zadatak pretočiti to u konkretno putovanje,” poručuje prva žena vukovarsko-srijemske destinacije Rujana Bušić Srpak.