Iako se naveliko govorilo o usvajanju samo jednog načina računanja vremena, članice Europske unije ipak se nisu mogle usuglasiti hoćemo li zadržati zimsko ili ljetno pa ćemo u noći sa subote na nedjelju još jednom pomjeriti sat.
Ljetno računanje vremena završava 31. listopada u 3 sata ujutro i započinje ono najhladnijeg godišnjeg doba što znači da se kazaljka na satu mora vratiti za jedan sat unatrag, točnije s tri na dva sata. Drugim riječima, sunce će izaći ranije, jednako i zaći pa ćemo u danjem svijetlu, u poslijepodnevnim satima uživati kraće. Ali, nije sve tako sivo – u noći kada se kazaljke vraćaju, moći ćemo ostati u krevetu i spavati jedan sat duže.
Osim toga, pomicanje sata odražava se i na neke druge svakodnevne obveze i planove. Ono će utjecati na željeznički promet – svi će vlakovi biti zaustavljeni na sat vremena u kolodvorima u kojima se zateknu kako bi sve bilo u skladu s dosadašnjim voznim redom.
Isto tako, povratkom na zimsko računanje vremena mijenjaju se i razdoblja dnevnih tarifa za obračun što znači da će obračunavanje „jeftine struje“ početi sat ranije. Naime, utrošena električna energija prema višoj tarifi obračunavat će se od 7 do 21 sat, a prema nižoj od 21 do 7 sati.
Promjena se moraju držati i svi koji sudjeluju u prometu. Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, vozači su dužni paliti dnevna svjetla od 1. studenog do 31. ožujka. Ukoliko isto ne budu poštovali, prijeti im novčana kazna od 300 kuna. No, nisu samo vozači motornih vozila na udaru ovakvih odredbi.
I oni koji koriste bicikl kao primarno prijevozno sredstvo također moraju poštivati „nova“ pravila. Od prvog sumraka do potpunog svanuća te u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu moraju imati upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj i jedno crveno na stražnjoj strani. Zanimljivo je da njima, u slučaju nepoštivanja rečenog, policijski službenik može napisati kaznu od čak 500 kuna, gotovo dvostruko veću od one za automobile i isti prekršaj, tako da vozači oprez!